ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : سه شنبه 2 مرداد 1403
سه شنبه 2 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : جمعه 23 اسفند 1387     |     کد : 2081

خطيب جمعه اهر:بازاريان با رعايت انصاف در فكر اقشار كم درآمد جامعه باشند

حجت‌الاسلام جواد حاجي‌زاده در خطبه‌هاي نماز جمعه اين هفته اهر افزود: بازاريان نگذارند افراد فرصت‌طلب از فرصت‌هاي پيش‌آمده سوءاستفاده و گرانفروشي كنند و دولت و نهادهاي ذيربط با نظارت همگاني بر اين امر اهتمام ويژه داشته باشند.
وي بحث قناعت و صرفه‌جويي را از سفارشات دين مبين اسلام و ائمه معصومين ذرك كرد و اظهار داشت: بايد با پرهيز از افراط و تفريط و ريخت و پاش‌هاي زائد، فرهنگ قناعت و صرفه‌جويي را به يك فرهنگ عمومي تبديل كنيم.
خطيب جمعه شهرستان اهر با اشاره به خشكسالي اخير و كاهش نزولات آسماني گفت: بايد با صرفه‌جويي در مصرف آب و مديريت بهينه اين نعمت خدادادي بر اين بحران غالب شويم كه اگر در اين باره همت و تلاش عمومي در صرفه‌جويي صورت نگيرد، قطعاً با مشكل جدي مواجه مي‌شويم.
وي با اشاره به احسان و نيكوكاري در آخر سال و در آستانه عيدنوروز و رسيدگي به فقرا ايتام و كساني كه مشكل مالي دارند، تصريح كرد: با ترويج حسن انسان‌دوستي به همنوعان خود كمك و دل آنها و خانواده‌شان را با كمك خود شاد كنيم.
حاجي‌زاده با اشاره به نقش نماز جمعه در وحدت مسلمين اظهار داشت: نماز جمعه نماد وحدت و اقتدار مسلمانان و يكي از تريبون‌هاي اصلي نظام بوده و دشمنان با ترفندهاي مختلف سعي در تضعيف اين تريبون دارند كه قطعاً در اين صحنه نيز با شكست مواجه شدند و امروز حضور پرشور مردم خداجو در نماز پرصلابت و دشمن‌شكن جمعه نشان از عشق و علاقه مردم به آموزه هاي ديني و فرهنگي اسلام ناب محمدي است.
امام جمعه اهر خاطر نشان كرد: همه وظيفه داريم با پرهيز از سخنان تفرقه‌آميز وحدت‌شكن زير بيرق اسلام ناب محمدي در پيشبرد اهداف دين مبين اسلام تلاش كنيم و با وحدت و انسجام توطئه دشمنان را يكي از پس از ديگري نقش برآب كنيم.
حاجي‌زاده با اشاره به 29 اسفند روز ملي شدن صنعت نفت، يكي از تلاشگران و تاثيرگذاران مهم ملي شدن صنعت نفت را آيت الله كاشاني و روحانيت شيعه برشمرد و اظهار داشت: روحانيت شيعه هميشه پرچمدار مبارزه با استكبار جهاني بوده و هر جا احساس كرده حضورش بر كشور و انقلاب و نظام مفيد است، با حضور و سخنان روشنگرانه خود نقش خود را به خوبي ايفا كرده است.
امام جمعه اهر با تاكيد بر وفاق و همدلي از مردم خواست با تبعيت از فرامين مقام عظماي ولايت بيش از پيش در حفظ وحدت و انسجام تلاش كنيم و نگذاريم دشمنان با تفرقه بين نيروهاي انقلاب سو استفاده كنند.


نوشته شده در   جمعه 23 اسفند 1387  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode