ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : يکشنبه 30 ارديبهشت 1403
يکشنبه 30 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : چهارشنبه 22 آذر 1402     |     کد : 202486

فروش تراش های هوش مصنوعی اروپا زیر ذره بین دقیق آمریکا

دولت بایدن مشغول مذاکره با شرکت انویدیا درباره اجازه فروش تراشه های هوش مصنوعی به چین است اما تاکید دارد شرکت نمی تواند بیشتر نیمه رساناهای پیشرفته اش را به شرکت های چینی بفروشد.

دولت بایدن مشغول مذاکره با شرکت انویدیا درباره اجازه فروش تراشه های هوش مصنوعی به چین است اما تاکید دارد شرکت نمی تواند بیشتر نیمه رساناهای پیشرفته اش را به شرکت های چینی بفروشد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، جینا ریموندو وزیر بازرگانی آمریکا در مصاحبه ای اعلام کرد انویدیا می تواند و باید به چین تراشه هوش مصنوعی بفروشد، زیرا بیشتر این نوع تراشه ها کاربردهای تجاری دارند. او در ادامه افزود: اما نمی توانیم به شرکت اجازه دهیم بیشتر تراشه های هوش مصنوعی پیچیده با قدرت پردازش بالا را به چین بفروشد زیرا از آنها برای آموزش مدل های پیشرو خود استفاده می شود.

وزیر بازرگانی آمریکا یک هفته قبل با جنسن هوانگ مدیر ارشد اجرایی انویدیا صحبت کرد. هوانگ از وضعیت کاملا آگاه بود. او نمی خواست شرکتش قوانینی را نقض کند و خواستار همکاری با وزارتخانه بود.

ریموندو هفته گذشته در یک انجمن که در کالیفرنیا برگزار شده بود به شرکت های تراشه سازی درباره تراشه های هوش مصنوعی هشدار داد. او اعلام کرد وزارت بازرگانی به طور سنتی یک مرز ترسیم می کند و شرکت هایی مانند انویدیا باید تراشه هایی جدید با قدرت پایین تر از مرز تعیین شده، بسازند.

وزیر بازرگانی آمریکا در این باره گفت: این امر ثمر بخش نیست. اگر قرار باشد یک تراشه با قدرتی به اندازه حد و مرز تعیین شده، دوباره طراحی شود تا بتواند هوش مصنوعی را فعال سازد ما به طور قطع آن را کنترل می کنیم.

وی روز گذشته اعلام کرد: وزارتخانه مذکور با انویدیا همکاری می کند. ریموندو افزود: ما می خواهیم کار درست را انجام دهیم. واضح است که آنها هم می خواهند تا حد ممکن تراشه بفروشند.

البته انویدیا از اظهار نظر در این باره خودداری کرده است. البته مدیر ارشد اجرایی آن هفته گذشته اعلام کرد با دولت آمریکا همکاری می کند تا تضمین شود تراشه های جدید مخصوص بازار چین مطابق محدودیت های صادراتی هستند.

 


برچسب ها
نوشته شده در   چهارشنبه 22 آذر 1402  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode