ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : چهارشنبه 3 مرداد 1403
چهارشنبه 3 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : جمعه 17 تير 1390     |     کد : 22060

امنيت اخلاقي مهم‌ترين مسئله فرهنگي كشور است

امام جمعه مهربان امنيت اخلاقي و در راس آن حجاب را مهم‌ترين مسئله فرهنگي كشور عنوان كرد.

 امام جمعه مهربان امنيت اخلاقي و در راس آن حجاب را مهم‌ترين مسئله فرهنگي كشور عنوان كرد.

به گزارش خبرگزاري فارس از مهربان، حجت الاسلام سيدعلي خاكپور (موسوي پارسا) امام جمعه مهربان در آخرين خطبه‌هاي نماز جمعه شهر مهربان كه توسط ايشان اقامه ميشد، ضمن سفارش خويش و نمازگزاران به رعايت تقواي الهي، به نقش و اهميت پرداخت زكات از نظر دين مبين اسلام اشاره كرد و اظهار داشت: اسلام به صورت يك مكتب صرفاً اخلاقي و يا فلسفي و اعتقادي ظهور نكرد، بلكه تمام نيازمنديهاي مادي و معنوي در آن پيش‌بيني شده بود.
خطيب جمعه مهربان افزود: با توجه به اين كه اسلام توجه خاصي به حمايت از محرومان و مبارزه با فاصله طبقاتي دارد، نقش بيت‌المال و زكات به عنوان يكي از منابع درآمد بيت‌المال از مهم‌ترين نقش‌ها است.
خاكپور (موسوي پارسا) با اشاره به اين كه در اسلام مسئله زكات يك نوع ماليات بر درآمد و توليد و ماليات بر ثروت راكد محسوب مي‌شود، ابراز داشت: زكات در اسلام از اهميت خاصي برخوردار است و حتي در بسياري از موارد با نماز همراه است و حتي شرط قبولي نماز پرداخت زكات ذكر شده است.
اين مسئول تصريح كرد: زكات پل اسلام است و هركسي كه زكات خود را پرداخت كند به سلامت از پل اسلام عبور مي‌كند.
امام جمعه مهربان با اشاره به فرارسيدن فصل برداشت محصول در منطقه مهربان از جمع‌آوري حدود 320 ميليون ريال زكات در سال گذشته در منطقه مهربان خبر داد و اظهار اميدواري كرد؛ كه با همت اهالي و كشاورزان پرداخت زكات در منطقه مهربان نسبت به سال‌هاي گذشته روند مطلوب‌تري داشته باشد.
خاكپور (موسوي پارسا) با گراميداشت روز حجاب و عفاف عنوان كرد: جوامع اروپايي و غربي كه ادعاي آزاديشان گوش همه را كر كرده بود و مدام از آزادي بيان، پوشش، لباس، زن و... دم ميزدند امروز براي جلوگيري از رشد حجاب قانون منع حجاب تصويب مي‌كنند.
خطيب جمعه مهربان افزود: شهداي مسجد گوهرشاد را بايد نخستين شهدايي دانست كه در مقابله با هجومي كه از طرف استكبار عليه هويت ديني ايران و به‌ويژه زن مسلمان با هدف به فساد كشاندن مسلمانان وارد كشور شده بود قيام كردند و مظلومانه و گمنام در حرم مطهر امام رضا(ع) به شهادت رسيدند و اتفاقات امروز نتيجه خون اين شهداست.
امام جمعه مهربان تصريح كرد: بنابر شواهد و مدارك در روز جمعه 20 تير 1314 بيش از 150 نفر شهيد و مجروح شدند و دو روز بعد در 22 تير، 56 كاميون پيكر شهدا و مجروحان كه جمعي از پيرمردان، پيرزنان، كودكان و زنان و مردان بي‌گناه بودند را به محله خشت‌مال‌ها و باغ خوني مشهد برده و زنده و مرده آنها را در گودالي به صورت دسته جمعي دفن كردند.
خاكپور (موسوي پارسا) در ادامه با تبريك ولادت حضرت علي اكبر كه به نام روز جوان نامگذاري شده بيان داشت: جواني، آغاز شكفتن است. جواني ميلاد دوباره انسان است، انسان در جواني، بار تكليف الهي را به تازگي بر دوش گرفته است. خداوند بسياري از نعمت هايش را در جواني به انسان ارزاني ميدارد.
خطيب جمعه مهربان حضرت علي اكبر را بهترين الگو براي جوانان ايران اسلامي دانست و يادآور شد: نسل جوان هميشه به دنبال الگوي مناسب خود بوده و براي يافتن آن، دو شعار گفتار و عمل را پيش رو قرار داده و به دنبال الگويي است كه به گفته‌هاي خودش جامه عمل بپوشاندو حضرت عالي اكبر بهترين و شايسته ترين الگو براي جوانان كشورمان است.
اين مسئول در پايان خطبه دوم با اشاره به برخي از مسائل و مشكلات شخصي و خانوادگي خويش گفت: بسيار علاقمند بودم كه در خدمت اهالي مهربان باشم، ولي مدتي است كه مسائل و مشكلات شخصي و خانوادگي اجازه خدمت بيشتر به اهالي را از من سلب كرده و بنا به دلايلي كه ذكر شد نمي‌توانم در خدمت اهالي مهربان باشم؛ ولي در هر جايي كه باشم در خدمت اهالي بوده و مسئله مصلي و فرمانداري را پي‌گيري خواهم كرد تا انشاء الله به نتيجه برسد.
وي با خداحافظي از اهالي از همكاري آنها در طول دوران حضورش در مهربان قدرداني كرد و از نمازگزاران و اهالي مهربان طلب حلاليت كرد.
خاكپور (موسوي پارسا) امروز در حالي با اقامه آخرين نماز جمعه از اهالي خداحافظي كرد كه مدت حضورش در مهربان به يكسال هم نرسيد و اين در حالي است كه حكم امامت جمعه ايشان سه ساله بود، ضمن آنكه در طول 10 سال گذشته، حجت الاسلام خاكپور پنجمين امام جمعه بوده كه در اين منطقه مسئوليت خطير امامت جمعه را بر عهده داشته است.
حدود 14 ماه هم نماز جمعه توسط امام جمعه موقت اقامه شده است. اميد است كه مسئولان محترم شوراي سياست‌گذاري ائمه جمعه كشور و مديريت شوراي سياست‌گذاري ائمه جمعه در استان آذربايجان‌شرقي جواب قانع كننده‌اي در اين مورد به افكار عمومي و اهالي مهربان ارائه كنند كه دليل اين همه تغييرات پي در پي ائمه جمعه در مهربان چيست.


نوشته شده در   جمعه 17 تير 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode