ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : يکشنبه 7 مرداد 1403
يکشنبه 7 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : شنبه 7 خرداد 1390     |     کد : 20184

15 هزار هميار طبيعت آموزش مي‌بينند

فرمانده يگان حفاظت سازمان جنگل‌ها، مراتع و منابع طبيعي از آموزش 15 هزار هميار طبيعت از ميان نيروهاي مردمي داوطلب خبر داد.

 فرمانده يگان حفاظت سازمان جنگل‌ها، مراتع و منابع طبيعي از آموزش 15 هزار هميار طبيعت از ميان نيروهاي مردمي داوطلب خبر داد.

به گزارش خبرگزاري فارس از تبريز، نقي ايرواني در جمع مديران منابع طبيعي استان بر ضرورت فرهنگ‌سازي در ميان مردم در راستاي حراست از منابع طبيعي تاكيد كرد.
وي بر استفاده از تمام ظرفيت‌هاي كشور براي حفاظت از منابع طبيعي تاكيد كرد و افزود: توان مردمي به عنوان ظرفيت جدي در امر حفاظت از جنگل مورد توجه قرار دارد و برنامه‌ريزي براي استفاده از اين ظرفيت صورت مي‌گيرد.
فرمانده يگان حفاظت سازمان جنگل‌ها، مراتع و منابع طبيعي كشور گفت: تربيت 15 هزار هميار طبيعت در راستاي اهداف اين يگان و مراقبت از جنگل‌ها مورد توجه قرار دارد.
وي خاطر نشان كرد: اين همياران در بخش‌هاي مختلف فرهنگي و صيانتي فعاليت خواهند كرد و تلاش داريم تا از اين ظرفيت مردمي استفاده بهينه شود.
ايرواني گفت: شرايط حفاظتي آذربايجان شرقي نسبت به گذشته بهبود يافته است اما با حد مطلوب در استان فاصله داريم.
وي از كاهش 27 درصدي تخلف در منابع طبيعي خبر داد و افزود: در حال حاضر تعداد تخلفات و تصرف‌ها در كل كشور به كم‌تر از 23 هزار مورد در سال رسيده است.
فرمانده يگان حفاظت سازمان جنگل‌ها، مراتع و منابع طبيعي كشور افزود: بر اساس برنامه پنج ساله بايد 90 درصد پوشش حفاظتي در منابع طبيعي كشور محقق شود.
ايرواني با تاكيد بر ارتباط سريع و سهل‌الوصول مردمي با يگان حفاظتي اين سازمان گفت: شماره تلفن 09696 براي ارتباط سريع مردمي در نظر گرفته شده تا مسئولان از طريق مردم در جريان تخلف‌ها و تصرف‌هاي احتمالي قرار گيرند.
فرمانده يگان حفاظت سازمان جنگل‌ها، مراتع و منابع طبيعي كشوربا اشاره ارتقاي نظارت‌ها خاطر نشان كرد: نظارت خوبي بر منابع طبيعي كشور صورت مي‌گيرد اما با اين وجود وقوع برخي تخلفات اجتناب‌ناپذير است.
وي، استاندارد جهاني نيروي انساني حفاظت از جنگل‌ها را هر يك نفر براي 10 هزار هكتار اعلام كرد كه اين رقم در ايران براي هر 68 هزار هكتار يك نفر است.
فرمانده يگان حفاظت از جنگل‌ها و منابع طبيعي كشور با بيان اينكه اين يگان براي حفاظت از تمام اراضي ملي به بيش از 14 هزار نفر نيروي انساني نياز دارد، گفت: هم اكنون مجموع نيروهاي انساني اين يگان در سطح كشور حدود 3 هزار نفر است كه از اين تعداد 2 هزار و 200 نفر به طور فعال از جنگل‌ها و منابع طبيعي حفاظت مي‌كنند.


نوشته شده در   شنبه 7 خرداد 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode