ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 2 آذر 1403
جمعه 2 آذر 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : پنجشنبه 6 فروردين 1388     |     کد : 2150

وهابيها همچون ماديون منکر روح

ابـن تيميه و پيروانش، همچون ماديون، مردن را معدوم شدن مي دانند و به گفته قرآن وسنت به ايـنکه ارواح مردگان از زنده گان شنواترند...

ابـن تيميه و پيروانش، همچون ماديون، مردن را معدوم شدن مي دانند و به گفته قرآن وسنت به ايـنکه ارواح مردگان از زنده گان شنواترند و رسول خدا با ارواح مردگان حرف مي زند، و شهداء سلام زائرين را مي شنوند و جواب آنرا مي دهند، و... اعتقادي ندارند الـف - مـسلمانان طبق احاديث صحيح نبوي در آخر نماز از راه دور و نزديک خطاب به رسول اللّه سـلام مـي کـنـند و در هر کجاي جهان که باشند مي گويند: السلام عليک ايهاالنبي ورحمة اللّه وبرکاته.

و در احاديث نبوي است که سلام شما به من مي رسد و من جواب شما را مي دهم ب - در احـاديـث ديـگـري هم آمده است که رسول خدا (ص) اهل قبور بقيع را همچون زندگان مورد خطاب قرار مي داد و با آنان سخن مي گفت که در اينجا به بعضي از آنهااشاره مي کنيم: 1 - حدثنا هودة بن خليفة قال: حدثنا عوف عن الحسن ان النبي (ص) قام علي اهل البقيع فقال: الـسـلام عليکم يا اهل القبور من المؤمنين والمسلمين، لو تعلمون ما نجاکم اللّه منه مماهو کائن بعدکم، ثم نظر الي اصحابه فقال هؤلاء خير منکم [1] .

هوده بن خليفه مي گويد که عوف بن حسن گفت: پيامبر (ص) به اهل بقيع خطاب کرد وفرمود: السلام عليکم يا اهل القبور من المؤمنين والمسلمين، اگر بدانيد که خداوند شمارا از چيزي که بعد از شما وجود دارد، نجات داده است.

سپس روي به اصحاب کردندو فرمودند: اينان (شهداء) از شما بهترند 2 - رسـول خدا (ص) مي فرمايد: به ميت خطاب کنيد و تلقين نمائيد که وقتي از توسئوال کردند در قبر بگو لا اله الا اللّه لقنوا موتاکم لا اله الا اللّه [2] .

3 - و نيز رسول خدا (ص) مي فرمايد: ان الميت يعرف من يحمله ومن يغسله ومن يدليه في قبره.

ميت مي شناسد کسي که او را حمل مي کند، کسي که او را غسل مي دهد و کسي که او رادر قبرش مي گذارد [3]  4 - از عـبـداللّه بـن عمر است که ارواح شهداء، سلام زائران را مي شنوند و جواب سلام را مي دهند.

تاريخ مدينه تاليف ابن شبه باب جنائز حـدثـنا ابو غسان قال حدثنا عبد اللّه بن نافع عن اسامة بن زيد عن عبد اللّه بن ابي عروة، عن رجل حدثه عن عبد اللّه بن عمر قال: من مر علي هؤلاء الشهداء فسلم عليهم لم يزالوا يردون عليه الي يوم القيامة.

ابـوغسان به اسناد خود از عبداللّه بن عمر نقل مي کند: هرکس بر شهداء بگذرد و بر آنان سلام کند، سلام او را پاسخ مي دهند 5 - در حـديث آمده است که پيامبر (ص) شهداي احد را مخاطب قرار مي داد و برارواح آنان سلام مي کرد و مي گفت:(سلام عليکم بما صبرتم، فنعم عقبي الدار... سـلام بر شما به خاطر آن همه شکيبائي که ورزيديد، سراي آخرت، چه سراي نيکويي است.

و قرآن نـيز شهدا را زنده ناميده در سوره بقره، آيه 154 (ولا تقولوا لمن يقتل في سبيل اللّه اموات بل احياء ولکن لا تشعرون). 6 - از رسول خدا (ص) روايت شده است: العبد اذا وضع في قبره وتولي وذهب اصحابه حتي انه ليسمع قرع نعالهم... [4]  هـنـگـامـي کـه فردي را در قبر مي گزارند و بستگانش مي روند، او حتي صداي به زمين خوردن کفشهايشان را مي شنود 7 - در صـحـيح بخاري آمده است که پيغمبر خدا در پايان جنگ بدر کشته شدگان مشرکان را با ايـن آيه صدا مي زد: (ونادي اصحاب الجنة اصحاب النار ان قد وجدنا ماوعدنا ربنا حقا...). اصحاب گـفـتـند: يا رسول اللّه مردگان را صدا مي زني؟ پيغمبرفرمود: شما از آنها شنواتر نيستيد ولي نمي توانند جواب بدهند [5]  8 - در سـنن نسائي آمده است که پيغمبر (ص) فرمود: بر من، زياد درود بفرستيد که درود شما بر من عرضه مي شود، گفتند: يا رسول اللّه چگونه درود بر شما عرضه مي شود در حالي که بدن شما پـس از مـرگ پـوسـيـده خـواهـد شد.

آن حضرت فرمودند:پيغمبر خدا زنده است و از خدا روزي مي گيرد باري، وقتي مردگان صداي زندگان را مي شنوند و مي توان آنها را مخاطب قرار داد.

چرا نتوان به آنـهـا گـفـت کـه براي ما دعا کنند.

و يا اينکه از رسول خدا و شهداء که ازشفاعت کنندگان روز قـيامتند.

بخواهيم براي ما در روز قيامت در درگاه خدا شفاعت کنند.

آيا خداوند شفاعت آنها و يا دعاي آنها را رد مي کند؟ 9 - عـلـي بـن ابـيـطـالـب بعد از وفات پيامبر (ص) به آن حضرت متوسل مي شد و خطاب به آن بزرگوار مي گفت: بابي انت وامي اذکرنا عند ربک واجعلنا من بالک.

پدر و مادرم فدايت باد ما را در پيشگاه پروردگارت بياد آور و در خاطرت نگهدار يعني براي ما در پيشگاه خدا دعا کن 10 - عـلـي بـن ابـيـطالب روايت مي کند که پس از سه روز که رسول خدا از دنيا رفته بود،مردي اعـرابـي آمـد و خـود را بـر روي قـبـر رسـول خـدا (ص) انداخت و از خاک قبر بر سرمي ريخت و مي گفت: يا رسول اللّه قلت فسمعنا قولک، ووعيت عن اللّه سبحانه فوعينا عنک، وکان فيما اءنزل عليک: (ولو انـهـم اذ ظـلـمـوا انـفـسـهـم جـاؤوک)، وقـد ظلمت وجئتک تستغفر لي.

فنودي من القبر: قد غفرلک [6] .

11 - دارمـي در کتاب صحيح خود باب ما اکرم اللّه نبيه بعد موته از ابوالجوزاء روايت کرده است که اهل مدينه دچار قحطي شديدي شدند و به عايشه شکايت کردند.

عايشه گفت: نگاه به قبر پيغمبر کنيد و طوري آن را وسيله قرار دهيد که ميان آن وآسمان سقفي نباشد، آنها چنين کردند و باران آمد و علف روييد در پايان اين بحث، بعضي از عبارات زيارت پيامبر (ص) را به روايت فاکهي و ديگران ذکر مي کنيم: 1 - وآته نهاية ما ينبغي ان يساله السائلون 2 - در زيـارت مـجـمع الازهر آمده است که: واتوسل بک الي اللّه تعالي في ان اموت مسلما علي ملتک وسنتک 3 - و در زيـارت ديـگـري کـه شـرنـبلالي حنفي در المراقي آورده، آمده است که: وجئنامن بلاد شـاسـعـة وامکنة بعيدة بقصد زيارتک لنفوز بشفاعتک... فاشفع لنا الي ربک واساله ان يميتنا علي سنتک... الشفاعة الشفاعة يا رسول اللّه.

4 - احـسـن مـا يـقـول: نحن وفدک يا رسول اللّه، زوارک جئناک لقضاء حقک، وللتبرک بزيارتک، والاستشفاع بک مما اثقل ظهورنا واظلم قلوبنا.

5 - قـسـطـلانـي در الـمـواهـب اللدنيه آورده است که: وينبغي للزائر له (ص) ان يکثر من الدعاء والتضرع والاستغاثه والتشفع والتوسل به (ص)، وجدير بمن استشفع له ان يشفعه اللّه فيه.

6 - زقاني در کتاب شرح المواهب مي گويد که: وليتوسل به صلي اللّه عليه، ويسال اللّه تعالي بجاهه في التوسل به.

[1] ابن شبه، تاريخ المدينة المنورة، وفاء الوفاء سمهودي، و در صحيح بخاري.

[2] صحيح مسلم در باب تلقين ميت از ابواب جنائز (ومسند احمد، ج 3، ص 3).

[3] مسند احمد، ج 3، ص 3.

[4] صحيح بخاري، کتاب جنائز باب الميت يسمع خفق النعال و صحيح مسلم درجنة حديث 70 ـ 71 و مسند احمد از انس، ج 2، ص پ233.

[5] صـحـيـح بـخاري، ج 5، ص 97، چاپ بيروت و صحيح مسلم در باب جنه حديث 77 و مسند احـمـد از عـبـداللّه بن عمر، ج 2، ص 131، و مختصر سيرة الرسول لمحمد بن عبدالوهاب في باب غزوة بدر.

[6] وفاء الوفاء سمهودي، ج 4، ص 1361 يافعي در کتاب مرآة الجنان در حوادث سنه 728 مي نويسد لابن تيمية مسائل غريبة انکر عليه فيها و حبس بسببها مباينة لمذهب اهل السنة و من اقبحها نهيه عن زيارة قبرالنبي (ص) زشـت تـرين کار ابن تيميه مخالفت با زيارت قبر رسول خداست و ابن باز مفتي وهابيهااکنون هم سفر براي زيارت قبر رسول خدا را حرام مي داند.

 


نوشته شده در   پنجشنبه 6 فروردين 1388  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode