ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : شنبه 15 ارديبهشت 1403
شنبه 15 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : دوشنبه 29 آبان 1402     |     کد : 202309

ایجاد دهانه با برخورد موشک؛

راز برخورد جسم مرموز با ماه فاش شد

تحقیقی جدید نشان می دهد جسمی که در ۲۰۲۲ میلادی با ماه برخورد کرد و یک دهانه بزرگ به وجود آورد در حقیقت بدنه یک موشک چینی بوده که طی ماموریتی در سال ۲۰۱۴ میلادی به فضا پرتاب شده است. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپیس، به نظر می رسد پرونده مشکوک برخورد یک شی با ماه با انجام تحقیقی جدید بسته شد. در ۴ مارس ۲۰۲۲ میلادی بدنه یک موشک به قسمت دورافتاده ماه برخورد کرد و یک دهانه بزرگ به عرض ۲۹ متر به وجود آورد. البته این برخورد چندان ناگهانی نبود و ستاره شناسان موشک را به مدت چند هفته رصد می کردند و با دقت بالا محل و زمان برخورد آن با سطح ماه را پیش بینی می کردند. مرموز بودن این رویداد شامل شناسایی شی برخورد کننده بود که ستاره شناسان آن را WE۰۹۱۳A نامیده بودند. مشاهدات اولیه حاکی از آن بود که این شی احتمالا بوستر بالایی یک موشک فالکون ۹ است که در سال ۲۰۱۵ میلادی ماهواره DSCOVR را به مدار زمین برده بود. اما پس از تحقیقات بیشتر ستاره شناسان کاندیداهای مختلفی را به عنوان شی برخورد کننده با ماه در نظر گرفتند که یکی از آنها سومین بوستر یک موشک لانگ مارچ ۳C بود که چین در ماموریت بی سرنشین چانگ ۵-T۱ در سال ۲۰۱۴ میلادی به ماه فرستاده بود. یکی از تیم های پژوهشی که سال گذشته به این نتیجه رسیده بود، اکنون شواهدی برای تایید دیدگاه خود دارد. تانر کمپل دانشجوی مقطع دکتری دانشگاه ایالت آریزونا در تحقیقی در این باره می نویسد: در پژوهش پیش رو ما تحلیل مسیر و طیف سنجی را با استفاده از مشاهدات یک تلسکوپ زمینی انجام دهیم که به طور دقیق نشان داد WE۰۹۱۳A بدنه یک موشک لانگ مارچ ۳C است. به گفته محققان دو نشانه گفته شده یعنی شیوه حرکت شی و اینکه از چه چیزی تشکیل شده شکی درباره منشا WE۰۹۱۳A باقی نمی گذارد. همچنین پژوهش جدید اطلاعات بیشتری درباره این دهانه متمایز را فراهم کرده است.

تحقیقی جدید نشان می دهد جسمی که در ۲۰۲۲ میلادی با ماه برخورد کرد و یک دهانه بزرگ به وجود آورد در حقیقت بدنه یک موشک چینی بوده که طی ماموریتی در سال ۲۰۱۴ میلادی به فضا پرتاب شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپیس، به نظر می رسد پرونده مشکوک برخورد یک شی با ماه با انجام تحقیقی جدید بسته شد.

در ۴ مارس ۲۰۲۲ میلادی بدنه یک موشک به قسمت دورافتاده ماه برخورد کرد و یک دهانه بزرگ به عرض ۲۹ متر به وجود آورد. البته این برخورد چندان ناگهانی نبود و ستاره شناسان موشک را به مدت چند هفته رصد می کردند و با دقت بالا محل و زمان برخورد آن با سطح ماه را پیش بینی می کردند.

مرموز بودن این رویداد شامل شناسایی شی برخورد کننده بود که ستاره شناسان آن را WE۰۹۱۳A نامیده بودند. مشاهدات اولیه حاکی از آن بود که این شی احتمالا بوستر بالایی یک موشک فالکون ۹ است که در سال ۲۰۱۵ میلادی ماهواره DSCOVR را به مدار زمین برده بود.

اما پس از تحقیقات بیشتر ستاره شناسان کاندیداهای مختلفی را به عنوان شی برخورد کننده با ماه در نظر گرفتند که یکی از آنها سومین بوستر یک موشک لانگ مارچ ۳C بود که چین در ماموریت بی سرنشین چانگ ۵-T۱ در سال ۲۰۱۴ میلادی به ماه فرستاده بود.

یکی از تیم های پژوهشی که سال گذشته به این نتیجه رسیده بود، اکنون شواهدی برای تایید دیدگاه خود دارد. تانر کمپل دانشجوی مقطع دکتری دانشگاه ایالت آریزونا در تحقیقی در این باره می نویسد: در پژوهش پیش رو ما تحلیل مسیر و طیف سنجی را با استفاده از مشاهدات یک تلسکوپ زمینی انجام دهیم که به طور دقیق نشان داد WE۰۹۱۳A بدنه یک موشک لانگ مارچ ۳C است.

به گفته محققان دو نشانه گفته شده یعنی شیوه حرکت شی و اینکه از چه چیزی تشکیل شده شکی درباره منشا WE۰۹۱۳A باقی نمی گذارد. همچنین پژوهش جدید اطلاعات بیشتری درباره این دهانه متمایز را فراهم کرده است.


برچسب ها
نوشته شده در   دوشنبه 29 آبان 1402  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode