ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : چهارشنبه 6 تير 1403
چهارشنبه 6 تير 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : پنجشنبه 17 خرداد 1403     |     کد : 203838

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان شرقی:

اعضای کتابخانه‌های عمومی آذربایجان شرقی ۱۱۴ درصد افزایش یافت

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان شرقی گفت: تعداد ۷۸ هزار و ۲۲۵ نفر عضو کتابخانه‌های استان در سال ۱۴۰۱ بود که امروز این تعداد با افزایش ۱۱۴ درصدی به ۱۶۷ هزار و ۴۰۱ نفر رسیده است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان شرقی گفت: تعداد ۷۸ هزار و ۲۲۵ نفر عضو کتابخانه‌های استان در سال ۱۴۰۱ بود که امروز این تعداد با افزایش ۱۱۴ درصدی به ۱۶۷ هزار و ۴۰۱ نفر رسیده است.

به گزارش خبرنگار مهر، اسد بابایی روز چهارشنبه در سلسله نشست‌های تبیینی عملکرد سه ساله دولت مردمی با عنوان رسم خدمت که در خانه فرهنگ تبریز برگزار شد، اظهار کرد: تعداد کتابخانه‌های نهادی استان با تلاش همکاران و پیگیری‌هایی که انجام شد در سال گذشته با افزایش پنج کتابخانه جدید به ۱۱۷ کتابخانه افزایش یافت.

وی درخصوص کتابخانه های سیار نیز اعلام کرد: تعداد ۲ کتابخانه سیار در تبریز، یک کتابخانه سیار در جلفا و یک کتابخانه سیار در شبستر داریم.

بابایی گفت: هم اکنون در بحث امانت کتاب با افزایش ۲۶۸ درصدی به ۲ میلیون و ۱۳۹ هزار جلد کتاب امانت رسیده ایم.

وی از برگزاری پویش‌های مردمی اهدای کتاب در استان خبر داد و گفت: امسال اهدای کتاب مردم به کتابخانه‌های استان ۳۷ درصد افزایش یافته است.

بابایی خاطرنشان کرد: نهاد کتابخانه‌های عمومی استان بعد از آموزش و پرورش دارای گستردگی زیادی در سطح استان بوده و در اغلب شهرها و روستاهای استان کتابخانه داریم.

وی با بیان این‌که کتابخانه‌ها فقط محل امانت کتاب نیست، اظهار کرد: اکنون بیش از ۶۴ عنوان برنامه فرهنگی در تمام کتابخانه‌های استان برگزار می‌شود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان شرقی با اعلام اینکه تعداد چهار طرح منحصر به استان ما شامل طرح کودک کتابخوان، کتابیاران، خانواده کتابخوان و کتابخانه خانه دوم سالمندان اجرا می‌شود، گفت: تمام این طرح‌ها ابتکار استان ما بوده و برای اولین بار در کشور اجرایی شده است.

وی با اشاره به اینکه در طرح کودک کتابخوان، هر کودک ۶ ساله یک کارت دعوت از مرکز بهداشت استان دریافت می‌کند تا به صورت رایگان عضو کتابخانه محله خود می‌شود گفت: ظرف مدت ۱۰ ماه گذشته تعداد ۱۲ هزار نفر از این طریق عضو کتابخانه‌های استان شده‌اند.

وی اعلام کرد: باز طراحی کتابخانه مرکزی تبریز به عنوان یکی از بزرگترین کتابخانه‌های کشور آغاز شده است و بخش‌های جدیدی شامل علم کده، ساخت کده، کودک و مادر، گالری و اتاق تحت وب به آن افزوده شده است.

بابایی گفت: پیشنهاد داده‌ایم تا کتابخانه‌های سیار تبریز در روزهای تعطیل و جمعه فصل تابستان در مناطق گردشگری عینالی و شاه گلی مستقر شوند.

 


نوشته شده در   پنجشنبه 17 خرداد 1403  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode