ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : يکشنبه 13 خرداد 1403
يکشنبه 13 خرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : شنبه 29 ارديبهشت 1403     |     کد : 203704

ماهیت مدارس صدرا، کادرسازی برای آینده نظام است

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌شرقی گفت: کادرسازی برای آینده نظام در قالب گام دوم انقلاب ماهیت مدارس صدراست که مورد توجه و دغدغه ویژه رهبر معظم انقلاب نیز است.

 مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌شرقی گفت: کادرسازی برای آینده نظام در قالب گام دوم انقلاب ماهیت مدارس صدراست که مورد توجه و دغدغه ویژه رهبر معظم انقلاب نیز است.

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، به نقل از روابط عمومی اداره کل تبلیغات استان، حجت‌الاسلام سید محمود حسینی، مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌شرقی، امروز، ۲۷ اردیبهشت‌ماه، در همایش علمی و آموزشی مشاوران هدایت تحصیلی نواحی پنجگانه آموزش و پرورش تبریز با محوریت معرفی رشته علوم و معارف اسلامی، گفت: کادرسازی برای آینده نظام در قالب گام دوم انقلاب ماهیت مدارس صدراست که مورد توجه و دغدغه ویژه رهبر معظم انقلاب نیز است.

وی افزود: مدارس صدرا به صورت مستقل رشته‌های علوم و معارف اسلامی را ارایه می‌کنند و کادرسازی برای آینده نظام در قالب گام دوم انقلاب هدف گذاری صورت گرفته برای این مدارس است.

حسینی، خاطر نشان کرد: توجه و عنایت ویژه رهبر معظم انقلاب به کادرسازی برای آینده نظام، تکلیف و وظیفه دست اندرکاران مدارس صدرا در مجموعه ۰۱۵۷های آموزش و پرورش و تبلیغات اسلامی را خطیر می‌سازد و در این مدارس با لحاظ ضوابط و شرایط خاص به دنبال جذب دانش آموزان دارای انگیزه، مستعد و توانمند هم به لحاظ علمی و هم از نظر تربیتی، اخلاقی و مذهبی و اعتقادی هستیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌شرقی، افزود: حداقل معدل برای ثبت نام در مدارس صدرا ۱۷ است که تحقق این مهم نیازمند همکاری مشاوران هدایت تحصیلی در هدایت دست کم یک درصد از دانش آموزان هر یک از مناطق پنجگانه تبریز به این مدارس است که در صورت تحقق این امر ۲۵۰ نفر از دانش آموزان تبریزی در ۲ مدرسه صدرای این شهر پذیرش خواهند شد.

وی گفت: هر چند پیگیری هایی در خصوص مشکلات کنکوری دانش آموزان صدرا در حال انجام است با این حال و با وجود برخی مشکلات و موانع در این زمینه بیش از ۷۰ درصد از فارغ التحصیلان این مدارس جذب دانشگاه‌ها و مراکز علمی اثرگذار در کشور می‌شوند و بر خلاف تصور غالب در جامعه تنها حدود ۳۰ درصد فارغ التحصیلان وارد حوزه های علمیه می شوند.

حسینی اظهار کرد: دبیرستان دخترانه صدرای تبریز مدرسه نمونه کشوری در بین مدارس صدرای کل کشور است و با توجه به چنین ظرفیت‌ها و جایگاه مدارس صدرا از مشاوران هدایت تحصیلی مدارس استان و به ویژه تبریز انتظار می‌رود با معرفی صحیح این مدارس زمینه جذب دانش آموزان مستعد و متعهد به رشته علوم و معارف اسلامی بیش از پیش فراهم شود.


برچسب ها
نوشته شده در   شنبه 29 ارديبهشت 1403  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode