ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : يکشنبه 7 مرداد 1403
يکشنبه 7 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : يکشنبه 19 تير 1390     |     کد : 22135

بيكاران تا زمان اشتغال مستمري دريافت مي‌كنند

عضو هيئت رئيسه مجلس شوراي اسلامي گفت:براساس پيشنهاد برخي از نمايندگان و در صورت تصويب مجلس افرادي كه آماده به اشتغال هستند تا زماني كه قادر به يافتن شغل نيستند مستمري دريافت خواهند كرد.

 عضو هيئت رئيسه مجلس شوراي اسلامي گفت:براساس پيشنهاد برخي از نمايندگان و در صورت تصويب مجلس افرادي كه آماده به اشتغال هستند تا زماني كه قادر به يافتن شغل نيستند مستمري دريافت خواهند كرد.

به گزارش خبرگزاري فارس از تبريز، محمدحسين فرهنگي در جمع خبرنگاران بر حمايت از اشتغالزايي و نيز افراد جوياي كار تاكيد كرد.
وي بيان كرد: براساس پيشنهاد برخي از نمايندگان افرادي كه آماده ورود به اشتغال هستند تا زماني كه قادر به يافتن شغل نيستند مستمري دريافت خواهند كرد كه اين امر از دو جنبه حمايتي و ايجاد شغل داراي اهميت هستند.
فرهنگي يادآور شد: ميزان مستمري در نظر گرفته شده يك سوم حداقل حقوق است تا مشوق بيكاري نبوده و فرد به يافتن كار جدي باشد.
نماينده مردم تبريز، اسكو و آذرشهر در مجلس شوراي اسلامي خاطرنشان كرد: در مورد آمار ارائه شده از طرف دولت در زمينه اشتغال سال گذشته مباحث جدي در مورد صحت اين آمار از جهت مبناي تعريف اشتغال و شغل ايجاد شده بر همان مبنا مطرح بوده است.
وي تاكيد كرد: آمار دولت در زمينه تعداد اشتغال ايجاد شده در سال قبل مورد ترديد بوده و قابل قبول نيست اما با تعيين ساز و كارهاي اصولي در زمينه تخصيص تسهيلات اشتغال، معضل اشتغال مي‌تواند رفع شود.
عضو هيئت رئيسه مجلس شوراي اسلامي همچنين با اشاره به مسائل موجود در حوزه مطبوعات اظهار كرد: در راستاي حمايت از مطبوعات در زمينه تامين محل و امكانات مورد نياز تسهيلاتي از صندوق توسعه ملي نياز است كه جديتي در اين زمينه از سوي وزارت فرهنگ و ارشاد صورت نمي‌گيرد.
فرهنگي همچنين با اشاره به رفع دغدغه مسكن اصحاب رسانه تصريح كرد: تشكيل انجمن مسكن از طرف خود اهالي رسانه و مطبوعات بايد مرود توجه قرار گيرد.
وي با تاكيد بر رفع انحصار درج آگهي‌هاي روزنامه‌ها گفت: با وجود تصميمات و قول‌هايي كه داده شده بود كار جدي در اين زمينه صورت نگرفته بود.
فرهنگي در ادامه سخنان خود با اشاره به احداث فضاهاي عمومي در شهر جديد سهند و پروژه‌هاي مسكن مهر خاطرنشان كرد: بايد فضاهاي عمومي از قبيل مسجد و مدرسه در اين شهرها مورد توجه همزمان قرار گيرد و خوشبختانه در شهر جديد سهند احداث مدرسه از سوي آموزش و پرورش مورد توجه بوده و مسجد نيز از طريق خود شهر جديد سهند احداث مي‌شود.
وي با اشاره به ضرورت نگاه منظقي به تفكيك جنسيتي در دانشگاه‌ها اظهار كرد: اين مسئله از گذشته مطرح بوده و بايد نگاهي دقيق داشته باشسيم كه احتمال ضربه علمي در اين زمينه وجود دارد اما بايد توجه داشت كه اين مسئله در كلان به نفع دانشجويان خواهد بود.


نوشته شده در   يکشنبه 19 تير 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode