ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : پنجشنبه 13 ارديبهشت 1403
پنجشنبه 13 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : سه شنبه 10 بهمن 1402     |     کد : 202869

عرضه کتاب «یادداشتی درباره علوم قرآن» در نمایشگاه بین‌المللی کتاب قاهره

کتاب «یادداشتی درباره علوم قرآن» اثر شیخ محمود ابودقیقه عضو هیئت علمای کبار الازهر از سوی انجمن حکمای مسلمان منتشر و در نمایشگاه بین‌المللی ۲۰۲۴ قاهره عرضه شده است.

 کتاب «یادداشتی درباره علوم قرآن» اثر شیخ محمود ابودقیقه عضو هیئت علمای کبار الازهر از سوی انجمن حکمای مسلمان منتشر و در نمایشگاه بین‌المللی ۲۰۲۴ قاهره عرضه شده است.

به گزارش ایکنا به نقل از اخبار الیوم، کتاب «یادداشتی درباره علوم قرآن» اثر شیخ محمود ابودقیقه عضو هیئت علمای ارشد الازهر از سوی انجمن حکمای مسلمان منتشر و در نمایشگاه بین‌المللی ۲۰۲۴ قاهره عرضه شده است.

این کتاب که یکی از مهم‌ترین آثار تألیف شده در علوم قرآن در دوران معاصر به شمار می‌رود که گزارشی دقیق از علوم قرآنی با نگاهی تیزبین و به‌دور از تعصب و شبهه را برای خوانندگان به به ارمغان آورده است.

مؤلّف در این کتاب به بررسی دقیق مباحث مختلف در علوم قرآنی پرداخته و در این راه از کتب برجسته پیشینیان در این زمینه به ویژه «برهان» الزرکشی و «اتقان» سیوطی بهره برده است و سپس به مقدمات تفاسیر مشهور از قبیل تفسیر طبری، قرطبی، الوسی و همچنین برخی از تفاسیر معتبر معاصر توجه کرده و جوهره آن را با نگاه دقیق و تیزبین خود برای خواننده تشریح کرده است.

نگارنده به تحقیق و بررسی قرآن در آثار اصولیان و متکلمان، معنای علوم قرآن و تاریخچه پیدایش این مفهوم، چگونگی نزول قرآن و معانی، کیفیت معانی، شأن نزول، سوره‌های مکی و مدنی و تفاوت آنها، گردآوری قرآن، ترتیب سوره‌ها و شیوه نگارش قرآن پرداخته است.

مؤلف همچنین در خلال کتاب خود به شبهاتی که در برخی از مباحث علوم قرآنی، مانند شبهاتی که در مکه و مدینه و نیز در مورد نزول قرآن مطرح شده بود و همچنین شبهات مرتبط با گردآوری قرآن کریم را مطرح و به آنها پاسخ می‌دهد.

این اثر راهنمایی مناسب برای خوانندگان عادی و پژوهشگران علوم قرآنی فراهم کرده است. انجمن حکمای مسلمان در پنجاه و پنجمین اجلاس خود در نمایشگاه بین‌المللی کتاب قاهره از ۲۴ ژانویه تا ۶ فوریه ۲۰۲۴ با ارائه آثار منتشره از سوی این انجمن در غرفه ویژه خود و سازمان‌دهی گروهی از سمینارها و نشست‌های اختصاصی و عمومی شرکت کرده است.


برچسب ها
نوشته شده در   سه شنبه 10 بهمن 1402  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode