ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : چهارشنبه 3 مرداد 1403
چهارشنبه 3 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : يکشنبه 8 خرداد 1390     |     کد : 20257

قهرماني بارسلونا با غلبه بر منچستريونايتد؛ گوارديولا ركوردشكني كرد

تيم فوتبال بارسلونا اسپانيا با غلبه بر منچستريونايتد انگليس براي چهارمين بار قهرمان ليگ قهرمانان اروپا شد.

 تيم فوتبال بارسلونا اسپانيا با غلبه بر منچستريونايتد انگليس براي چهارمين بار قهرمان ليگ قهرمانان اروپا شد.

به گزارش خبرگزاري فارس، ديدار فينال رقابت‌هاي ليگ قهرمانان اروپا شنبه شب در حضور بيش از 86 هزارنفر در ورزشگاه ويمبلي لندن ميان تيم‌هاي منچستريونايتد انگليس و بارسلونا اسپانيا با قضاوت ويكتور كاساي مجارستاني آغاز شد.

بارسلونا در اين ديدار موفق شد با نتيجه 3 بر يك مقابل منچستريونايتد به برتري برسد تا پس از سال‌هاي 1992، 2006 و 2009، براي چهارمين بار قهرمان اروپا شود.
پدرو رودريگوئز در نيمه اول و در دقيقه 27 ابتدا بارسا را پيش انداخت؛ اما وين روني در موقعيتي مشكوك به آفسايد در دقيقه 34 بازي را به‌تساوي كشاند.
در نيمه دوم ليونل مسي در دقيقه 54 گل دوم مردان كاتالاني را به‌ثمر رساند و داويد ويا نيز در دقيقه 69 گل سوم اين تيم را به‌ثمر رساند تا شاگردان گوارديولا عنوان قهرماني ليگ قهرمانان را از آن خود كنند.


*شرح نيمه اول:

در ابتداي اين ديدار شياطين سرخ كه در خاك كشورشان به‌ميدان رفته بودند با ارائه پرسينگ بر روي بازيكنان بارسا بازي را بهتر از اين تيم آغاز كردند و موقعيت‌هايي را بر روي دروازه شاگردان گوارديولا تدارك ديدند؛ اما پس از آن و سپري شدن زمان بازي بارسايي‌ها شروع به ارائه پاس‌هاي معروف خود كردند كه چندان به مذاق هوادارن منچستر خوش نيامد و با سوت‌هاي ممتد به‌دنبال برهم زدن تمركز بارسايي برآمدند.

در ادامه روي پاسكاري زيبا و چشم‌نواز شاگردان گوارديولا در دقيقه 16 بازي، پدرو رودريگوئز در موقعيت خوبي قرار گرفت كه با بي‌دقتي توپ را از كنار دروازه ادوين فن‌درسار به بيرون فرستاد.
پس از اين موقعيت، بارسلونا به‌طور كامل توپ و ميدان را در اختيار گرفت تا شاگردان فرگوسن نظاره‌گر ميدان‌داري حريف كاتالاني خود باشند.

در ادامه اين بازي، شوت سركش داويد ويا از پشت محوطه جريمه منچستر با فاصله اندك از كنار دروازه اين تيم عبور كرد. ويا در فاصله كمتر از يك دقيقه صاحب موقعيت ديگري شد كه فن‌درسار به‌خوبي توپ را مهار كرد.

حملات متعدد بارسايي‌ها كه هر لحظه بوي گل مي‌داد با عصبانيت و اعتراض شديد سرآلكس فرگوسن همراه بود كه با فرياد از شاگردانش مي‌خواست تا تحت تاثير بازي بارسايي قرار نگيرند.

در ادامه بارسلونا مزد بازي بهتر خود را گرفت و روي پاس استثنايي ژاوي هرناندز، پدرو رودريگوئز در موقعيت تك‌به‌تك با فن‌درسار قرار گرفت و در دقيقه 27 دروازه شياطين سرخ را باز كرد تا فرگوسن مغموم و ناراحت تنها برروي نيمكت به عملكرد بازيكنان تيمش بيانديشد.

پس از اين گل، بازي روند عادي خود را طي مي‌كرد تا وين روني در دقيقه 34 روي حركتي كه خودش سازنده آن بود پاس دقيقي را در موقعيت مشكوك به آفسايد در اختيار رايان گيگز قرار داد و اين بازيكن ولزي بار ديگر روني را صاحب توپ كرد تا اين بازيكن ملي‌پوش انگليسي دروازه ويكتور والدس را بگشايد تا بازي به تساوي كشيده شود.

پس از گل شياطين‌سرخ، بار ديگر بارسايي‌ها توپ و ميدان را در اختيار گرفتند و موقعيت‌هايي را هم بر روي دروازه منچستر تدارك ديدند كه مهمترين فرصت شاگردان گوارديولا حركت داويد ويا در عمق خط دفاعي منچستر و پاس رو به‌جلو براي مسي بود كه مهاجم ريزنقش آرژانتني هر چقدر تلاش كرد تا به‌توپ برسد، موفق نشد تا فن‌درسار با خوش‌شانسي گل ديگري را درون دروازه خود نبيند.

درنهايت نيمه اول اين ديدار با تساوي يك بر يك به‌پايان رسيد و دو تيم در اين نيمه با نتيجه مساوي راهي رختكن شدند.

*شرح نيمه دوم:

در اين نيمه شاگردان گوارديولا با دقايقي تاخير وارد زمين بازي شدند و پس از سوت داور و آغاز نيمه دوم، بارديگر بازي هجومي خود را به‌نمايش گذاشتند و حملات نصفه‌و‌نيمه‌اي را بر روي دورازه منچستر ايجاد كردند كه در دستيابي به گل ناكام بودند.

حملات بارسايي‌ها همچنان ادامه داشت تا ليونل مسي با پاس عرضي اينيستا در پشت محوطه جريمه منچستريونايتد صاحب توپ شد تا بر روي تعلل و غفلت مدافعان شياطين سرخ، اين بازيكن با شوتي محكم و تماشايي در دقيقه 54 دروازه ادوين فن‌درسار را باز كرد تا دوازدهمين گل خود را در ليگ قهرمانان آسيا به‌ثمر برساند تا همچنان ركورد خود را در اين پيكارها بهبود بخشد و مردان كاتالاني با نتيجه 2 بر يك پيش بيافتند.

برتري شاگردان گوارديولا، سبب شد تا منچستري‌ها روبه‌جلو حركت كنند و از لاك دفاعي خارج شوند، اين موضوع باعث شد تا آبي‌و‌اناري‌ها فضاي بيشتري را براي ارائه تيكي‌تاكاي خود داشته باشند و ضد حملات خطرناكي را بر روي دروزاه شاگردان فرگوسن فراهم كنند.

در يكي از اين حملات، مسي در موقعيت مناسب ديگري قرار گرفت، اما عكس العمل مناسب فن‌درسار مانع از به‌ثمر رسيدن گل ديگري براي بارسا شد.

تشويق هواداران بارسلونا كه سر از پا نمي‌شناختند روند روبه‌جلو شاگردان گوارديولا را به همراه داشت و شوت‌هاي متعدد بازيكنان بارسا كه در نيمه دوم رو به اين حربه تاكتيكي آورده بودند، يكي پس از ديگري با عكس‌العمل فن‌درسار مهار شد تا گل‌هاي بيشتري براي مردان كاتالان به‌ثمر نرسد.

در ادامه ليونل مسي اين‌بار در نقش سازنده‌گل ظاهر شد و با برهم ريختن لايه‌هاي دفاعي منچستر داويد ويا را در موقعيت گلزني قرار داد تا اين مهاجم با ضربه‌اي كات‌دار و تماشايي دروازه فن‌درسار شوت‌گير را در دقيقه 69 گشود تا گل سوم شاگردان گوارديولا به‌ثمر برسد و آب‌سردي بر پيكره شياطين سرخ ريخته شود.

شاگردان فرگوسن براي كاهش فاصله حملاتي را بر روي دروازه بارسا داشتند و ناني مهاجم شياطين سرخ موقعيت‌هايي را بدست آورد كه در نهايت در به‌ثمر رسيدن گل ناكام بود تا درنهايت بارسلونا با نتيجه 3 بر يك قهرمان اروپا شود.
در لحظات پاياني پپ گوارديولا، مدافع متعصب خود كارلوس پويول را روانه ميدان كرد تا كاپيتان كاتالان‌ها خود را آماده بالاي سر بردن جام قهرماني كند.

بارسلونا با اين پيروزي براي چهارمين بار عنوان قهرماني اروپا را تصاحب كرد تا گوارديولا نيز به‌عنوان سرمربي ركورد جديدي را در كارنامه خود ثبت كند.
گوارديولا با اين قهرماني به‌عنوان تنها مربي شناخته شد كه هم به‌عنوان بازيكن در سال 1992 و هم مربي در يك ورزشگاه (ويمبلي) عنوان قهرماني ليگ قهرمانان را بدست آورده است.

شاگردان فرگوسن نيز با اين شكست و كسب عنوان نايب‌قهرماني، نتوانستند انتقام ديدار سال 2009 در ورزشگاه رم را بگيرند و بازهم در مصاف با بارسا ناكام ماندند.



نوشته شده در   يکشنبه 8 خرداد 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode