ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : چهارشنبه 3 مرداد 1403
چهارشنبه 3 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : شنبه 18 تير 1390     |     کد : 22094

جوانان وزنه‌بردار ايران تاريخ‌ساز شدند

جوانان وزنه‌برداري ايران براي نخستين‌بار بر بام‌وزنه‌برداري دنيا ايستادند تا با 8 طلا، 6 نقره و يك برنز بالاتر از چين و روسيه در پنانگ مالزي جشن‌قهرماني بگيرند.

جوانان وزنه‌برداري ايران براي نخستين‌بار بر بام‌وزنه‌برداري دنيا ايستادند تا با 8 طلا، 6 نقره و يك برنز بالاتر از چين و روسيه در پنانگ مالزي جشن‌قهرماني بگيرند.

وزنه‌برداري ايران كه با برنامه‌ريزي حسين‌رضازاده، عزم خود را ديگر بار جزم كرده است تا سكوهاي افتخار را يكي پس از ديگري زيرپاي قهرمانان دلاور و شايسته خود ببيند در رقابتي داغ و حساس با 2 تيم قدرتمند چين و روسيه، در روز آخر و به‌دنبال درخشش بهادر مولايي و عليرضا كاظمي‌نژاد در سنگين وزن، رشته‌هاي رقبا را براي قهرماني پنبه كرد تا با قهرماني مقتدرانه خود در جهان، غرور و افتخار و شادي را به ايرانيان در سراسر گيتي هديه كند.در سي و هفتمين دوره رقابت‌هاي وزنه‌برداري جوانان جهان در مالزي، شاگردان كوروش باقري خوش درخشيدند تا با كسب مجموع 15 مدال، نويدگر روزهاي خوب و روشني براي وزنه‌برداري ايران باشند.

در روز پاياني رقابت‌ها (پنجشنبه)‌ بهادر مولايي با كسب 2 مدال طلا و يك نقره در دسته 105 +كيلوگرم، قهرماني تيم ايران در اين رقابت‌ها را قطعي كرد.در حركت يكضرب اين دسته گور ميناسيان از ارمنستان با 178 كيلوگرم مدال طلا را از آن خود كرد، بهادر مولايي با 177 كيلوگرم و سرگئي اورشنيكوف از روسيه با 174 كيلوگرم به ترتيب مدال‌هاي نقره و برنز اين حركت را از آن خود كردند.

عليرضا كاظمي‌نژاد هم با 169 كيلوگرم در رده چهارم قرار گرفت.در حركت دوضرب بهادر مولايي با بالاي سربردن وزنه‌‌هاي 213، 225 و 231 كيلويي با اقتدار مدال طلا را از آن خود كرد. عليرضا كاظمي‌نژاد هم با مهار وزنه‌هاي 200، 212 و 217 كيلويي به مدال نقره دست يافت و سرگئي اورشنيكوف از روسيه با 210 كيلوگرم به مدال برنز بسنده كرد.بهادر مولايي در مجموع نيز با ركورد 408 كيلوگرم قهرمان جهان شد و عليرضا كاظمي‌نژاد با 386 كيلوگرم به مدال نقره دست يافت. سرگئي اورشنيكوف از روسيه هم با 384 كيلوگرم در جايگاه سوم قرار گرفت.

وزنه‌برداري ايران پيش از اين توسط سعيد محمدپور در دسته 94 كيلوگرم (3 مدال طلا)، كيانوش رستمي در دسته 85 كيلوگرم (2 مدال طلا و يك نقره)، جابر بهروزي در 69 كيلوگرم (يك مدال طلا و يك مدال برنز) و مجيد عسكري در دسته 56 كيلوگرم (2 مدال نقره) كسب كرده بود.در پايان سي و هفتمين دوره مسابقات وزنه‌برداري قهرماني جوانان جهان تيم ايران با 8 طلا، 6 نقره، يك برنز و 557 امتياز به عنوان قهرماني دست يافت. چين با 7 طلا، يك نقره و يك برنز در رده دوم قرار گرفت و روسيه 3 طلا، 6 نقره و 7 برنز در رده سوم ايستاد.

رضازاده: هدف بعدي،‌ جهاني پاريس

حسين رضازاده پس از قهرماني تاريخي وزنه‌برداران جوان در رقابت‌هاي قهرماني جهان اظهار اميدواري كرد كه وزنه‌برداران ايراني بتوانند در رقابت‌هاي بزرگسالان جهان و بازي‌هاي المپيك افتخارات بيشتري براي ورزش ايران به دست آورند.رئيس فدراسيون وزنه‌برداري و قهرمان 2 دوره المپيك افزود: ما براي قهرماني جوانان در رقابت‌هاي جهاني برنامه‌ريزي زيادي كرده بوديم، بچه‌ها هم زحمت زيادي در اردو كشيده بودند، ما اردوهاي مداومي داشتيم كه در آنها تمرين‌هاي سختي انجام مي‌دادند. كوروش باقري به عنوان سرمربي زحمت زيادي كشيد و من فكر مي‌كنم لطف خدا شامل حال ما بود كه توانستيم به عنوان قهرماني دست يابيم.وي با اشاره به برنامه‌ريزي‌هاي آينده فدراسيون خاطرنشان كرد: برنامه بعدي ما براي رقابت‌هاي بزرگسالان جهان است. جايي كه ما تاكنون روي سكو قرار نگرفته‌ايم و مي‌رويم كه در آن‌ رقابت‌ها نيز يكي از سكوها را به خود اختصاص دهيم.رضازاده اضافه كرد: من به رقابت‌هاي پاريس خوشبين‌ام و اميد دارم بتوانيم حداقل 2 يا 3 مدال در آن رقابت‌ها كسب كنيم.رئيس فدراسيون وزنه‌برداري در عين حال گفت: من از رهبر معظم انقلاب و تمام مسوولان محترمي كه براي قهرماني اين تيم پيام داده‌اند، تشكر مي‌كنم و اميدوارم با حمايت‌هاي خوب آنها نتايج بهتري داشته باشيم.

باقري: از امروز به فكر المپيك باشيم

كوروش باقري، سرمربي موفق تيم ملي وزنه‌برداري جوانان در پايان رقابت‌هاي مالزي گفت:‌ تيم ما با شايستگي قهرمان جوانان جهان شد، اما براي حضور در المپيك و مدال گرفتن در آن بازي‌ها بايد حمايت بيشتري از وزنه‌برداري صورت گيرد. 6 ماه مانده به المپيك اگر ميلياردها دلار هم هزينه كنند نمي‌توان نتيجه گرفت و بايد از هم‌اكنون به فكر المپيك باشيم.

كيانوش رستمي، بهترين وزنه‌بردار رقابت‌‌ها

كيانوش رستمي وزنه‌بردار شايسته كشورمان كه با ركورد مجموع 378 كيلوگرم عنوان قهرماني دسته 85 كيلوگرم را به دست آورد، از سوي كميته اجرايي فدراسيون جهاني وزنه‌برداري به عنوان بهترين وزنه‌بردار سي و هفتمين دوره مسابقات وزنه‌برداري قهرماني جوانان جهان معرفي شد. رستمي در رده‌بندي نهايي برترين وزنه‌برداران با 451 امتياز بالاتر از آبتي آكادوف روس قرار گرفت و با يك امتياز برتري نسبت به او عنوان بهترين وزنه‌بردار رقابت‌ها را به دست آورد.

عباسي: اميدوارم اين موفقيت‌ها تداوم يابد

محمد عباسي، سرپرست وزارت ورزش و امور جوانان عصر ديروز در مراسم استقبال از قهرمانان جوان وزنه‌برداري ايران به همراه حميد سجادي معاون قهرماني ورزش و بهرام افشارزاده دبير كل كميته ملي المپيك در فرودگاه امام خميني(ره) حاضر شد. وي گفت: خيلي خوشحالم كه جوانان عزيز و برومند كشورمان توانستند به اين عنوان بزرگ رسيده و با اين كار باعث خوشحالي رهبر انقلاب، مسوولان و مردم شوند. عباسي افزود: عنوان بدست آمده حاصل تلاش مجموعه ورزش بويژه‌ فدراسيون وزنه‌برداري و كادر فني تيم ملي است. از همين جا از تلاش آنها تقدير و تشكر مي‌كنم و اميدوارم كه در رقابت‌هاي جهاني و آسيايي بعدي هم همچون اين رقابت‌ سرافراز و سربلند باشد.

پيام تبريك رهبر معظم انقلاب

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي رهبر معظم انقلاب اسلامي به مناسبت قهرماني تيم ملي وزنه‌برداري جوانان كشورمان در مسابقات وزنه‌برداري جوانان جهان، پيام تبريكي صادر فرمودند. متن پيام به اين شرح است:

بسم‌الله الرحمن الرحيم

از وزنه‌برداران غيور جوان كه قهرمان جهان شدند و مردم عزيز كشورمان را خوشحال كردند، صميمانه تشكر مي‌كنم.

سيدعلي خامنه‌اي / 16 تيرماه 1390

رئيس‌جمهور و رئيس مجلس نيز در پيام‌هاي جداگانه‌اي قهرماني جوانان وزنه‌برداري ايران در جهان را تبريك گفتند.

حجت‌اله اكبرآبادي / گروه ورزش


نوشته شده در   شنبه 18 تير 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode