ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : يکشنبه 7 مرداد 1403
يکشنبه 7 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : سه شنبه 14 تير 1390     |     کد : 21881

انهدام 3 باند بزرگ سرقت و كلاهبرداري

در عمليات ماموران پليس آگاهي خراسان رضوي 3 باند بزرگ سرقت، كلاهبرداري و مامورنماهاي سارق متلاشي و 11 متهم در اين ارتباط دستگير شدند.

جام جم آنلاين: در عمليات ماموران پليس آگاهي خراسان رضوي 3 باند بزرگ سرقت، كلاهبرداري و مامورنماهاي سارق متلاشي و 11 متهم در اين ارتباط دستگير شدند.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني پليس، فرمانده انتظامي استان خراسان رضوي در تشريح عمليات كارآگاهان پليس آگاهي اين استان گفت: در اجراي طرح پيگيري پرونده‌هاي مهم و خاص در مشهد، كارآگاهان عمليات ويژه، كارآگاهان اداره مبارزه با سرقت و كارآگاهان اداره مبارزه با جعل و كلاهبرداري پليس آگاهي ماموريت يافتند در عملياتي گسترده پيگير 3 پرونده مهم باشند. سرتيپ بهمن اميري‌مقدم افزود: در مرحله اول، كارآگاهان پرونده سرقت از يك مجتمع بزرگ پزشكي در مشهد را در دستور كار خود قرار دادند و با تحقيقات، سرنخ‌هاي موجود با دقت مورد توجه قرار گرفت.

وي گفت: برابر شواهد و ادله موجود، متهمان در اين سرقت با تخريب شيشه ورودي يكي از مجتمع‌هاي درماني، تجهيزات پيشرفته پزشكي را به سرقت برده بودند لذا با انجام اقدامات اطلاعاتي و بررسي محل وقوع سرقت، ماموران، فردي را به عنوان مظنون در شهرك قاسم آباد مشهد شناسايي كردند و مخفيگاه او را تحت‌نظر گرفتند.

مراقبت‌هاي پليسي در اين عمليات نشان داد كه مخفيگاه اين فرد، لانه فساد است. فرمانده انتظامي خراسان رضوي تصريح كرد: ماموران در مرحله بعدي محل موردنظر را با هماهنگي مراجع قضايي مورد بازرسي قرار دادند كه در نتيجه متهم اصلي همراه يك مرد جوان و 2 زن 27 و 40 ساله دستگير شدند. پليس در بازرسي از اين لانه فساد، مقاديري اسباب و اثاثيه مسروقه و تجهيزات به سرقت رفته از مركز درماني را كشف كرد.

در بازجويي‌ از 2 زن دستگير شده، آنها اعتراف كردند با متهم اصلي پرونده رابطه نامشروع دارند و اين فرد و 2 نفر از دوستانش در تاريكي شب به وسيله يك دستگاه خودروي پرايد زرد رنگ اقدام به سرقت مي‌كنند.

وي افزود: در پي اظهارات اين دو زن، متهم ديگر پرونده نيز دستگير و تحقيقات از اعضاي باند براي روشن شدن ديگراقدامات مجرمانه و سرقت‌هاي انجام شده توسط مجرمان ادامه دارد.

كلاهبرداري مدير سابق

فرمانده انتظامي استان خراسان رضوي در تشريح دومين مرحله عمليات گسترده پليس آگاهي به پيگيري پرونده جعل و سوءاستفاده از اسناد و مدارك اعتباري شركت‌هاي پخش اقلام بهداشتي و آرايشي اشاره كرد و گفت: كارآگاهان مبارزه با جعل و كلاهبرداري در بررسي دقيق اين پرونده نيز فردي را كه قبلا مدير بخشي از يك شركت فعال در پخش اقلام بهداشتي و آرايشي بوده به عنوان مظنون تحت تعقيب قرار دادند.

سرتيپ اميري‌مقدم اضافه كرد: با پيگيري‌هاي انجام شده، مخفيگاه فرد مظنون كه از چندي قبل ناپديد بود، شناسايي شد و پليس او را دستگير كرد.

اين مقام انتظامي اظهار كرد: متهم در بازجويي‌ها با معرفي همدستش، اعتراف كرد كه با سوءاستفاده از چك‌هاي صادره در وجه شركت‌هاي پخش اقلام آرايشي و بهداشتي و جعل اسناد و مدارك و مهرهاي اين شركت‌ها اقدام به كلاهبرداري بزرگي كرده‌ است.

وي خاطرنشان كرد: تحقيقات پليسي نشان داد كه متهم و همدستش 80 فقره چك و امضاي جعلي را در بازار خرج كرده‌اند. با روشن شدن اين موضوع، پليس متهم ديگر پرونده را نيز دستگير و هم‌اكنون تحقيقات از اين دو متهم براي روشن شدن مبلغ كلاهبرداري‌هاي انجام شده و ديگر اقدامات مجرمانه آنان ادامه دارد.

انهدام باند مجرمان فيوج

فرمانده پليس استان خراسان رضوي به كشف و متلاشي شدن باند مامورنماهاي طايفه فيوج در مشهد اشاره كرد و گفت: كارآگاهان عمليات ويژه پليس آگاهي استان خراسان رضوي از چندي قبل پرونده‌اي را در دستوركار خود قرار دادند كه در رابطه با اقدامات مجرمانه مامورنماهاي سارق بود. اميري‌مقدم افزود: ماموران، با توجه به حساسيت و اهميت موضوع، پيگيري جدي پرونده را آغاز كردند.

وي درباره نحوه ارتكاب سرقت و اخاذي توسط اعضاي اين باند خاطرنشان كرد: برابر تحقيقات انجام شده و مطالعه مجدد شكايات مالباختگان، مشخص شد اعضاي اين باند سازمان يافته با در اختيار داشتن تجهيزات پليسي و استفاده از خودروهاي مدل بالا در چند مورد به رانندگان خودروهاي سنگين و مشتريان بانك‌ها مراجعه و خود را مامور معرفي كرده‌اند.

اميري‌مقدم افزود: اين افراد ضمن بازرسي طعمه‌هاي خود، وجوه نقد، اشيا و كالاهاي باارزش آنها را سرقت مي‌كرده‌اند. متهمان همچنين در ترفندديگري با شناسايي اتباع خارجي ساكن در حاشيه شهر مشهد به بهانه بازرسي منازل مسكوني و بررسي مدارك اين افراد، در چند مورد مرتكب سرقت و اخاذي شده‌اند. وي ادامه داد: كارآگاهان پليس آگاهي در اين مرحله از عمليات، اقدامات وسيع اطلاعاتي را انجام دادند و اعضاي باند كه از مجرمان طايفه فيوج هستند را در شهرستان‌هاي كرج و شهريار شناسايي و تحت تعقيب قرار دادند.

فرمانده پليس خراسان رضوي گفت: كارآگاهان پليس با اخذ نيابت قضايي به اين شهرستان‌ها اعزام و 6 نفر از اعضاي اصلي باند را شناسايي و دستگير كردند. اين متهمان تاكنون به 18 فقره سرقت تحت عنوان مامور اعتراف كرده‌اند و هم‌اكنون تحقيقات براي كشف ديگر سرقت‌هاي انجام شده توسط آنان ادامه دارد.


نوشته شده در   سه شنبه 14 تير 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode