ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : سه شنبه 20 آذر 1403
سه شنبه 20 آذر 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : دوشنبه 14 آبان 1403     |     کد : 204862

استاندار آذربایجان شرقی:

برای استکبارستیزی باید به انسجام داخلی برسیم

استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه برای دستیابی به وفاق ملی نیازمند انسجام و وحدت همه اقشار و گروه‌ها هستیم، گفت:

ایسنا/آذربایجان شرقی استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه برای دستیابی به وفاق ملی نیازمند انسجام و وحدت همه اقشار و گروه‌ها هستیم، گفت: برای استکبارستیزی باید به جای دامن زدن به اختلاف در داخل، به انسجام داخلی برسیم و بر مبنای ارزش‌ها و اعتقادات دینی به توسعه، پیشرفت و آبادانی دست یابیم.

بهرام سرمست روز یکشنبه، ۱۳ آبان‌ماه در آئین نواخته شدن زنگ استکبارستیزی در دبیرستان فاطمیه تبریز با بیان اینکه توسعه دارای ابعاد فردی و اجتماعی است، اظهار کرد: اگر به انسجام اجتماعی و پیشرفت، عمران و آبادانی و شکوفایی دانش، علوم جدید و فناوری برسیم، به استکبارستیزی عملی دست یافته‌ایم.

وی اضافه کرد: ملت ما در ۴۵ سال گذشته قدم‌های مهمی را برای استقلال، آزادی و تقویت هویت ملی و حفظ تمامیت ارضی و رسیدن به وفاق ملی برداشته‌ است و امیدوارم شما دانش‌آموزان عزیز هم که آینده‌سازان این کشور هستید، با درک صحیح از ضرورت‌های انسجام داخلی و هویت ملی به مرحله ای برسید که با توان و اقتدار ملی، گام‌هایی استوار در مسیر استکبارستیزی بردارید.

وی ادامه داد: امروز به نام روز استکبارستیزی نامگذاری شده است و بر این اساس در کنار مباحث نظری و شعارهایی که ما امروز می‌دهیم،‌ نیاز به رسیدن به استکبارستیزی در سطح عملی داریم.

استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه اولین سطح تحقق استکبارستیزی در سطح فردی با توسعه فردی آغاز می‌شود، گفت: دانش‌آموزان در مراحل آغازین زندگی و ابتدای مسیر پیشرفت قرار دارند و برای توسعه خودآگاهی و خودمدیریتی قدم برمی‌دارند. 

وی نقش معلمان در کسب و افزایش مجموعه دانایی‌ها را مورد اشاره قرار داد و افزود: اینکه دانش‌آموز دانایی را از نادانی تشخیص دهد، مهم است و باید بپذیریم ما همه چیز را نمی‌دانیم و باید از توهم دانایی فراتر رویم و آنچه را می‌دانیم، به طور دقیق و با علم به فلسفه آن، بدانیم.

وی یادآوری کرد: مرحله بالاتر از خودآگاهی، خودباوری است و اینکه انسان بداند با دانسته‌های خود چه نسبتی دارد و کدام یک را به عنوان اعتقاد و باور درونی بپذیرد و به عنوان راهنمای عمل قرار دهد، از اهمیت بالایی برخوردار است.

سرمست، خودمدیریتی را از دیگر مراحل مهم در رسیدن به مراحل عالی تربیتی دانست و گفت: باید بدانیم نسبتمان با دیگران چیست و ارتباطمان با همسالان چگونه باید باشد و از بین خودشیفتگی و خودباختگی، خودباوری را مبنای مدیریت نقش خود قرار دهیم.

وی تاکید کرد: وقتی از توسعه فردی و افزایش مهارت‌های فردی گذر کنیم، به مرحله توسعه اجتماعی و ملی می‌رسیم.


نوشته شده در   دوشنبه 14 آبان 1403  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
 
Refresh
SecurityCode