ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : سه شنبه 2 مرداد 1403
سه شنبه 2 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : جمعه 3 تير 1390     |     کد : 21349

امام جمعه مراغه: عدالت‌محوري مولفه مهم در قضاوت است

امام جمعه مراغه گفت: قضات عدالت‌محوري را پيشه كنند تا جامعه از امنيت و سلامت بي‌نصيب نباشد.

 
امام جمعه مراغه گفت: قضات عدالت‌محوري را پيشه كنند تا جامعه از امنيت و سلامت بي‌نصيب نباشد.

به گزارش خبرگزاري فارس از تبريز، حجت‌لاسلام محمدتقي پورمحمدي امروز در خطبه‌هاي نماز جمعه اين هفته مراغه با گراميداشت ياد و خاطره شهداي هفتم تير و هفته قوه قضائيه اظهار داشت: بهشتي و 72 تن از ياران صديق امام كه در واقعه هفتم تير سال 60 در انفجار دفتر حزب جمهوري به دست منافقان كوردل به شهادت رسيدند، افرادي تاثيرگذار در تثبيت انقلاب و نظام اسلامي بودند كه براي همين بود دشمن به خيال اينكه با شهادت اين عزيزان مي‌تواند روند حكومت اسلامي را تغيير دهد، دست به اين جنايت بزرگ زد.
وي در ادامه گفت: بهشتي شخصيت بي‌نظيري بود كه با نثار هستي و وجود خود در راه استقرار نظام اسلامي، درخت انقلاب را آبياري كرد و هرگز نبايد نقش ياد و نام ايشان فراموش شود.
امام جمعه مراغه تصريح كرد: شخصيت شهيد بهشتي از چنان ويژگي برخوردار بود كه مي‌توان گفت جامعيت داشت و در قبل و بعد از پيروزي انقلاب اسلامي همواره يكي از افراد نزديك و مورد وثوق امام(ره) بود.
اين مسئول تاكيد كرد: همين تاثيرگذاري ياران امام بود كه باعث شد دشمن با استفاده از برخي افراد سست عنصر نظير بني‌صدر ملعون حادثه هفتم تير را رقم بزند و هرچند پايه هاي نظام متزلزل نشد، اما اين حادثه ضربه بزرگي به انقلاب وارد كرد كه ضايعه از دست دادن عزيزان و ياران انقلاب و خالي بودن جاي آنان خود صدمه‌اي بزرگ بود.
امام جمعه مراغه در ادامه با تبريك هفته قوه قضائيه تصريح كرد: لازمه اينكه دستگاه قضايي بتواند امنيت را در جامعه فراهم كند، استقلال خود دستگاه و همكاري و تعامل مردم و ديگر قواست.
وي افزود: شرايط رسيدن به مقام قضايي بسيار دقيق و دشوار است و در دنيا نيز قاضي داراي حرمت اجتماعي خاصي بوده و راي قاضي تمام‌كننده است.
پورمحمدي گفت: هم اكنون بيش از گذشته به وحدت نياز داريم و بايد به شخصيت ديني، فكري، سياسي، علمي، توان سازماندهي و ساير خصوصيات شهيد بهشتي در دستگاه قضايي تاسي كنيم و خالصانه ادامه دهنده راه آن شهيد بزرگوار باشيم.
اين مسئول در ادامه عملكرد قوه قضائيه را يكي از پيش ‌شرط ‌هاي تحقق عدالت در جامعه دانست و اذعان داشت: وضع قانون عادلانه و اجراي آن ضامن پيشرفت جامعه در تمام عرصه‌ها خواهد بود.
پورمحمدي همچنين فقر و بيكاري را در عامل مهم تحقق جرم و جنايت در جامعه ارزيابي كرد و از مسئولان خواست براي كاهش بزه بيشترين تلاش و برنامه‌ريزي را داشته باشند.
وي در پايان با تبريك فرارسيدن عيد مبعث، آن را به مردم ايران و مسلمان جهان تبريك گفت و تاسي به اين بزگواران را براي تحقق عدالت در جامعه خواستار شد.


نوشته شده در   جمعه 3 تير 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode