ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : چهارشنبه 13 تير 1403
چهارشنبه 13 تير 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : دوشنبه 17 فروردين 1388     |     کد : 2242

بندرهاي استان

گول در فاصله 45 كيلومتري تبريز در مسير جاده تهران- تبريز قرار دارد. اين درياچه مثلث شكل با وسعت 240 هكتار با پستي و بلنديهايي نه چندان مهم احاطه شده است. اين درياچه براي انواعي از پرندگان آبزي، زيستگاه مناسبي به شمار مي رود و به علت نزديكي به كانون هاي شهري حايز شرايط مطلوب تفرجگاهي

CADLZZV3.jpg

 

 درياچه گوري

 گول در فاصله 45 كيلومتري تبريز در مسير جاده تهران- تبريز قرار دارد. اين درياچه مثلث شكل با وسعت 240 هكتار با پستي و بلنديهايي نه چندان مهم احاطه شده است. اين درياچه براي انواعي از پرندگان  آبزي، زيستگاه مناسبي به شمار مي رود و به علت نزديكي به كانون هاي شهري حايز شرايط مطلوب تفرجگاهي است. شماري از مردم، روزهاي تعطيل و اوقات فراغت خود را در فضاي سبز كناره هاي اين درياچه سپري مي كنند. قوري گول به دليل ويژگي هاي محيطي و زيستگاهي حيات وحش، به عنوان تالاب بين المللي به ثبت رسيده است.

 

19232-22141.jpg

بندر رحمانلو 

   

بندر و روستاي رحمانلو از دهستان ديزجرود غربی بخش مرکزی شهرستان عجب شير، در ساحل شرقي درياچه اروميه واقع شده است. اين بندر يكي از بنادر مهم درياچه اروميه در آذربايجان شرقي است.

در سمت شمالي بندر رحمانلو اسكله اي براي پهلو گرفتن كشتي هاي باري و مسافري، و در بخش جنوبي محلي براي مسافريني كه به منظور استفاده از آب و لجن درياچه كه براي درمان برخي از بيماري ها مفيد است به اين بندر می آيند، بنا شده است.

علاوه بر بنادر فوق، بندرهاي دانالو، قبادلو، زينت لو نيز در ساحل شرقي درياچه اروميه و در حدود 25 كيلومتري عجب شير واقع شده اند كه از نظر اهميت در مرتبه بعد از بندر رحمانلو قرار دارند. در تابستان بسياري از مردم براي استفاده از آب و لجن درياچه به اين بنادر روي مي آورند. 

 

CABFLDSE.jpg

بندر آق گنبد 

   

اين بندر در جزيره شاهي (اسلامي) در بخش ایلخچی شهرستان اسکو واقع شده و يكي از بنادر مهم درياچه اروميه در امور بازرگاني و اقتصادي است. بندر آق گنبد ارتباط اهالي هفت روستاي آق گنبد، سراي، قبچاق، تيمورلو، گميچي، بوراچارلو، بهرام آباد (خورالو) را با شهر اروميه برقرار مي كند.

بندر آق گنبد در ساحل غربي جزيره اسلامي و در قسمت شرقي درياچه اروميه واقع شده است. كشتي بين بندر شرفخانه و گلمانخانه اروميه هر هفته دوبار و هر بار به مدت نيم ساعت در اين بندر توقف مي كند و پس از تخليه بار و مسافر ادامه مسير مي دهد.

 

045.jpg

                                                                        بندر شرفخانه

       

بزرگترين بندر ساحلي درياچه  اروميه است كه در بخش مرکزی شهرستان شبستر واقع شده و رشته اي از راه آهن تبريز– جلفا كه از صوفيان منشعب مي شود به شرفخانه منتهي مي شود. در اين بندر تاسيسات نسبتاً مهم بندري و انبارهاي كالا وجود دارد. همچنين براي استفاده مسافرين، قايق هاي  مسافربري وجود دارد. اين بندر در شمال شرقي درياچه، در فاصله 49 كيلومتري صوفيان و 30 كيلومتري جنوب شبستر و 88 كيلومتري غربي تبريز واقع شده است.

از نظر اقتصادي، قرار گرفتن بندر شرفخانه در ساحل شمالي درياچه اروميه حائز اهميت است. در فصل تابستان تعداد كثيري از مردم به منظور استفاده از آب و لجن درياچه براي آب درماني و لجن درماني به اين بندر وارد مي شوند.

 


نوشته شده در   دوشنبه 17 فروردين 1388  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode