ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : چهارشنبه 3 مرداد 1403
چهارشنبه 3 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : چهارشنبه 15 تير 1390     |     کد : 21946

5 عادت بد كه شما را خسته مي كند!

آيا قبل از ناهار احساس خستگي مي كنيد و پاهاتان به زمين كشيده مي شوند؟ اگر شما هميشه احساس خستگي و ضعف مي كنيد ممكن است اين خستگي به دليل عاداتي باشد كه در زندگي خود داريد.

ايلنا: آيا قبل از ناهار احساس خستگي مي كنيد و پاهاتان به زمين كشيده مي شوند؟ اگر شما هميشه احساس خستگي و ضعف مي كنيد ممكن است اين خستگي به دليل عاداتي باشد كه در زندگي خود داريد. يافته هاي يك مطالعه آماري كه اخيرا توسط انجمن ملي خواب آمريكا صورت گرفته نشان مي دهند كه تقريبا دو سوم بزرگسالان در آمريكا مي گويند كه به طور متوسط نمي توانند هر شب دست كم هفت ساعت بخوابند. يكي از دلايل اين امر مي تواند وفور استفاده از تكنولوژي در زندگي روزمره باشد. با اين حال، كمبود خواب فقط يكي از دلايل نداشتن حس خوب در طي روز است.

به گزارش ايلنا به نقل از روايط عمومي وزارت بهداشت،‌ اينها پنج عادتي هستند كه مي توانند سبب ايجاد حس خستگي در شما بشوند:
نوشيدن قهوه يا نوشيدني گازدار:
چيزي كه كافئين موجود در قهوه يا نوشيدني گازداري كه دوست داريد به شما مي دهد، همان چيزي است كه در طلب آن هستيد : يعني انرژي و تحرك و تهييج. اما مقدار بسيار زياد كافئين براي شما هزينه اي در بر دارد كه عبارت است از تحريك غدد آدرنال و اين امر به احساس خستگي و بي قراري در بدن شما ختم مي شود.

با افزايش تحمل بدن شما در برابر اثرات اين نوشيدني ها، شكستن اين چرخه دشوارتر مي گردد، زيرا براي به دست آوردن احساس سرخوشي و انرژي نياز به مصرف بيشتر قهوه يا نوشابه داريد. به گفته كارشناسان مايوكلينيك در آمريكا ، اگر شما بيش از چهار فنجان در روز (و يا معادل آن) مصرف مي كنيد، الان موقعي است كه بايد اقدام به ترك كنيد.

ايستادن يا نشستن به صورت خميده و نادرست:
وضعيت نادرست ايستادن يا نشستن علت اصلي بسياري از مشكلات مربوط به سلامتي است و در صدر آنها احساس خستگي قرار دارد. دكتر آدريان كوزنر، يك متخصص ماساژ ستون فقرات و درمان ناهنجاري ها در سيدني، بر اين نكته تأكيد مي كند كه وضعيت نادرست بدن در ايجاد احساس خستگي سهيم است زيرا سبب كاهش قدرت تحرك در مفاصل و ماهيچه ها شده و انرژي شما را تحليل مي برد.

وقتي كه حالت خميده به بدن خود داده و در اين وضعيت ميمانيد، بدنتان وادار مي شود براي انجام حركتهاي ساده سخت تر كار كند. مستقيم بايستيد و همين وضعيت را در هنگام نشستن هم حفظ كنيد. در اين صورت در سرتاسر روز انرژي بيشتري خواهيد داشت.

تنفس كوتاه و غير عميق:
تنفس كم عمق سبب محدود شدن مقدار جريان اكسيژن در مغز و بدن شما مي شود و اين امر به نوبه خود منجر احساس خستگي مي شود. اگر تمام مدت روز در مقابل كامپيوتر نشسته و كار مي كنيد، مواظب شيوه تنفس خود باشيد. عادت كردن به تنفس كم عمق به سادگي ايجاد مي شود، مثلا اگر هر روز چند ساعت حركت نكنيد و كمي در اطراف حركت نكنيد اين عادت در شما پديد خواهد آمد. براي مقابله با اين وضعيت، چند بار كارتان را قطع كرده، عضلاتتان را بكشيد. كمي راه برويد و خود را وادار به تنفس عميق كنيد تا جريان اكسيژن به ريه هايتان بيشتر بشود.

تنقلات و غذاهاي فرآوري شده:
نادين ساوبرس ، نويسنده كتاب "راهنماي كامل براي مبارزه با خستگي" ، مي گويد كه يك رژيم غذايي كه عمدتا از غذاهاي فراوري شده تشكيل شده است ، يك محرك عمده احساس خستگي است. استفاده بيشتر از غذاهاي كامل و صرف زمان براي آماده كردن و پخت آنها ، خود مي تواند تقويت كننده سطخ انرژي شما باشد.

خشم و عصبانيت طولاني :
علاوه بر كنترل عادتهاي فيزيكي ، بايد مطمئن بشويد كه عادتهاي رواني بد كه مي توانند عامل خستگي باشند را هم كنار بگذاريد. وجود حالت خشم به مدت طولاني و آزاد نكردن استرس به روش درست، مي تواند سبب ايجاد كشيدگي در بدن شده و بخش زيادي از انرژي مورد نياز بدن را به هدر بدهد. براي پرداختن به موضوعاتي كه ذهنتان را مشغول كرده اند زمان مشخصي بگذاريد به طوري كه اين موضوعات با روند زندگي رزومره شما تداخل نداشته باشند. تلاش كنيد براي غلبه بر اين حالت ها راهي پيدا كنيد، مثلا: صحبت كردن با كسي كه به او اعتماد داريد ، نوشتن نامه اي به شخصي كه از او عصباني هستيد(و ارسال نكردن آن) ، و يا رودرو شدن با مساله اي كه مدتي ذهن شما را درگير كرده است.


نوشته شده در   چهارشنبه 15 تير 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode