ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : يکشنبه 4 آذر 1403
يکشنبه 4 آذر 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : يکشنبه 2 ارديبهشت 1403     |     کد : 203495

پارک ها و جنگل ها سلامت روان کودکان را تقویت می کنند

یک مطالعه جدید نشان می دهد کودکان نوپا که در نزدیکی طبیعت بزرگ می شوند، کمتر دچار مشکلات عاطفی می شوند، حتی اگر فضای سبز فقط یک پارک یا یک حیاط بزرگ باشد.

یک مطالعه جدید نشان می دهد کودکان نوپا که در نزدیکی طبیعت بزرگ می شوند، کمتر دچار مشکلات عاطفی می شوند، حتی اگر فضای سبز فقط یک پارک یا یک حیاط بزرگ باشد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر از هلث دی نیوز، محققان دریافتند هر چه فضای سبز در فاصله سه چهارم مایلی خانه کودک بیشتر باشد، علائم اضطراب و افسردگی آنها در سنین ۲ تا ۵ سالگی کمتر خواهد بود.

«نیسا تو گودمن»، محقق ارشد از مؤسسه رشد کودکان فرانک پورتر گراهام در دانشگاه کارولینای شمالی، گفت: «تحقیقات ما از شواهد موجود مبنی بر اینکه بودن در طبیعت برای بچه‌ها مفید است، پشتیبانی می‌کند. همچنین نشان می‌دهد که سال‌های اولیه کودکی زمان بسیار مهمی برای قرار گرفتن در معرض فضاهای سبز است.»

برای این مطالعه، محققان داده‌های بیش از ۲۱۰۰ کودک را در ۱۹۹ شهر در ۴۱ ایالت آمریکا بررسی کردند.

این تیم علائم افسردگی و اضطراب کودکان را که بین ۲ تا ۱۱ سال داشتند با داده‌های ماهواره‌ای در مورد فضای سبز واقع در نزدیکی خانه‌هایشان مقایسه کردند.

به گفته محققان، فضای سبز بیشتر به طور قابل توجهی با اضطراب و افسردگی کمتر در میان بچه‌های کوچک‌تر مرتبط است، حتی پس از در نظر گرفتن سایر عوامل. آن عوامل دیگر شامل جنسیت کودک، تحصیلات والدین و کیفیت اجتماعی و اقتصادی محله آنها بود.

با این حال، محققان هیچ ارتباط قابل توجهی بین فضای سبز و علائم سلامت روان در سنین ۶ تا ۱۱ سالگی، پس از شروع مدرسه کودکان پیدا نکردند.

نیسا تو گودمن در یک بیانیه خبری گفت: «در آینده، ما باید بررسی کنیم که چگونه ایجاد یا حفظ مناطق طبیعی در اطراف خانه‌ها و مدارس ممکن است در سلامت روان کودک تفاوت ایجاد کند.»


نوشته شده در   يکشنبه 2 ارديبهشت 1403  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode