ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : چهارشنبه 3 مرداد 1403
چهارشنبه 3 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : جمعه 17 تير 1390     |     کد : 22062

آيت الله شبستري با انتقاد از برخي اظهار نظرات: منتظر فرمايش رهبري براي تفكيك جنسيتي دانشگاه‌هاييم

امام جمعه تبريز گفت: ‌تفكيك جنسيتي در دانشگاه‌ها موجب جلوگيري از گسترش مفاسد اخلاقي مي‌شود و در اين زمينه منتظر فرمايش رهبري هستيم و سخن ديگرا افراد در اين زمينه اهميتي ندارد.

 امام جمعه تبريز گفت: ‌تفكيك جنسيتي در دانشگاه‌ها موجب جلوگيري از گسترش مفاسد اخلاقي مي‌شود و در اين زمينه منتظر فرمايش رهبري هستيم و سخن ديگرا افراد در اين زمينه اهميتي ندارد.

به گزارش خبرگزاري فارس از تبريز، آيت الله محسن مجتهد شبستري امروز در خطبه‌هاي نماز جمعه تبريز با اشاره به رواج بي حجابي در كشور اظهار داشت: بدحجابي و بيحجابي در جامعه رو به گسترش بوده و وضعيت عفاف وحجاب تاسف برانگيز است.
وي ادامه داد: ولنگاري در جامعه زياد شده و ضايعاتي چون افزايش روابط نامشروع ، سقط جنين نامشروع ، ربوده شدن دختران مسلمان و مفاسد متعدد ديگر خانواده‌ها را تهديد مي‌كند.
خطيب جمعه تبريز خاطرنشان كرد: طرح امنيت اخلاقي از 25 خرداد در تهران آغاز شده و قراربود كه اين طرح از ششم تيرماه در چند استان و از جمله آذربايجان شرقي نيز اجرايي شود كه اميدواريم اين طرح با قدرت اجرايي شود.
امام جمعه تبريز يادآور شد: نيروي انتظامي، ‌ضابطان قضايي و احتمالا بسيج در اين طرح حضور خواهد داشت كه اميدواريم با معظل بي‌حجابي كه يك مسئله جدي در كشور است برخورد شود.
نماينده ولي فقيه در استان با انتقاد از مقطعي اجرا شدن طرح امنيت اخلاقي اظهار كرد: خواست مردم مسلمان و انقلابي عدم اجراي مقطعي اين طرح بوده و بايد با مفاسد اخلاقي و مزاحمت به نواميس و مواردي چون آلودگي صوتي خودروها و مزاحمت آن برخورد مستمر شود.
وي همچنين با بيان اينكه اجراي طرح امنيت اخلاقي بايد همراه با تدبير باشد،‌ افزود: ‌بايد با كساني كه امكان اصلاح آنان با تذكر لساني وجود دارد با كمال ادب و متانت و تذكر لساني برخورد شود اما در برابر كساني كه لجاجت و عناد داشته وقصد دهن كجي به نظام جمهوري اسلامي ايران را دارند بايد برخورد قاطع باشد.
نماينده ولي فقيه در آذربايجان‌شرقي امنيت اخلاقي و در راس آن حجاب را مهم‌ترين مسئله فرهنگي كشور عنوان كرد.
وي با اشاره به اهميت حجاب و عفاف و ضرورت توجه به اين مقوله در جامعه اظهار داشت: مسئولان فرهنگي بايد توجه بيشتري به اين مسئله داشته و در ترويج فرهنگ عفاف و حجاب بكوشند و برنامه‌هايي را اتخاذ و اجرايي كنند كه مروج اسلام ناب محمدي باشد.
وي تاكيد كرد: طرح عفاف و حجاب نبايد مقطعي بوده و به دست فراموشي سپرده شود بلكه بايد به طور مداوم و مستمر در سطح جامعه اجرا شود.
امام جمعه تبريز گفت: فرهنگ متعالي حجاب و عفاف بايد در دانشگاه‌ها و مراكز عالي نهادينه شده و در كنار آموزش علمي، به جنبه‌هاي خداشناسي و معرفتي هم اشاره شود.
وي با تاكيد بر نقش نهادهاي فرهنگي در ترويج و گسترش فرهنگ عفاف و حجاب افزود: صبغه فرهنگي انقلاب اسلامي رسالت نهادها و دستگاه‌هاي فرهنگي در بسط اين فرهنگ را دو چندان كرده و حوزه‌هاي ياد شده بايد عنايت خاصي به مسئله حجاب داشته باشند.
نماينده ولي فقيه در آذربايجان‌شرقي با اشاره به پيشنيه غني فرهنگي مردم ايران بيان داشت: تنها توجه به شاكله ظاهري فرهنگ نمي تواند نابساماني‌ها را از بين ببرد بلكه غناي فرهنگ بايد باطني و بنيادي باشد.
امام جمعه تبريز هشدار داد: متدينين از وضع فرهنگي كشور و وضعيت عفاف و حجاب بسيار ناخرسند هستند و شرايط حاكم بر خيابان‌هاي شهرهاي بزرگ بسيار نگران كننده است.
آيت الله مجتهد شبستري همچنين با اشاره به آشوب‌هاي سوريه و تحولات اين كشور اظهار داشت: اين حركت‌ها قابل قبول جمهوري اسلامي ايران نبوده و از جنس حركت‌هاي مردمي منطقه نبوده و برخي منافقين در سوريه قصد تفرقه واختلاف را دارند.
امام جمعه تبريز گفت: ‌تفكيك جنسيتي در دانشگاه‌ها موجب جلوگيري از گسترش مفاسد اخلاقي مي‌شود و در اين زمينه منتظر فرمايش رهبري هستيم و سخن ديگرا افراد در اين زمينه اهميتي ندارد.
وي خاطر نشان كرد:‌اين طرح ممكن است داراي هزينه‌هايي از جهت تامين فضاي آموزشي و به كارگيري اساتيد باشداما شوراي عالي انقلاب فرهنگي بايد در اين زمينه به اهم وغير اهم پرداخته و با واقع بيني مسائل كشور تصميم گيري كند.
امام جمعه تبريز گفت: آشوب‌هاي سوريه از جنس حركت‌هاي بيداري اسلامي نبوده وآمريكا و رژيم صهيونيستي در صددمشابه سازي بيداري اسلامي بر اساس منافع خود در اين كشور هستند.
وي افزود: همانگونه كه رهبرمعظم انقلاب تاكيد كرده‌اند هر حركتي كه بر عليه استكبار جهاني باشد مورد حمايت جمهوري اسلامي ايران بوده و با حركت‌هاي ديگر موافق نيستيم.
نماينده ولي فقيه در استان همچنين با اشاره به فرارسيدن روز جوان به تفاوت‌هاي جوان مسلمان ايراني و غربي اشاره كردو گفت: جوانان غربي عموما بيهويت، ولنگار و به دنبال مفاسد هستند و افسرده و زندگي بدون هدف دارند در حالي كه جوانان ايران اسلامي قابليت‌هاي منحصر به فردي دارند.
امام جمعه تبريز ادامه داد: اكثر جوانان ايراني با ايمان بوده و ذات آنان پاك است و مسائل اخلاقي و معنوي در ميان جوانان رو به گسترش است و 95درصد شركت كنندگان در اعتكاف راجوانان تشكيل مي‌دهند.
وي خاطرنشان كرد:‌ دشمنان تلاش دارند تا با فرقه‌سازي زمينه انحراف عقيدتي جوانان را فراهم كنند غافل از اينكه اين حركت‌ها محكوم به شكست بوده و بيداري اسلامي در جهان رو به گسترش بوده و انحرافات ديني آنان نيز محكوم به شكست است.


نوشته شده در   جمعه 17 تير 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode