ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : سه شنبه 26 تير 1403
سه شنبه 26 تير 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : جمعه 22 تير 1403     |     کد : 204078

رئیس دفتر رهبر معظم انقلاب اسلامی:

امام جمعه در هر شهر، سنگ صبور مردم است

رئیس دفتر رهبر معظم انقلاب اسلامی اظهار کرد: امام جمعه در هر شهر سنگ صبور مردم است و مردم درد و دل‌هایشان را با امام جمعه در میان می‌گذارند.

ایسنا/آذربایجان شرقی رئیس دفتر رهبر معظم انقلاب اسلامی اظهار کرد: امام جمعه در هر شهر سنگ صبور مردم است و مردم درد و دل‌هایشان را با امام جمعه در میان می‌گذارند.

حجت‌الاسلام و المسلمین محمد محمدی گلپایگانی، جمعه، ۲۲ تیرماه در مراسم معارفه نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه تبریز گفت: رهبر معظم انقلاب تعلق خاطر خاصی به این منطقه دارند و بنده امروز به امر ایشان به خدمت رسیده‌ام.

وی افزود: از مردم انتظار دارم قدر امام جمعه و نماز جمعه را بدانند و از مسئولین محترم استان تقاضا می‌کنم هر چه می‌توانید در انجام وظیفه و ماموریتی که این شخصیت بزرگوار دارند کمک کنید چرا که کسی به تنهایی نمی‌تواند کاری انجام دهد.

وی با بیان اینکه حجت الاسلام والمسلمین مطهری اصل یکی از بزرگ مردانی است که در جبهه‌ی جنگ نیز حضور داشت، گفت: وی علاوه بر اینکه برادر شهید هستند از نظر خانوادگی نیز دو برادر از خانواده‌ و اقوام وی شهید شدند. در صحیفه و برنامه‌ی زندگی وی جز خوبی و نور چیز دیگری نمی‌بینم.

حجت‌الاسلام و المسلمین گلپایگانی، با بیان اینکه امام جمعه باید با مردم با همان روش و روالی که پیامبر داشتند عمل کنند، افزود: امام جمعه باید مردمی بوده و در غم و شادی مردم شریک باشد و امام جمعه‌ای موفق است که این چنین باشد و یکی از ویژگی‌های آیت الله هاشم هم این بود.

رئیس دفتر رهبر معظم انقلاب اسلامی ادامه داد: شهید آل هاشم نیمه شب به دانشگاه رفته و با دانشجویان حرف می‌زد با همه محشور بود و پای درد و دلشان می‌نشست و در خانه وی به روی همه باز بود. 

وی با بیان اینکه مسئولین امروز باید بدانند پشت میز نشستن خطر بزرگی است، خاطر نشان کرد: باید راه افتاده و حرکت کرد و این از ویژگی‌های دولت سیزدهم به ریاست شهید رئیسی بود.

وی بیان کرد: شهید رئیسی خستگی نمی‌شناخت و بعد از سفر به کشورهای مختلف به فرودگاه مهرآباد که می‌رسید به منزل نمی‌رفت و حرکت می‌کرد به شهرهای مختلف سر می‌زد و با مردم می‌نشست. شاید در طول شبانه روز دو سه ساعت استراحت نمی‌کرد. 

وی با بیان اینکه مسئولین هیچ کشوری به این اندازه مهربانانه و متواضعانه برخورد نمی‌کنند، گفت: سقوط هلیکوپتر شهید رئیسی در این استان اتفاق افتاد اگر این حادثه در هر کشوری می‌افتاد همه چیز به هم می‌ریخت و کشتار و آشوب به راه می‌افتاد اما اینجا آب از آب تکان نخورد. رهبر معظم انقلاب فرمودند آقای مخبر باید مثل گذشته با سرعت و طمانینه به کار خود ادامه دهید.

گلپایگانی افزود: اکنون کارهای شهید رئیسی به بار می‌نشیند در زمان کرونا روزی ۷۰۰ نفر از مردم ما تلف می‌شدند در دولت سیزدهم شرکت‌های دانش بنیان بدون کمک گرفتن از بیگانگان واکسن ساخته و صادر کردند. مسئولین ما در دولت سیزدهم هم قدم و همراه با رئیس جمهور بودند.

وی ادامه داد: مردم آذربایجان و این خطه از میهن، گل سر سبد این کشور هستند علمای بزرگی که افتخار آفریده و در مقام فقه و فقاهت زبان زد هستند.

وی با بیان اینکه چندین مجتهد جامع الشرایط در این استان وجود دارد که در حد مرجعیت هستند، گفت: نمونه‌ی این مرجعیت مرحوم علامه طباطبایی است که شهرت جهانی دارد و مبارزات وی با پروفسور معروف است.

گلپایگانی با بیان اینکه شهید مطهری دست پروده‌ی علامه طباطبایی بود، خاطر نشان کرد: شهید مطهری شخصیتی بود که امام در مورد وی فرموده همه‌ی آثار شهید مطهری قابل تقدیر است ایشان در مورد هیچکس این حرف را نزده بود.

رئیس دفتر رهبر معظم انقلاب اسلامی ادامه داد: ما پادزهر همه مسائل و مشکلات را در کشور داریم هیچ کشوری نماز جمعه‌ای مثل ایران ندارد و در حال حاضر ۱۰۰۰ امام جمعه در کشور نماز جمعه را اقامه می‌کنند.

وی با بیان اینکه پیاده روی اربعین یکی از پادزهرها است، گفت: والدین اگر می‌خواهید فرزندانتان تحت تاثیر تبلیغات زهرآگین قرار نگیرند آنها را با نماز جمعه، مسجد، اعتکاف بیشتر آشنا کنید با آوردن آنها به نماز جمعه و مسجد آنها بیمه می‌شوند.


برچسب ها
نوشته شده در   جمعه 22 تير 1403  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode