ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 14 ارديبهشت 1403
جمعه 14 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : جمعه 31 شهريور 1402     |     کد : 201876

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی تشریح کرد

لزوم اهتمام جدی طلاب حوزه‌های علمیه برای تقویت بنیه علمی

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی، گفت: طلاب حوزه‌های علمیه برای تقویت بنیه علمی و هم تربیت و تزکیه و تهذیب اهتمام جدی داشته باشند.

ایسنا/آذربایجان شرقی نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی، گفت: طلاب حوزه‌های علمیه برای تقویت بنیه علمی و هم تربیت و تزکیه و تهذیب اهتمام جدی داشته باشند.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل‌هاشم در آیین آغاز دروس حوزه‌های علمیه استان با بیان اینکه احکام نورانی اسلام از طریق حوزه‌های علمیه به دست مردم می‌رسد، اظهار کرد: طلاب باید به مقام و جایگاهی برسند که بتوانند معارف دین را همان‌گونه که است کسب کنند.

وی افزود: طلاب حوزه‌های علمیه باید هم برای تقویت بنیه علمی و هم تربیت و تزکیه و تهذیب اهتمام جدی داشته باشند.

آل‌هاشم، تشریح کرد: در زمان حساس کنونی که دنیا در سایه انقلاب اسلامی بیش از پیش به معارف و احکام اسلامی توجه پیدا کرده و از سوی دیگر دشمنان می‌خواهند جلوی پیشرفت اسلام را بگیرند وظیفه ما حوزویان بسیار سنگین است.

وی با اشاره به سیل عظیم شبهات در جامعه، گفت: حوزه‌های علمیه باید با تفکر بیشتر قبل از طرح شبهات، آن‌ها را مطرح و پاسخ صحیح و درست شبهات را دریابند.

وی با بیان اینکه علاوه بر فقه، در حوزه فلسفه و کلام هم با تحولات و پرسش‌های جدیدی مواجهیم افزود: از حوزه‌های علمیه انتظار می‌رود تمامی تفکرات فلسفی و کلامی را رصد کند و به آن‌ها بپردازد.

آل‌هاشم، دشمن شناسی را از وظایف دیگر حوزویان خواند که نظام را از گزند دشمنان و بدخواهان حفظ می‌کند و بر لزوم آشنایی کامل آنان با مسائل سیاسی تاکید کرد.

به گزارش ایسنا به نقل از دفتر امام جمعه، وی گفت: حوزویان برای مقابله با بدعت‌ها و عرفان‌های فکری و التقاطی از هیچ کوششی دریغ نکنند.


نوشته شده در   جمعه 31 شهريور 1402  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode