ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : چهارشنبه 3 مرداد 1403
چهارشنبه 3 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : دوشنبه 13 تير 1390     |     کد : 21752

تئاتر شورايي براي عدالت‌گستري در جامعه است

كارگردان، مترجم و نويسنده، داور جشنواره‌هاي دانشگاهي كشور و بازيگر تئاتر كشور، تئاتر شورايي را براي بسط و گسترش عدالت در جامعه ارزيابي كرد.

 كارگردان، مترجم و نويسنده، داور جشنواره‌هاي دانشگاهي كشور و بازيگر تئاتر كشور، تئاتر شورايي را براي بسط و گسترش عدالت در جامعه ارزيابي كرد.

به گزارش خبرگزاري فارس از تبريز به نقل از روابط عمومي حوزه هنري آذربايجان شرقي، علي ظفر قهرماني‌نژاد در آيين رونمايي و نقد كتاب «تئاتر قانونگذار» در جمع هنرمندان حوزه هنري آذربايجان شرقي گفت: تئاتر شورايي گونه‌اي از اجراي تئاتر است كه در آن مخاطب به عنوان مصرف كننده صرف نبوده و خود به عنوان بازيگر وارد اجرا مي‌شود.
اين كارگردان تئاتر ادامه داد: در تئاتر شورايي كه توسط آگوستو بوآل برزيلي بنا نهاده شده است، اعتقاد همواره بر آن است كه براي تكثير هنر تئاتر در جامعه و جذب اقشار مختلف مردم به اين هنر بايد از تئاتر بديلي به نام تئاتر شورايي بهره برد.
قهرماني‌نژاد گفت: تئاتر شورايي تئاتري مبتني بر تعامل و ارتباطات دو سويه است و در مقابل تئاتر آمرانه و تك­گو، بر گفت‌وگو محوري استوار است.
وي پايان بندي يك اثر در تئاتر شورايي را نيز منوط به تصميم تماشاگر دانست و گفت: تئاتر شورايي با در هم شكستن ديوار حايل بين خود و تماشاگر خود را از روي سن به نزد مردم مي­كشاند.
داور جشنواره­هاي دانشگاهي كشور همچنين با اشاره به جريان فعالانه تئاتر شورايي در بيش از هفتاد كشور جهان گفت: تئاتر شورايي با طرح سؤالات و دغدغه­هاي زندگي مردم در راستاي مردمي كردن و كاربردي كردن تئاتر گام بر مي­دارد.
مترجم كتاب «تئاتر قانونگذار» گفت: تئاتر شورايي با ارائه راه حل و معرفي دستاورد در مسائل مختلف، تئاتر را به هنري پويا، سرزنده و دوسويه تبديل كرده و نتيجه مشاركت همگاني براي حل مسائل را عملاً عيان مي‌سازد.
مجموعه كارگاه هاي «تئاتر شورايي» كه از امروز صبح توسط حوزه هنري آذربايجان شرقي گشايش يافته است پس از برگزاري 4 كارگاه، شامگاه فردا دوشنبه كار خود را پايان خواهد داد.
علي ظفر قهرماني نژاد متولد 1354 شهرستان سقز است، كاردان زبان انگليسي، كارشناس هنرهاي نمايشي و كارشناس ارشد كارگرداني سينماست.
حوزه هنري آذربايجان شرقي در راستاي ارتقاء آگاهي و معلومات هنري روز جهان اقدام به برگزاري فصلي كارگاه‌هاي تخصصي و در تمام رشته‌هاي هنري براي هنرمندان وابسته برگزار مي‌كند.


نوشته شده در   دوشنبه 13 تير 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode