ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : دوشنبه 1 مرداد 1403
دوشنبه 1 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : يکشنبه 25 اسفند 1387     |     کد : 2095

رهبر معظم انقلاب در ديدار مسؤولان نظام:موضوع قوميت در مسائل دنياي اسلام بزرگترين عامل تفرقه است

به نقل از پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري، همزمان با خجسته سالروز ميلاد پيامبر اعظم (ص) و حضرت امام صادق(ع)، حضرت آيت‌الله خامنه‌اي رهبر انقلاب اسلامي امروز يكشنبه در ديدار رؤساي سه قوه و رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام، ....

به نقل از پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري، همزمان با خجسته سالروز ميلاد پيامبر اعظم (ص) و حضرت امام صادق(ع)، حضرت آيت‌الله خامنه‌اي رهبر انقلاب اسلامي امروز يكشنبه در ديدار رؤساي سه قوه و رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام، مسئولان نظام اسلامي، ميهمانان شركت كننده در كنفرانس بين المللي وحدت اسلامي، سفراي كشورهاي اسلامي و جمعي از قشرهاي مردم، ولادت پيامبر عظيم الشأن اسلام حضرت محمد (ص) را حادثه‌اي تعيين كننده براي مسير بشريت دانستند و تأكيد كردند: مهمترين و بزرگترين وظيفه پيروان پيامبر اسلام (ص) به ويژه سياستمداران، علما، روشنفكران و تأثيرگذاران امت اسلامي مجاهدت براي تحقق اتحاد اسلامي، و مقابله با عوامل تفرقه است حضرت آيت‌الله خامنه‌اي در اين ديدار ضمن تبريك سالروز ميلاد حضرت خاتم الانبيا محمد مصطفي (ص) و حضرت امام جعفر صادق (ع) با اشاره به نقش تعيين كننده ميلاد پيامبر اسلام (ص) در مسير حركت بشريت و وقوع برخي حوادث معنادار به هنگام ولادت آن حضرت افزودند: برخي پديده‌هايي كه به نقل تاريخ به هنگام ولادت حضرت محمد (ص) روي داد، در واقع اشاره‌هاي نماديني است به حقيقت اين ولادت كه معناي آن آغاز برچيده شدن شرك، كفر، ماده گرايي، و ظلم و طغيانگري در عالم بود.
ايشان خاطرنشان كردند: اگرچه هدايت پيامبر اعظم (ص) هنوز همه بشريت را فرانگرفته است اما اين چراغ فروزان و شعله روزافزون، به تدريج انسان‌ها را به سمت سرچشمه نور هدايت خواهد كرد و سرانجام همه جهان را فراخواهد گرفت.
رهبر انقلاب اسلامي، همه بشريت را مرهون نعمت ولادت پيامبر اسلام (ص) دانستند و با تأكيد بر لزوم وظيفه شناسي امت اسلامي در قبال اين نعمت بزرگ افزودند: يكي از وظايف بزرگ مسلمانان در برابر اين نعمت الهي، عمل به مسئله وحدت و اقدامات عملي و فراتر از شعار در اين مسير است.
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي تأكيد كردند: عمل به وحدت و فائق آمدن بر عوامل تفرقه نيازمند مجاهدت است كه نتيجه اين اتحاد نيز حل بسياري از مشكلات دنياي اسلام و عزيز شدن امت اسلامي است.
ايشان با اشاره به وضعيت كنوني مسلمانان و كشورهاي اسلامي و انگيزه هاي سلطه طلبي و سوءنيت قدرت‌ها براي ذليل كردن امت اسلامي خاطرنشان كردند: تنها راه مقابله با اين سوءنيت آشكار و قلدرانه، وحدت عملي است.
رهبر انقلاب اسلامي در تبيين عوامل تفرقه ميان مسلمانان، عامل دروني و تعصب بر عقايد را يكي از آنها برشمردند و افزودند: ايمان به مباني و اصول و عقايد، پسنديده است اما اين اعتقاد نبايد از مرز اثبات، به مرز نفي همراه با تعرض و دشمني برسد.
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي با تأكيد بر لزوم اهتمام شيعه و سني به حفظ حرمت افكار و عقايد يكديگر افزودند: بحث و مجادله علمي درخصوص اين افكار و عقايد، در جلسات علمي اشكالي ندارد اما اين مباحثات علمي، نبايد به بدگويي در سطح افكار عمومي تبديل شود.
ايشان عامل بيروني تفرقه ميان مسلمانان را، تلاش‌هاي تفرقه افكنانه دشمنان اسلام و قدرت‌هاي سلطه‌گر دانستند و تأكيد كردند: مسلمانان بايد در مقابل آتش افروزي و برنامه‌ريزي‌هاي دشمنان براي ايجاد تفرقه بسيار هوشيار و آگاه باشند تا اسير ترفندهاي آنها نشوند.
رهبر انقلاب اسلامي افزودند: متأسفانه در برخي مواقع عده‌اي از مسلمانان و يا كشورهاي اسلامي وسيله دشمنان براي اعمال غرض و ايجاد تفرقه مي شوند.
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي با يادآوري پيروزي مقاومت اسلامي در جنگ 33 روزه لبنان و همچنين در جنگ 22 روزه غزه خاطرنشان كردند: اين دو حادثه بسيار عبرت‌آموز بود زيرا بعد از پيروزي بزرگ و درخشان جوانان مؤمن لبناني و فلسطيني بر ارتش مجهز و پيشرفته رژيم صهيونيستي و ايجاد همدلي ميان مسلمانان، دشمن در لبنان مسئله شيعه و سني و در مسئله فلسطين موضوع قوميت و عربيت را مطرح كرد تا مانع از باقي ماندن شهد شيرين همدلي ناشي از اين پيروزي‌هاي افتخار آفرين شود.
ايشان تأكيد كردند: مسئله فلسطين يك مسئله اسلامي است و ارتباطي به عرب و عجم ندارد و اگر در مسائل دنياي اسلام، موضوع قوميت به ميان آيد، بزرگترين عامل تفرقه بوجود خواهد آمد.
رهبر انقلاب اسلامي افزودند: در اين شرايط، وظيفه اول بر عهده سياستمداران و مسئولان و زمامداران كشورهاي اسلامي است تا مانع از تحقق توطئه هاي دشمنان شوند.
رهبر انقلاب اسلامي خاطرنشان كردند: ما در شناخت عامل اصلي خطا نخواهيم كرد و اگر فريادي هم از حنجره داخل امت اسلامي خارج شود، مي دانيم كه اين فرياد مربوط به قدرت‌هاي استكباري است بنابراين مسئولان كشورهاي اسلامي بايد هوشيار باشند.
رهبر انقلاب اسلامي افزودند: وظيفه علما، روشنفكران و تأثيرگذاران دنياي اسلام نيز براي مقابله با تفرقه ميان مسلمانان و معرفي عاملان اصلي اين تفرقه، بسيار با اهميت است.
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي همچنين با گراميداشت ياد امام بزرگوار (ره) تأكيد كردند: رحمت خداوند برروح امام خميني (ره) باد كه فرياد وحدت را در دوران ما بلند و مسلمانان را دعوت به اتحاد كرد.


نوشته شده در   يکشنبه 25 اسفند 1387  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode