ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 14 ارديبهشت 1403
جمعه 14 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : جمعه 12 آبان 1402     |     کد : 202177

امام جمعه تبریز:

خواستار توقف تامین ۶۰ درصدی نفت رژیم صهیونیستی از سوی جمهوری آذربایجان هستیم

امام جمعه تبریز با اشاره به فرمایشات اخیر رهبر معظم انقلاب در دیدار با دانش‌آموزان گفت:

ایسنا/آذربایجان شرقی امام جمعه تبریز با اشاره به فرمایشات اخیر رهبر معظم انقلاب در دیدار با دانش‌آموزان گفت: از دولت و ملت جمهوری آذربایجان، قطع یا کاهش صادرات نفت به این رژیم صهیونیستی را خواستاریم و باید اعلام کنیم که جمهوری آذربایجان بیش از ۶۰ درصد نفت رژیم صهیونیستی و کودک‌کش اسرائیل را تامین می‌کند.

حجت‌الاسلام و المسلمین سیدمحمد علی آل هاشم در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تبریز، با بیان این‌که وابسته کردن اقتصاد یک کشور به کشور دیگر ریسک بالایی دارد، افزود: نفت آذربایجان قطعا مشتریان مختلفی می‌تواند داشته باشد از این رو از دولت و ملت آذربایجان خواستاریم که این درخواست را مورد توجه و بررسی قرار دهند.

به گزارش ایسنا، وی با بیان این‌که مسئله غزه و جنایات رژیم صهیونیستی همچنان مسئله اول دنیا است، گفت: عملیات طوفان‌الاقصی به بیست و ششمین روز رسیده و خبرها حاکی از تشدید حملات وحشیانه رژیم به مناطق مسکونی، درمانی و مدارس غزه است.

وی با اشاره به این‌که غزه از زمین، دریا و هوا زیر بمباران سلاح‌های مرگ رژیم صهیونیست قرار گرفته است، ادامه داد: مورد اصابت قرار دادن اردوگاه مخصوصی واقع در شمال نوار غزه از تازه‌ترین جنایات این رژیم است. رژیم اشغالگر صهیونیستی با بمباران این اردوگاه در صدد تمرکز زدایی افکار عمومی دنیا نسبت به شکست محض خود در عملیات زمینی غزه است.

آل هاشم با اشاره به این‌که کودک کشی دسته جمعی این رژیم، محصول خشم و ناتوانی در تحلیل و ادراک صحنه‌ی نبرد است، تصریح کرد: به رغم نسل کشی تل‌آویو در غزه و وضعیت وخیم انسانی این منطقه، کشورهای غربی از جمله آمریکا و انگلیس برای حمایت از آتش‌بس خودداری کردند. این یک معنا بیشتر ندارد که شعار حقوق بشر از طرف غربی‌ها یک کلاه بزرگ بر سر بشریت است.

وی با بیان این‌که رژیم جنایتکار صهیونیست تاکنون هیچ دستاورد نظامی‌ای نداشته و در زمین به بن‌بست رسیده‌ است، اظهار کرد: امروز صدای حمایت‌های مردمی از فلسطین از هیاهوی رسانه‌ای غرب بسیار بلند بوده و جهان شاهد برگزاری یک رفراندوم میدانی و خیابانی در حمایت از مردم مظلوم غزه است.

امام جمعه تبریز در ادامه با اشاره به فرارسیدن یوم الله ۱۳ آبان، افزود: سیزده آبان ماه روز ملی مبارزه با استکبار جهانی است که یادآور سه رخداد بزرگ و موثر در روند تکاملی و آرمانی انقلاب اسلامی ایران است.

وی با بیان این‌که ۱۳ آبان روز پیدایش و نبوغ گفتمان استکبار ستیزی و مقاومت ضد آمریکایی است، گفت: ۱۳ آبان، سالروز ریشه کن شدن رشته‌های فساد آمریکا در ایران نسبت به سال‌ها دخالت، خیانت، و کودتا بر علیه ملت ایران است که به فرموده‌ی امام (ره)، انقلاب دومی است که باید همه در روز ۱۳آبان شعار همیشگی مرگ بر آمریکا را در خیابان‌ها تکرار کنیم.

وی ادامه داد: از تمام مردم عزیز، دانش آموزان و دانشجویان می‌خواهم که فردا، خیابان‌های تبریز، میدان بروز و ظهور استکبار ستیزی ملت ایران باشد، که جنایات رژیم صهیونیستی در غزه و حمایت آمریکا از این جنایت‌ها انگیزه و محرک ما برای حضور در راهپیمایی یوم الله ۱۳آبان است.

آل هاشم به سخنرانی دبیرکل حزب الله لبنان اشاره کرد و ادامه داد: جمعی از جوانان ضد صهیونیست تصمیم گرفتند به صورت جمعی این سخنرانی را در سینما ۲۹بهمن تماشا کنند که مساجد تبریز نیز می‌توانند این سخنرانی را پخش کنند.

وی افزود: خوف و وحشت در اردوی صهیونیست در قبال سخنرانی سید حسن نصر الله به راه افتاده چرا که این وحشت دشمن، خود یک پیروی بزرگ بوده و نشان از جایگاه رفیع سید حسن نصر الله در معادلات غرب آسیا و حتی جهان است.

وی در ادامه با بیان این‌که سکته مغزی دومین علت مرگ و میر در کشور است، گفت: طبق مطالعات جهانی از چهار نفر یک نفر در طول عمر به سکته مغزی مبتلا می‌شود که متاسفانه سن بروز آن در کشور یک دهه پایین آمده و به دلیل اهمیت این بیماری یک سازمان جهانی شکل گرفته است.

امام جمعه تبریز به شعار جهانی سکته مغزی با عنوان «همه با هم قوی تر از سکته مغزی» اشاره کرد و تصریح کرد: اگر دست در دست هم دهیم و عوامل خطر این بیماری مثل فشار خون، دیابت، چربی خون و بیماری قلبی را بشناسیم و برای کنترل آن تلاش کنیم به میزان ۸۰ الی۹۰درصد از بروز آن جلوگیری به عمل می‌آید. 

وی، افزایش میزان تردد و نواقص زیر ساختی را عامل به وجود آمدن ترافیک در تبریز دانست و بیان کرد: بازگشایی مدارس، ترافیک را به گره ناگشودنی تبدیل کرده و سیاست‌های شهری در دهه‌های گذشته این وضعیت را به وجود آورده که باید مورد بازنگری جدی قرار گیرد.

وی افزود: از متولیان امر می‌خواهم در این مسائل از ظرفیت نخبگان استفاده کنند چرا که نباید بخشی از زمان مردم در ترافیک هدر شود و تمام عناصر و دستگاه‌های دخیل در موضوع ترافیک باید به سیاست واحد و افق روشن و مشخصی برسند.

آل هاشم به ۱۴ آبان روز فرهنگ عمومی اشاره کرد و افزود: مهندسی فرهنگی یک موضوع و تخصص مهم است که همه‌ باید برای ارتقای آن در جامعه تلاش کنند امید آفرینی، خود باوری، جلوگیری از اسراف، جلوگیری از تجمل گرایی، فرهنگ اقتصاد و اقتصاد فرهنگ از جمله مواردی است که شورای فرهنگ عمومی می‌تواند نسبت به آن‌ها اهتمام ورزد.

وی ادامه داد: طبق آخرین رتبه بندی جهانی تایمز دانشگاه علوم پزشکی تبریز با ۱۰۰ پله صعود در رده بندی جهانی در میان ۷۳ دانشگاه ایرانی ارزیابی شده است.  در این رتبه بندی جهانی رتبه اول دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور و جایگاه چهارم دانشگاه‌های کل کشور را از آن خود کرده‌است که به پرسنل، دانشجویان، اساتید و تمامی دست اندر کاران این دانشگاه تبریک و خدا قوت عرض می‌کنم.

وی افزود: دو جوان تبریزی که موفق به کسب مدال طلا و نقره در مسابقات ملی مهارت شدند، کسب مدال طلای مسابقات ملی مهارت در رشته‌ی طراحی نرم‌افزار موبایل، توسط آقای احسان نرمانی کهنموئی و مدال نقره توسط آقای عرفان علیپور در رشته طلاو جواهرسازی و راه یابی این دو جوان به تیم ملی مهارت جمهوری اسلامی ایران جهت اعزام به مسابقات جهانی مهارت در شهر لیون کشور فرانسه را تبریک می‌گوییم.


نوشته شده در   جمعه 12 آبان 1402  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode