ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : سه شنبه 2 مرداد 1403
سه شنبه 2 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : يکشنبه 7 آبان 1402     |     کد : 202140

حجت‌الاسلام مهاجری بیان کرد:

حفظ موضوعی قرآن؛ نیاز امروز جامعه

مسئول امور دینی وزارت نیرو با تأکید بر اینکه باید در رابطه با شأن قرآن حساب شده و با برنامه اقدام کنیم، بر اهمیت و ضرورت حفظ موضوعی قرآن اشاره کرد و گفت:

 مسئول امور دینی وزارت نیرو با تأکید بر اینکه باید در رابطه با شأن قرآن حساب شده و با برنامه اقدام کنیم، بر اهمیت و ضرورت حفظ موضوعی قرآن اشاره کرد و گفت: نیاز امروز جامعه و جوانان ما حفظ موضوعی قرآن کریم است تا هرکسی بنا به نیازش از قرآن بهره‌مند شود.

به گزارش خبرنگار ایکنا، محفل انس با قرآن، همزمان با برگزاری محافل قرآن‌دوستی در برابر قرآن‌سوزی دشمنان اسلام از سوی شورای فرهنگی وزارت نیرو با حضور حجت الاسلام والمسلمین محمودرضا مهاجری، مشاور وزیر و مسئول فرهنگی و دینی وزارت نیرو، مهدی قبادی، رئیس مرکز قرآن وزارت نیرو و جمعی از مدیران و کارکنان صنعت آب و برق استان البرز و با تلاوت قرآن توسط قاریان ممتاز و بین‌المللی همچون حمید شاکرنژاد و مهدی غلام‌نژاد به همراه فرزندان این قاری بین‌المللی، عصر امروز شنبه، ششم آبان‌ماه به میزبانی شرکت توزیع برق استان البرز برگزار شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمودرضا مهاجری، مشاور وزیر و مسئول امور دینی وزارت نیرو در این محفل با بیان اینکه قرآن و عترت میراث گرانبهای پیامر گرامی اسلام هستند، گفت: بسیار زیباست که قرآن را از خود زبان قرآن بیان کنیم. قرآن کتاب هدایتی برای همه مردم و موعظه‌ای از طرف پروردگار است؛ این کتاب آسمانی و الهی شفا، رحمت و هدایت را برای مؤمنان به ارمغان آورده است.

وی افزود: قرآن طبیب، هادی، معلم و مربی است و همه را هدایت می‌کند، اما نیاز به الگو و معرفی دارد که این الگو پیامبر اکرم(ص) و اهل بیت(ع) هستند. بر همین اساس قرآن باید در زندگی ما نقش داشته باشد و سبک زندگی ما براساس آموزه‌های قرآنی شود.

مسئول امور دینی وزارت نیرو اظهار کرد: قرآن مردم را از تاریکی‌ها و ظلمات به نور هدایت می‌کند، بصیرت می‌دهد و برهان و استدلالی از سمت پروردگار است. این کتاب الهی وسیله تشخیص حق و باطل است و هرآنچه برای هدایت بشر لازم است، در قرآن آمده است.

مهاجری با تأکید بر اینکه بیماری‌های روحی و قلبی با قرآن درمان می‌شود و راه هدایت انسان را مستحکم می‌کند، گفت: با انس و دقت در آیات قرآن متوجه می‌شوید که این کتاب موجودی حی و زنده است که انسان را هدایت می‌کند و در قیامت با چهره یک جوان زیبارو حاضر شده و ما را شفاعت می‌کند.

وی ادامه داد: اگر ما می‌خواهیم قرآن هادی و شافی ما شود، باید در رابطه با شأن آن حساب شده، با برنامه و منتخب اقدام کنیم. قرآن درمان تمامی درد‌های انسان است و خدای متعال در آن درمان بیمار‌های روحی و روانی انسان را قرار داده است لذا برای اینکه بتوانیم به این درمان‌ها پی ببریم، باید قرآن را بفهمیم، تدبر کنیم و قرائت با تفکر داشته باشیم.

مسئول امور دینی وزارت نیرو اظهار بیان کرد: امروز که موضوع غزه رخ داده است، باید آیات جهاد را بخوانیم و آیاتی که به ما می‌گویند در برابر ظلم باید چه بکنیم را تلاوت کنیم. در واقع آیاتی را بخوانیم که نقشه راه و هدف را برای ما روشن می‌کند. اینکه قرآن را از ابتدا تا انتها بخوانیم، اما نقشی در زندگی ما نداشته باشد، سودی نخواهد داشت. تلاوت با فهم و تدبر ارزشمند و اثرگذار است.

مهاجری به اهمیت و ضرورت حفظ موضوعی قرآن اشاره کرد و گفت: نیاز امروز جامعه و جوانان ما حفظ موضوعی قرآن کریم است تا هرکسی بنا به نیازش از قرآن بهره‌مند شود. این محافل باعث انس با قرآن می‌شود، اما نباید در این مرحله متوقف شویم. در واقع این مرحله یک جرقه است که ما را به سمت انس بیشتر، تدبر بیشتر و تفسیر قرآن هدایت کند.

یادآور می‌شود، توسعه و ترویج فعالیت‌های قرآنی و عمل به فرامین مقام معظم رهبری مبنی بر برپایی جلسات تلاوت و استماع قرآن کریم در سطح جامعه، تبلیغ و ترویج الگوی مصرف از دیدگاه قرآن و روایات و تبیین بسته‌های تشویقی وزارت نیرو در راستای صرفه جویی در مصرف آب و برق از جمله اهداف برگزاری این محافل در سطح کشور است.


نوشته شده در   يکشنبه 7 آبان 1402  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode