ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : يکشنبه 2 دي 1403
يکشنبه 2 دي 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : چهارشنبه 21 شهريور 1403     |     کد : 204453

خودروی برقی چین با موتور داخل چرخ‌ها!

موتور درون چرخ چینی، خروجی ۲۰۱ اسب بخار و افزایش محدوده خودروهای برقی را نوید می‌دهد و چین قصد دارد تا سال ۲۰۲۵ تولید انبوه موتورهای درون چرخ را آغاز کند.

موتور درون چرخ چینی، خروجی ۲۰۱ اسب بخار و افزایش محدوده خودروهای برقی را نوید می‌دهد و چین قصد دارد تا سال ۲۰۲۵ تولید انبوه موتورهای درون چرخ را آغاز کند.

به گزارش ایسنا، گروه خودروسازی گوانگژو چین(GAC) از یک موتور الکتریکی خطی جدید که به عنوان «موتور درون چرخ» نیز شناخته می‌شود، رونمایی کرده است که می‌تواند خودروهای الکتریکی را متحول کند.

به نقل از آی‌ای، ویژگی اصلی موتور الکتریکی خطی این است که می‌توان آن را در چرخ خودرو نصب کرد و سازندگان می‌توانند جعبه دنده، میل محرک و سایر قطعات را به طور کامل حذف کنند تا پیشرانه فشرده‌تر شود.

این فناوری تحولی می‌تواند با سرعت ۳۰ هزار دور در دقیقه با حداکثر سرعت کار کند که بسیار بالاتر از عملکرد موتورهای الکتریکی مورد استفاده در خودروهای الکتریکی این روزها است.

این موتور بسیار کوچک است و قطر آن فقط ۳۳۰ میلی‌متر است که امکان بسته‌بندی آن را در انواع و اندازه‌های متفاوت چرخ‌های خودروها فراهم می‌کند.

وزن آن نیز تنها ۳۷ پوند(۱۶.۸ کیلوگرم) است که نه تنها عملکرد کلی را افزایش می‌دهد، بلکه به سبک نگه داشتن کلی خودرو نیز کمک می‌کند.

این موتور خطی قادر به تولید حدود ۲۰۱ اسب بخار قدرت است. اسب بخار واحد اندازه‌گیری قدرت موتور خودرو پس از محاسبه تلفات ناشی از اصطکاک و عوامل دیگر است.

موتور درون چرخ GAC

افزایش بازدهی موتور درون چرخ، کاهش وزن و حذف جعبه دنده و سایر اجزاء می‌تواند منجر به بهبود قابل توجهی در عملکرد خودرو شود.

موتور درون چرخ می‌تواند تا ۳۱ مایل(۵۰ کیلومتر) برد اضافی را برای خودروهای برقی ارائه کند که آنها را سودمندتر می‌کند.

این موتور همچنین دارای حداکثر بازدهی بالایی است و نسبت به بازیگران فعلی بازار دست برتر را دارد که آن را برای کاربردها در دنیای واقعی ایده‌آل می‌کند. همچنین دارای حداکثر گشتاور ۳۵۰ نیوتن‌متر است که می‌تواند خودروهای برقی را در کنار رفت و آمد معمولی در جاده‌ها و بزرگراه‌های شهری، برای آفرود نیز مناسب کند.

شرکت GAC قصد دارد تا سال ۲۰۲۵ تولید انبوه موتور درون چرخ را آغاز کند. همچنین به دنبال ادغام آن با انواع خودروهای الکتریکی موجود در بازار است تا سازگاری این فناوری را افزایش دهد.

کربن‌زدایی از جهان با خودروهای الکتریکی

موتور درون چرخ شرکت GAC را می‌توان به عنوان یکی دیگر از دستاوردهای بزرگ در مسابقه کربن‌زدایی از جهان با استفاده از خودروهای برقی در نظر گرفت.

در حالی که خودروهای برقی معمولی قطعا گامی رو به جلو در این مسیر هستند، اما خودروهای بزرگتر و بهتر با فناوری بهبودیافته همیشه نقش کلیدی در انتخاب مشتریان نسبت به خودروهای سنتی دارند.

اخیرا شرکت پروتئان الکتریک(Protean Electric) که توسعه دهنده موتورهای درون چرخ است، از مجموعه جدیدی از محصولات ساخته شده بر اساس معماری ماژولار نسل ۵ پروتئان درایو(ProteanDrive) خود رونمایی کرد. توسعه این پلتفرم در نمایشگاه Cenex ۲۰۲۴ در اوایل این ماه به نمایش گذاشته شد.

این شرکت از موتور ProteanMotor Pm۱۸ – ۸۰۰V رونمایی کرد که ۱۱۰ کیلووات قدرت و گشتاور ۱۵۰۰ نیوتن متری را ارائه می‌کند.

استفان لامبرت(Stephen Lambert) مدیر ارشد فناوری شرکت پروتئان الکتریک می‌گوید: موتورهای درون چرخ با ارائه بازدهی، عملکرد و انعطاف‌پذیری در طراحی، آینده خودروهای الکتریکی را متحول می‌کنند و ما امروز نشان می‌دهیم که در خط مقدم این نوآوری قرار داریم. تجربه ما و سازگاری پلتفرم ماژولار نسل ۵ ما اجازه می‌دهد یک موتور فشرده و سبک وزن ایجاد کنیم.


نوشته شده در   چهارشنبه 21 شهريور 1403  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode