ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : پنجشنبه 27 ارديبهشت 1403
پنجشنبه 27 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : چهارشنبه 12 ارديبهشت 1403     |     کد : 203576

برگزیدگان جشنواره قرآنی «پله‌های آسمان» معرفی شدند

آیین اختتامیه جشنواره قرآنی «پله‌های آسمان» و تجلیل از منتخبان جشنواره با حضور رئیس دفتر نماینده ولی‌ فقیه در آذربایجان‌شرقی، شهردار تبریز و جمعی از مسئولان استانی در تبریز برگزار شد.

 آیین اختتامیه جشنواره قرآنی «پله‌های آسمان» و تجلیل از منتخبان جشنواره با حضور رئیس دفتر نماینده ولی‌ فقیه در آذربایجان‌شرقی، شهردار تبریز و جمعی از مسئولان استانی در تبریز برگزار شد.

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، آیین اختتامیه جشنواره قرآنی «پله‌های آسمان» و تجلیل از منتخبان جشنواره با حضور حجت‌الاسلام سیدعلی فقیه، رئیس دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه تبریز و جمعی از مسئولان استانی و شهری شامگاه، نهم اردیبهشت‌ماه در محل بوستان قرآن تبریز برگزار شد.

اصغر آدی بیگ، شهردار منطقه ۷ تبریز، در این مراسم، اظهار کرد: جشنواره قرآنی پله‌های آسمانی سعی داشت نگاه ویژه‌ای برای تأثیرپذیری برای سنین مختلف از ۶ تا ۲۵ سال داشته باشد و اهداف آن در خصوص نیاز کودک به دیده شدن و خلق آثار و حس رقابت در برنده شدن بود.

وی انتقال مفاهیم اخلاق فردی و اجتماعی با ساده‌ترین روش‌ها و به بهترین نحو ممکن، آموزش غیرمستقیم مهارت‌های تولید اثر به کودکان و نوجوانان و تربیت نیروهای فرهنگی برای آینده، استفاده از ظرفیت نشر و بازنشر آثار توسط خود کودک و نوجوان و والدین، خلق آثار و نشر آن با کمترین هزینه ممکن و بهره‌مندی از خلاقیت کودک و نوجوان و جوان را از اهداف کلی جشنواره قرآنی پله‌های آسمان اعلام کرد.

آدی بیگ گفت: بخش مجازی این جشنواره شامل رشته‌های نقاشی، دلگویه، عکس‌نوشته، اینفوگرافی و ساخت کلیپ بوده که در مجموع تعداد پنج‌هزار و ۴۳۰ اثر دریافت شده و پس از داوری تعداد ۷۵ اثر منتخب شدند.

شهردار منطقه ۷ تبریز ادامه داد: بخش شفاهی جشنواره نیز در رشته‌های قرائت آزاد، قرائت تقلیدی، حفظ یک و سه جزء قرآن کریم در ایام الله دهه مبارک فجر سال گذشته با حضور ۵۴۰ نفر شرکت‌کننده برگزار شد.

وی با بیان اینکه در سال گذشته ۳۰۶ برنامه فرهنگی و ورزشی در سطح منطقه اجرا شده است، تأکید کرد: در راستای اهداف فرهنگی و تحکیم بنیان خانواده این تعداد برنامه در سال‌جاری دو برابر برنامه ریزی شده که در طول سال اجرا خواهد شد.

حسین قربانی، دبیر اجرایی جشنواره نیز گفت: بخش حضوری این جشنواره به صورت استانی و با ۸۰۰ شرکت کننده از شهر‌های مختلف آذربایجان شرقی در دو بخش حفظ و قرائت و برای سه گروه سنی ۷ تا ۱۲ سال، ۱۲ تا ۱۷ سال و ۱۸ تا ۲۴ سال برگزار شد.

وی افزود: در بخش مجازی جشنواره نیز در بخش‌های نقاشی، عکس نوشته، دل گویه، اینفوگرافی و کلیپ پنج‌هزار و ۴۳۰ اثر از شرکت کنندگان گروه‌های سنی مختلف ۷ تا ۲۵ سال به صورت کشوری شرکت داشتند.

قربانی، نهادینه کردن سبک زندگی قرآنی در جامعه به‌ویژه در بین کودکان، نوجوانان و جوانان و زمینه‌سازی برای حل معضلات اجتماعی با استفاده از آموزه‌های قرآنی را اهداف اصلی برگزاری این جشنواره قرآنی اعلام کرد.


نوشته شده در   چهارشنبه 12 ارديبهشت 1403  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode