ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : شنبه 8 ارديبهشت 1403
شنبه 8 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : دوشنبه 29 آبان 1402     |     کد : 202304

بازگشت ماسک به مسجدالحرام

سازمان امنیت عمومی عربستان سعودی با انتشار بیانیه‌ای از ضرورت استفاده از ماسک برای زائران مسجدالحرام به‌منظور جلوگیری از انتشار بیماری‌ها خبر داده است.

 سازمان امنیت عمومی عربستان سعودی با انتشار بیانیه‌ای از ضرورت استفاده از ماسک برای زائران مسجدالحرام به‌منظور جلوگیری از انتشار بیماری‌ها خبر داده است.

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی امارت مکه، سازمان امنیت عمومی عربستان با انتشار بیانیه‌ای در شبکه ایکس (توییتر)، از ضرورت استفاده از ماسک برای زائران مسجدالحرام به منظور جلوگیری از انتشار بیماری‌ها خبر داده است.

از سویی وزارت بهداشت سعودی نیز با انتشار دستورالعملی اطلاعات مرتبط به استفاده از ماسک‌های پارچه‌ای را برای عموم مردم تشریح کرده است. این راهنما شامل دستورالعمل‌هایی در مورد نحوه ساخت ماسک، انتخاب پارچه مناسب، نحوه پوشیدن و تمیز کردن آن‌ها، علاوه بر توضیح این موارد است که  چه کسی نباید از  این ماسک‌ها استفاده کند.

حساب کاربری امارت مکه روز گذشته با انتشار پستی در شبکه اجتماعی ایکس از توصیه امنیت عمومی پادشاهی به پوشیدن ماسک در داخل مسجدالحرام برای جلوگیری از انتقال بیماری‌ها بین زائران عمره خبر داد.

این توصیه تقریباً یک ماه پس از آن آمده است که سازمان امنیت عمومی عربستان در ۲۲ اکتبر، بر اهمیت استفاده از ماسک برای زائران مسجدالحرام و مسجدالنبی تأکید کرد.  

شیوع ویروس‌های جدید آنفولانزا و همچنین سویه‌های جدید از کرونا که با وجود ضعیف‌تر بودن به شدت مسری هستند، از عواملی است که مسئولان بهداشت و امنیت عمومی عربستان را بر آن داشته تا بار دیگر  استفاده از ماسک در مسجدالحرام و مسجدالنبی را برای زائران ضروری اعلام کنند. به نظر می‌رسد در صورت تداوم شیوع این ویروس‌ها شاهد اقدامات محدود کننده بیشتری در مسجدالحرام و مسجدالنبی باشیم.


برچسب ها
نوشته شده در   دوشنبه 29 آبان 1402  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode