ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : چهارشنبه 26 ارديبهشت 1403
چهارشنبه 26 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : دوشنبه 15 آبان 1402     |     کد : 202193

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان:

برگزاری هجدهمین نمایشگاه کتاب مهمترین رویداد فرهنگی آذربایجان شرقی در سال جاری است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، برگزاری هجدهمین نمایشگاه کتاب را مهمترین رویداد فرهنگی آذربایجان شرقی در سال جاری دانست.

ایسنا/آذربایجان شرقی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، برگزاری هجدهمین نمایشگاه کتاب را مهمترین رویداد فرهنگی آذربایجان شرقی در سال جاری دانست.

محمدحسین بلاغی، روز یکشنبه ۱۴ آبان ماه در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: کیفیت برگزاری نمایشگاه برای ما از کمیت آن مهم‌تر است و تلاش ما این بوده تا کتاب‌های بروز و جدیدی را در غرفه‌های خود قرار دهیم.

وی ادامه داد: تلاش کرده‌ایم تا محوریت برگزاری نمایشگاه کتاب در سال جاری را از محل، فروش کتاب به جشنواره فرهنگ کتاب تغییر دهیم.

وی افزود: برای اولین‌ بار در سطح کشور، این نمایشگاه به صورت فروش یکپارچه انجام می‌گیرد که این کار موجب می‌شود تا نمایشگاه ناشر محور نشود بلکه نمایشگاه به صورت کتاب محور برگزار شود.

بلاغی عنوان کرد: توسعه و نشر فرهنگ مطالعه از یکی دیگر از اهداف اداره کل ارشاد توسعه و نشر فرهنگ مطالعه در بین عموم است تا از خود دانا پنداری‌های کاذب در فضای مجازی که اطلاعات آن‌ها، اطلاعاتی سطحی و محدود است اما کتاب دانش عمیق محسوب می‌شود.

وی با تشریح برنامه‌های فرهنگی متنوع نمایشگاه، بیان کرد: بیش از ۴۰ برنامه فرهنگی در این نمایشگاه برگزار می‌شود همچنین نقش‌آفرینی اصحاب رسانه در موضوع مظلومیت غزه نیز بسیار اثرگذار خواهد بود.

وی با اشاره به حضور ۵۰۰ ناشر و ۴۰ هزار عنوان کتاب در این نمایشگاه ادامه داد: ۱۲۶۳ مجوز کتاب در آذربایجان شرقی صادر شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی، افزود: برای همه بن خرید کتاب در این نمایشگاه تعلق می‌گیرد که بیشترین میزان برای کتاب‌های دانشجویی و تالیفی است.

وی بیان کرد: با وجود۶۰ صندوق در نمایشگاه پاسخگوی همه خواهیم بود همچنین تمامی کتاب‌های موجود در نمایشگاه کتاب به صورت مجازی نیز به فروش خواهد رسید.

وی با اشاره به برگزاری یازدهمین نمایشگاه مطبوعات استان نیز، گفت: آذربایجان شرقی یکی از استان‌های مدعی در حوزه رسانه محسوب می‌شود که استقبال خوبی در این زمینه گرفته‌ایم به طوری که نزدیک به ۸۰ رسانه از استان در این نمایشگاه حضور دارند.

وی افزود: همزمان با برگزاری نمایشگاه مطبوعات، نمایشگاه بین‌الملی حجاب نیز برگزار می‌شود که به عنوان بزرگترین نمایشگاه حجاب کشور ۱۰۰ تولید کننده داخلی با این محوریت حضور دارند.

وی ابراز کرد: متاسفانه استان ما سهم کمی در برگزاری این نمایشگاه دارد و ۹۰ درصد تولید کنندگان از سایر استان‌های کشور است.

وی تشریح کرد: بخش جنبی نمایشگاه حجاب نیز برای ما بسیار مهم است زیرا حجاب و عفت موضوعی همگانی و مورد هدف دشمنان ما است.


نوشته شده در   دوشنبه 15 آبان 1402  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode