ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : پنجشنبه 14 تير 1403
پنجشنبه 14 تير 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : سه شنبه 21 تير 1390     |     کد : 22278

دانشگاه تبريز قطب پايگاه استنادي علوم جهان اسلام شد

با امضاي تفاهم‌نامه‌اي ميان دانشگاه تبريز و مركز منطقه‌اي علوم و فناوري و پايگاه استنادي علوم جهان اسلام اين دانشگاه قطب فعاليت‌هاي اين دو مركز در شمال‌غرب كشور شد.

 با امضاي تفاهم‌نامه‌اي ميان دانشگاه تبريز و مركز منطقه‌اي علوم و فناوري و پايگاه استنادي علوم جهان اسلام اين دانشگاه قطب فعاليت‌هاي اين دو مركز در شمال‌غرب كشور شد.

به گزارش خبرگزاري فارس از تبريز به نقل از روابط عمومي دانشگاه تبريز، جعفر مهراد، رئيس مركز منطقه­اي علوم و فناوري و سرپرست پايگاه استنادي علوم جهان اسلام در مراسم امضاي اين تفاهم­نامه با دانشگاه تبريز گفت: با اجرايي شدن مفاد اين تفاهم نامه زمينه دسترسي دانشگاه تبريز به اطلاعات علمي و پژوهشي بعنوان يكي از 10 دانشگاه برتر كشور تسريع و تسهيل مي­شود.
وي با اشاره به جايگاه مهم دانشگاه تبريز در بين دانشگاه­هاي كشور اظهار داشت: مركز منطقه­اي علوم و فناوري و پايگاه استنادي علوم جهان اسلام عملكرد پژوهشي، تحقيقاتي و علمي دانشگاه ها و موسسات پژوهشي ارزيابي مي­كند كه با امضاي اين تفاهم نامه و برقراري ارتباط با اين مراكز، دانشگاه تبريز مي­تواند از امكانات اين موسسات براي ارتقاي سطح فعاليت­هاي خود بهره گيرد.
وي با اشاره به اينكه اين دو موسسه با 40 كشور جهان و 57 كشور اسلامي ارتباط دارد، اظهار داشت: با توجه به توان علمي دانشگاه تبريز و موقعيت جغرافيايي آن ضرورت گسترش ارتباطات بين المللي اين دانشگاه بيش از پيش احساس مي­شود و انعقاد اين تفاهم­نامه مي­تواند شكاف­هاي ارتباطات موجود را رفع و با ارايه راه­حل­هاي علمي نقش دانشگاه تبريز را در عرصه جهاني افزايش دهد.
مهراد با اشاره به سياست وزارت علوم، تحقيقات و فناوري در ارزيابي و بهاء دادن به رتبه­بندي دانشگاه­ها گفت: رتبه­بندي دانشگاه­ها و موسسات پژوهشي كشور از اولويت هاي وزارت علوم، تحقيقات و فناوري بوده و خوشبختانه پايگاه استنادي علوم جهان اسلام اين رتبه بندي از سال گذشته آغاز كرده و با اولويت دادن به علم، فناوري، نوآوري و پژوهشي در اين ارزيابي رسيدن به اهداف سند چشم انداز كشور را در دستور كار قرار گرفته تا بتوانيم جايگاه جمهوري اسلامي ايران را در عرصه علم و آموزش بدست آوريم.
وي با اشاره به اينكه سال گذشته براساس ارزيابي صورت گرفته 10 دانشگاه برتر وزارت علوم، تحقيقات و فناوري و 5 دانشگاه برتر وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشكي تعيين شده اند، گفت: با اين انتخاب و بر اساس معيارهاي علمي صورت گرفته تلاش بر اين است كه به اين دانشگاه ها برتر توجه بيشتري شود.
مهراد پژوهش و فناوري، آموزش و يادگيري، تسهيلات، تاثيرگذاري اجتماعي و ارتباطات بين المللي از جمله معيارهاي اين ارزيابي عنوان كرد و گفت: براساس تصويب مجلس شوراي اسلامي در قالب قانون برنامه پنج ساله پنجم و ابلاغ آن از سوي دولت بودجه­هاي خاص حمايتي علاوه بر بودجه هاي جاري به اين دانشگاه هاي برتر اختصاص خواهد يافت تا اين دانشگاه­ها بتوانند روند توسعه اي خود را به شكل بهتري ادامه دهند.
وي با بيان اينكه رتبه­بندي دانشگاه­ها موجب افزايش رقابت ميان مراكز علمي و توسعه فعاليت­هاي آنها را فراهم آورده است، گفت: دانشگاه تبريز به عنوان بزرگترين دانشگاه شمالغرب كشور با قرار گرفتن در بين 10 دانشگاه برتر از موقعيت­هاي متمازي در اين زمينه برخوردار بوده كه با توجه به پتانسيل­هاي موجود و موقعيت جغرافيايي منطقه­اي خود مي تواند روند رشد و توسعه خود به شكل بهتري ادامه دهد.
در ادامه اين مراسم تفاهم­نامه همكاري دانشگاه تبريز با مركز منطقه­اي علوم و فناوري و پايگاه استنادي علوم جهان اسلام به امضاي سيدمحمد تقي علوي رئيس دانشگاه تبريز و جعفر مهراد رييس اين دو مركز رسيد.


نوشته شده در   سه شنبه 21 تير 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode