ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : پنجشنبه 4 مرداد 1403
پنجشنبه 4 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : سه شنبه 7 تير 1390     |     کد : 21546

به سوي خودروهاي آينده

گام جدیدی در راه تحقق یافت خودروهای هوشمندی که بدون نیاز به راننده مسیر مورد نظر را طی می کنند برداشته شده است.

جام جم آنلاين: گام جدیدی در راه تحقق یافت خودروهای هوشمندی که بدون نیاز به راننده مسیر مورد نظر را طی می کنند برداشته شده است.
یکی از ایده های آینده نگرانه ای که در باره خودروها و آینده رانندگی همواره مطرح می شده، رانندگی انوماتیک بوده است. خودروهایی که بتوانند به طور مستقل از راننده مسیر را تشخیص داده و شما را به مقصد برسانند. در این صورت نقش راننده به نقش تعیین کننده سرعت و مقصد کاهش می یابد و تنها در صورتی که مشکلی پیش آید، راننده کنترل را به دست خواهد گرفت.
اگرچه به نظر می رسد هنوز تا رسیدن به چنین جایگاهی فاصله داشته باشیم اما گام های اولیه در این خصوص برداشته شده است. در آخرین اقدام کمپانی فولکس واگن، طرحی را به نام راننده خودکار موقت طراحی و معرفی کرد ه است که انتظار می رود تا چند سال دیگر به همراه خودروهای این شرکت به بازار عرضه شود.
این فناوری که از آن به Temporary Autopilot یا TAP نام برده می شود در حقیقت ترکیبی از سیستم هایی است که به طور مستقل مدتی است در برخی از خودرو ها ارایه شده است.
سیستم هایی نظیر تعیین فاصله از خودروی جلویی و عقبی، تعیین سرعت و تعیین فاصله نسبت به خطوط راهنمای جاده که با کمک حس گرهای متعدد و متنوعی نظیر حس گرهای فرا صوتی، سیستم راداری و اسکنرهای لیزری کار می کنند. این بار فولکس واگن همه این ها را در کنار هم جای داده تا سیستم راننده اتوماتیک موقت را ارایه کند.
با کمک این سیستم ، خود ماشین می تواند فاصله اش از خودروی جلویی را محاسبه کند و در صورت نزدیک شدن به آن ، سرعت را کاهش دهد، محل خودرو را نسبت به علایم و خطوط راهنمای جاده محاسبه کرده و ماشین شما را در بین خطوط نگاه دارد و حتی مانورهای لازم برای عبور از کنار خودروهای دیگر را به اجرا بگذارد. البته در همه این مراحل راننده می تواند شخصا کنترل را به دست گرفته و مدیریت خودرو را در اختیار داشته باشد.
این فناوری که انتظار می رود تا یکی دو سال دیگر در خودروهای کمپانی فولکس واگن به بازار عرضه شود ، جدیدترین اقدام در راه رسیدن به خودروهای تماما هوشمند است و بخشی از پروژه ای به شمار می رود که خودرو سازهای اروپایی برای رسیدن به سیستم خودروهای اتوماتیک برای حمل و نقل هوشمند بر روی آن کار می کنند. طرحی که بودجه ای نزدیک به 40 میلیون دلار را برای توسعه چنین فناوری هایی در نظر گرفته است.
این سیستم با هدف کاهش تصادفات جاده ای و افزایش ایمنی و اطمینان برای راننده ها و عابران طراحی شده است، اما قطعا گام مهمی به سوی آینده به شمار می رود.
در حال حاضر رقابت برای ساخت خودروهای هر چه بیشتر هوشمند افزایش یافته است و حتی غول اینترنتی مانند گوگل با ارایه و آزمایش نرم افزار خودروهای هوشمند خود وارد این رقابت شده است. رقابتی که یکی دیگر از جنبه های داستان های آینده نگر را به واقعیت بدل خواهد کرد.


نوشته شده در   سه شنبه 7 تير 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode