ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : دوشنبه 17 ارديبهشت 1403
دوشنبه 17 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : چهارشنبه 22 شهريور 1402     |     کد : 201816

اجرای ۱۳۹ برنامه در آذربایجان‌شرقی به مناسبت روز ملی شعر و ادب فارسی

مدیرکل ارشاد آذربایجان‌شرقی گفت: به مناسبت گرامیداشت روز ملی شعر و ادب فارسی ۱۳۹ برنامه در سطح استان تدارک دیده شده که اجرا می‌شود.

 مدیرکل ارشاد آذربایجان‌شرقی گفت: به مناسبت گرامیداشت روز ملی شعر و ادب فارسی ۱۳۹ برنامه در سطح استان تدارک دیده شده که اجرا می‌شود.

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، سید محمدحسین بلاغی، مدیرکل ارشاد ، امروز، ۲۱ شهریورماه در جمع خبرنگاران، گفت: به مناسبت گرامیداشت روز ملی شعر و ادب فارسی ۱۳۹ برنامه در سطح استان تدارک دیده شده که اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه روز ملی شعر و ادب فارسی ۲۷ شهریور به مناسبت سالروز درگذشت «محمدحسین بهجت تبریزی» ملقب به استاد «شهریار» نام گذاری شده است، اظهار کرد: استاد شهریار دارای مولفه‌های مختلفی بوده که اشعار وی در شعر ترکی و فارسی فاخر و کم نظیر بوده و چنین شاعری که مسلط به ۲ زبان در دوره معاصر باشد، بی‌نظیر است.

بلاغی، زمان شناسی استاد شهریار را از دیگر ویژگی‌های این استاد نام برد و اظهار کرد: وی به مسایل زمان زیست خود آشنا بود و با توجه به حساسیت به مسایل اجتماعی، سیاسی، ملی، میهنی و منطقه‌ای آن زمان و درک صحیح از این مسایل بر مبنای آن کنشگری و شعرسرایی کرده و آثار وی اثر بخش بود.

مدیرکل ارشاد آذربایجان‌شرقی با اشاره به غزل‌های عاشقانه، اشعار حماسی و توصیفی این استاد، گفت: آن چنان که باید این شاعر در سطح دنیا و کشور شناسانده و معرفی نشده است.

وی ادامه داد: روز ملی شعر و ادب فارسی، روز انسجام و وحدت آفرین رویداد با محوریت تبریز در سطح کشور بوده و برنامه‌های متعددی در سطح کشور و استان تدارک دیده شده که تعدادی از آنها آغاز شده و تعدادی از آنها مانند نشست تخصصی شعر و ادب فارسی با حضور اساتید پنج کشور گرجستان، عراق، ترکیه، آذربایجان و ایران در حال برگزاری است.

بلاغی، با اشاره به همکاری دستگاه‌های مختلف در برگزاری برنامه‌های روز ملی شعر و ادب فارسی، یادآور شد: این برنامه‌ها به مدت سه روز از ۲۶ تا ۲۸ شهریور برگزار می‌شود که اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ۹ برنامه در تبریز و ۶۱ برنامه در شهرستان‌ها تدارک دیده است.

مدیرکل ارشاد آذربایجان‌شرقی گفت: این برنامه‌ها در سه حوزه پژوهشی و علمی، تولید محتوا مانند استوری موشن، کلیپ و پوستر و حوزه ترویجی مانند برگزاری نشست‌های ادبی و تولید محتوای ادبی و شعر برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه روز ۲۷ شهریور برنامه محوری و اصلی بزرگداشت روز ملی شعر و ادب فارسی برگزار می‌شود، افزود: قبل از ظهر این روز مزار استاد شهریار با حضور مردم، اهالی هنر، ادب و شعر در مقبره الشعرا گلباران می‌شود و بعد از ظهر نیز با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همایش ملی روز شعر و ادب فارسی در تالار پتروشیمی تبریز برگزار خواهد شد.


برچسب ها
نوشته شده در   چهارشنبه 22 شهريور 1402  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode