ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 14 ارديبهشت 1403
جمعه 14 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : شنبه 15 مهر 1402     |     کد : 201978

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی:

وقف، جوابگوی ندای فطری انسان است

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی گفت: وقف نشانه‌ی تکریم و جوابگوی ندای فطری انسان است؛ هم‌چنین وقف یک سنت دیرپای نبوی، علوی و فاطمی است.

ایسنا/آذربایجان شرقی مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی گفت: وقف نشانه‌ی تکریم و جوابگوی ندای فطری انسان است؛ هم‌چنین وقف یک سنت دیرپای نبوی، علوی و فاطمی است.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدشهاب‌الدین حسینی روز جمعه، ۱۴ مهرماه در سخنرانی پیش از خطبه‌های این هفته نماز جمعه‌ تبریز، ضمن گرامیداشت هفته‌ی وقف، اظهار کرد: پیامبر اکرم(ص)، اولین واقف جهان اسلام بودند و از امسال نیز روز ولادت آن حضرت روز وقف نام گرفته شده است.

به گزارش ایسنا، وی افزود: روز و هفته وقف فرصتی است تا از افرادی که با تاسی از سنت حسنه‌ی پیامبر(ص)، نام خود را به بلندای تاریخ ماندنی کرده‌اند، تجلیل کنیم.

وی ادامه داد: در حقیقت وقف، نشانه‌ی تکریم و جوابگوی ندای فطری انسان است؛ بنابراین اگر فردی بخواهد تا یاد و نام و اموال او در بلندای تاریخ ماندگار شود، بهترین کار، وقف اموال خود در راستای امور خیر است.

حسینی افزود: آذربایجان شرقی از استان‌های پیشرو در زمینه وقف است. اداره‌ی اوقاف طبق قانون وظیفه دارد تا از موقوفاتی که مجهول الهویت است، نگهداری و مدیریت کند.

وی خاطرنشان کرد: طرح شمیم حسینی در ایام محرم، آرامش بهاری در ایام نوروز، ضیافت الهی در ماه رمضان، ضیافت همدلی، شمیم خدمت در راستای مهارت افزایی و اشتغال‌زایی و مهر تحصیلی با اهدای بیش ۳۵۰۰ بسته لوازم تحریر و کیف در سال تحصیلی جاری از جمله طرح‌های حمایتی اداره کل اوقاف استان است.

وی با اشاره به این‌که آذربایجان شرقی در عرصه تولید و کشاورزی جزو استان‌های مطرح کشور است، افزود: اداره کل اوقاف استان نیز در این عرصه تلاش می‌کند تا در مجموعه‌های کشاورزی خود چرخه تولید تا مصرف را ایجاد کند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی اظهار کرد: بیش از ۲۰۰ مزرعه و ۶۰۰ باغ وقفی در استان وجود دارد که در راستای احیای آن‌ها تلاش می‌کنیم.

وی ادامه داد: هفت بیمارستان تبریز در عرصه‌ی وقف واقع شده و ۴۳۵ مدرسه وقفی نیز در خدمت به آموزش استان است.

وی تاکید کرد: موقوفات بزرگی مانند ربع رشیدی، قائم‌مقام فراهانی، موقوفات خیرالنسا و موقوفات متعدد دیگر در آذربایجان‌شرقی وجود دارند که زبانزد همه و جزو افتخارات این استان هستند.


برچسب ها
نوشته شده در   شنبه 15 مهر 1402  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode