ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : چهارشنبه 19 ارديبهشت 1403
چهارشنبه 19 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : پنجشنبه 4 آبان 1402     |     کد : 202124

عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه:

حضرت معصومه(س) نمادی از نگاه اسلام به زن است

مدیر حوزه‌های علمیه گفت: حضرت معصومه(س) نمادی از نگاه اسلام به زن است. حضرت فاطمه زهرا(س)، حضرت زینب(س) و حضرت معصومه(س) جزء زنان تراز و عالی‌مقام اسلام هستند.

 مدیر حوزه‌های علمیه گفت: حضرت معصومه(س) نمادی از نگاه اسلام به زن است. حضرت فاطمه زهرا(س)، حضرت زینب(س) و حضرت معصومه(س) جزء زنان تراز و عالی‌مقام اسلام هستند.

به گزارش خبرنگار ایکنا، آیت‌الله علیرضا اعرافی، مدیر حوزه‌های علمیه کشور امروز پنجشنبه، یازدهم خردادماه در دیدار مدیران فرهنگی آستان مقدس حضرت معصومه(س)، اظهار کرد: حرم حضرت معصومه(س) و قم دارای جایگاه رفیع بین‌المللی هستند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه قم، حرم حضرت معصومه(س)، جمکران و حوزه علمیه، نماد‌های بین‌المللی ایران، اسلام و تشیع هستند، مطرح کرد: قم دارای شعاع وسیع بین‌المللی است و این موضوع در شعاع پرتوی بین‌المللی حضرت معصومه(س)، حوزه و انقلاب اسلامی است.

آیت‌الله اعرافی با بیان اینکه باید به دنبال شکوفاتر شدن این جایگاه و نقش بین‌المللی حرم مطهر باشیم، عنوان کرد: توریست‌هایی که از حرم حضرت معصومه(س) بازدید می‌کنند، مبلغان انقلاب اسلامی و تشیع هستند.

نماینده مردم تهران در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه رویکرد فعلی باید ادامه داشته باشد، خاطرنشان کرد: این رویکرد قابلیت جامع‌تر شدن، کامل‌تر شدن و عمیق‌تر شدن را دارد که باید در دستور کار قرار بگیرد.

وی با بیان اینکه برنامه‌های حرم مطهر باید پیوست بین‌المللی داشته باشد، تصریح کرد: رویکرد بین‌المللی نیازمند راهبرد مشخص و سندنویسی است.

آیت‌الله اعرافی با اشاره به اینکه در آمیختگی حرم مطهر با حوزه، علوم و معارف اسلامی از اهمیت بسیاری برخوردار است، یادآور شد: نمونه بارز این درآمیختگی را می‌توان در نجف اشرف دید و پس از آن در قم شاهد این موضوع هستیم.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور با بیان اینکه امروز حوزه به اوج شکوفایی خود رسیده است، ابراز کرد: باید هم‌افزایی و تعامل حوزه و حرم مطهر افزایش پیدا کند.

رئیس هیئت امنای جامعةالمصطفی(ص) العالمیه با بیان اینکه می‌توانیم از ظرفیت حرم حضرت معصومه(س) برای تبیین الگوی اسلامی و معرفی چهره درخشان زن مسلمان استفاده کنیم، اظهار کرد: برای تحقق این موضوع نیازمند برنامه‌ریزی مستمر هستیم که باید در دستورکار قرار بگیرد.

وی اتصال حرم مطهر به مردم قم را مدنظر قرارداد و افزود: برقراری ارتباط با مردم یک اقدام بزرگ است، چرا که فرهنگ و آگاهی مردم قم موجب شد فرهنگ اسلام و تشیع را پذیرفته و به جایگاه حضرت معصومه(س) احترام بگذارند.

علیرضا اعرافی، مدیرحوزه‌های علمیه کشور

مدیر حوزه‌های علمیه با اشاره به اینکه در طرح‌ها و توسعه‌ها باید حرم مطهر بیش از پیش دیده شود، عنوان کرد: امروز اتفاقاتی که پیرامون حرم مطهر رقم می‌خورد نیازمند بازنگری با رویکرد حرم مطهر و حوزه علمیه است.

وی با بیان اینکه شهرسازی و معماری در اطراف حرم مطهر باید متناسب با روح حرم مطهر باشد، مطرح کرد: حرم حضرت معصومه(س) کانون علم و حوزه است و باید این نگاه مبنای تصمیم‌گیری‌های طرح‌های مختلف پیرامون حرم مطهر باشد.

آیت‌الله اعرافی با اشاره به اینکه در شهرسازی و مبلمان شهری از نماد‌های حرم مطهر و حوزوی استفاده شود، خاطرنشان کرد: این موضوعات بار‌ها به مسئولین بیان شده است، ولی امروز تأکید بیش‌تری بر این نکات داریم.

وی با بیان اینکه حرم مطهر می‌تواند در مباحث مطالعاتی و راهبری پیشران باشد، تصریح کرد: تاریخ حرم مطهر حضرت معصومه(س) بسیار گسترده است که می‌تواند پیام‌های مختلفی را ارائه کند.


نوشته شده در   پنجشنبه 4 آبان 1402  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode