ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : سه شنبه 2 مرداد 1403
سه شنبه 2 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : جمعه 3 تير 1390     |     کد : 21345

امام جمعه تبريز خواستار شد: ورود تاثيرگذارتر قوه قضائيه در اجراي امنيت اجتماعي

امام جمعه تبريز گفت: طرح امنيت اجتماعي بدون كمك قوه قضائيه و تنها با حضور نيروي انتظامي ممكن نيست.

امام جمعه تبريز گفت: طرح امنيت اجتماعي بدون كمك قوه قضائيه و تنها با حضور نيروي انتظامي ممكن نيست.

به گزارش خبرگزاري فارس از تبريز، آيت‌الله محسن مجتهد شبستري  در خطبه‌هاي نماز جمعه اين هفته تبريز در مصلاي امام خميني(ره) اين شهر اظهار داشت: هفتم تير سالروز شهادت دكتر بهشتي و 72 يار ايشان است كه به دست منافقان كوردل در بمب‌گذاري دفتر حزب جمهوري اسلامي به شهادت رسيدند و سندي براي رسوايي استكبار جهاني و ايادي آن شدند.
وي افزود: اين بمب‌گذاري‌ها و شهادت ياران انقلاب نه تنها باعث نشد جريان انقلاب منحرف شود بلكه روز به روز به تثبيت نظام كمك كرد و امروز به جايگاهي رسيده‌ايم كه در دنيا ايران و ايراني به سرافرازي شناخته مي‌شود و الگويي براي آزادي‌خوهان جهان شده است.
اين مسئول در ادامه به حادثه ششم تيرماه سال 60 اشاره كرد و ابراز داشت: منافقان كوردل در اين روز با سوء قصد به جان مقام معظم رهبري قصد شهادت ايشان را داشتند كه به فضل اللهي تقدير بر اين بود كه رهبر عزيزمان به عنوان ذخيره انقلاب حفظ شده و سكاندار انقلاب پس از امام راحل باشند.
مجتهد شبستري افزود: نجات رهبر انقلاب از اين حادثه معجزه بود چرا كه روز دوم حادثه كه به ديدار ايشان رفته بودم اصلاً حال خوبي نداشتند و وضعيت‌ بسيار نگران‌كننده بود.
وي تصريح كرد: اما به هر حال دعاي مردم در كنار لطف بي‌حد خداوند متعال هديه بزرگي به انقلاب و نظام داد و اين همان حفظ رهبر عزيز از خطرات و بلايا بود تا نظام اسلامي كه به بركت خون‌هاي زياي به ثمر نشسته بود از سكاندار و هدايتگري مدير، مدبر و كارآمد برخوردار باشد.
خطيب جمعه تبريز با تبريك فرارسيدن هفته قوه قضائيه ابراز داشت: با عرض خسته نباشيد و خداقوت به تمام عزيزان قوه قضائيه اميد است اين نهاد انقلابي توفيق اجراي عدالت در جامعه را داشته باشد و آنچه مورد انتظار مردم و رهبري است به عرصه ‌ظهور برسد.
وي گفت: جاي بسيار تاسف است كه شنيده مي‌شود پرونده‌هاي قضايي رو به افزايش است، اما به هر حال انتظار مي‌رود قوه قضائيه در رسيدگي به جرائم و پرونده‌ها سرعت عمل به خرج داده و اجازه ندهد اين امر با كندي پيش برود.
نماينده ولي فقيه در آذربايجان‌شرقي متذكر شد: در شرايطي كه قرار است طرح امنيت اجتماعي و اخلاقي در كشور اجرا شود اگر مساعدت قوه قضائيه نباشد، نيروي انتظامي به تنهايي نخواهد توانست راه به جايي ببرد، از اين رو همكاري دستگاه‌هاي ذي‌ربط به خصوص محاكم قضائيه لازم و ضروري است.
مجتهد شبستري تصريح كرد: از همين تريبون نماز جمعه و به نمايندگي از مردم استان خواستار برخورد جدي و قاطع با مظاهر مفاسد، بدپوششي و بدحجابي در جامعه هستيم و قوه قضائيه بايد در اين امر تاثيرگذارتر باشد.
اين مسئول به مسائل منطقه اشاره كرد و ضمن محكوميت كشتار مردم به دست ديكتاتورهاي كشورهاي قيام‌كننده عليه ظلم تصريح كرد: اين هفته شاهد خيزيش‌هاي مردمي در مراكش بوديم كه در 70 شهر تظاهرات عليه ديكتاتور مراكش برپا شد و مردم خواستار سرنگوني پادشاه مراكش بودند.
وي افزود: هر چند پادشاه مراكش قول تغييرات و برپايي رفراندوم داده است، اما همه اينها وعده و وعيدي بيش نيست و مردم به خوبي مي‌دانند تنها راه نجات كشور و خودشان از ظلم، سقوط پادشاه مراكش است.
نماينده مردم آذربايجان‌شرقي در مجلس خبرگان رهبري گفت: در همين حال حركت‌هاي انقلابي در يمن و بحرين نيز همچنان ادامه دارد و مردم اين كشورها با عزمي راسخ اعلام كرده‌اند تا خروج آل‌سعود و سقوط آل‌خلفيه از انقلاب خود عقب نخواهند نشست.
خطيب جمعه تبريز در ادامه به فرارسيدن عيد مبعث اشاره و با گراميداشت اين روز، آن را به ملت ايران و مسلمانان جهان تبريك گفت.
مجتهد شبستري همچنين به بحث صرفه‌جويي و قناعت تاكيد كرد و از مردم خواستار صرفه‌جويي در تمام زمينه‌ها و به خصوص قناعت در استفاده از آب به دليل وجود خشكسالي شد.


نوشته شده در   جمعه 3 تير 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode