ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : شنبه 15 ارديبهشت 1403
شنبه 15 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : دوشنبه 13 شهريور 1402     |     کد : 201764

حجت‌الاسلام اکرمی مطرح کرد:

فرصت‌سازی از تهدید اسلام‌هراسی با پیوند راهپیمایی اربعین و قرآن

عضو جامعه روحانیت مبارز با تأکید بر حفظ حساسیت مسلمانان نسبت به قرآن و مقدسات اسلامی، گفت:

 عضو جامعه روحانیت مبارز با تأکید بر حفظ حساسیت مسلمانان نسبت به قرآن و مقدسات اسلامی، گفت: از این منظر، راهپیمایی اربعین امسال یک فرصت استثنایی برای توجه بیشتر به قرآن و بزرگداشت این کتاب آسمانی نه فقط در مقام شعار، بلکه در توجه عملی به آموزه‌ها و دستورات قرآن است تا از حماقت دشمن بهترین استفاده را ببریم و این تهدید را به یک فرصت تبدیل کنیم.

حجت‌الاسلام و المسلمین سیدرضا اکرمی، عضو جامعه روحانیت مبارز
حجت‌الاسلام والمسلمین سیدرضا اکرمی، عضو جامعه روحانیت مبارز، در گفت‌وگو با ایکنا، درباره نقش راهپیمایی عظیم اربعین در خنثی کردن توطئه‌ قرآن‌سوزی‌های مکرر و اقدامات اسلام‌هراسانه غرب علیه اسلام گفت: پیروزی انقلاب اسلامی را می‌توان تولد اسلام ناب محمدی دانست. به عبارتی تا سال ۱۳۵۷ بسیاری از تحلیلگران، اندیشمندان و صاحب‌نظران معتقد بودند دوره دین کاملا به اتمام رسیده و مفاهیم و ارزش‌های دینی هیچ جایگاهی در زندگی اجتماعی و سیاسی بشر ندارند و نهایتا دین محدود به یک سری اعمال و رفتارهای فردی است و دیگر با یک دنیای سکولار مواجه هستیم اما با وقوع انقلاب اسلامی بر مبنای دین و شکل‌گیری یک حکومت دینی و اسلامی، بسیاری از این تحلیلگران بر خطا بودن حرف و نظر خود اعتراف کرده و متوجه تولد یا احیای مجدد اسلام، قرآن، نهج‌البلاغه، صحیفه سجادیه و مجموعه ارزش‌های دینی شدند و فهمیدند دین یک مؤلفه پویا نه ایستاست که قابلیت و قدرت تحول در جهان را دارد.
 
وی افزود: البته غربی‌ها تا مدت‌ها هنوز دین و حکومت دینی و قدرت اسلام را جدی نمی‌گرفتند و تصور می‌کردند این تحولات جدید فقط محدود به داخل ایران خواهد ماند اما بعد از مدتی دیدند پیام و آرمان انقلاب اسلامی در حال صدور و نفوذ به کشورهای منطقه و فرامنطقه و تأثیرگذاری بر معادلت جهانی است؛ در این میان نامه امام خمینی(ره) به گورباچف و هشدار ایشان مبنی بر سقوط کمونیسم یکی از نمونه‌های آشکار قدرت دین و حکومت دینی است که به راحتی سقوط یکی از قطب‌ها و بلوک‌های قدرت را در آن زمان اعلام می‌کند.   
بیشتر بخوانید:

    راهپیمایی اربعین باطل‌السحر اسلام‌هراسی و قرآن‌سوزی است

اکرمی اظهار کرد:‌ با گذشت ۴۴ سال از پیروزی انقلاب اسلامی کاملا مشهود است که همچنان پیام این انقلاب برای جهانیان تازه‌ و جذاب است و توانسته در برابر همه تحریم‌ها، تهدیدها و توطئه‌ها بایستد و عرض اندام کند و روزبه‌روز به جلو حرکت کند به نحوی که امروز دیگر هیچ قدرتی در جهان بر روی قدرت منطقه‌ای ایران شک و تردیدی ندارد و حتی آمریکایی‌ها به برخورد نظامی با ایران اعتقاد ندارند و چندین سال است که از روی میز بودن گزینه نظامی علیه ایران صحبت نمی‌کنند.
اسلام‌هراسی بخشی از سیاست دشمنان در جنگ ترکیبی
عضو جامعه روحانیت مبارز با بیان اینکه این به معنای پایان دادن به دشمنی‌ها و توطئه‌ها علیه انقلاب اسلامی نیست، گفت: دشمنان ضمن اذعان به عدم امکان برخورد نظامی با ایران، طراحی جنگ ترکیبی را در حوزه‌های اقتصادی، سیاسی، فرهنگی، اجتماعی، امنیتی و رسانه‌ای در دستور کار قرار داده‌اند تا شاید بتوانند انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی را محدود و محصور و در مجموع تضعیف کنند و از این طریق رفتار ایران را تغییر دهند و به خیال خود ایران را مهار کنند.
 
وی بیان کرد: یکی از سیاست‌ها و ابزارهای دشمنان در این جنگ ترکیبی اسلام‌هراسی با اقداماتی مانند قرآن‌سوزی، توهین به پیامبر اکرم(ص) و هتک حرمت مقدسات است تا از این طریق به زعم خود چهره اسلام و پیروان و حامیان اسلام را خدشه‌دار کرده و تصویر نادرست و باطلی را از یک حکومت دینی به مردم جهان ارائه و دین را در نظر مردم تنفرانگیز جلوه دهند.
ظرفیت راهپیمایی اربعین برای بزرگداشت قرآن
اکرمی ابراز کرد: در حالی که مسلمانان نه فقط به کتب مقدس سایر ادیان الهی بی‌احترامی نمی‌کنند، بلکه به کتاب‌های علمی در حوزه‌های مختلف که حتی در نقد دین و خداوند بوده توهین نمی‌کنند و آنها را با نگاه علمی نقد می‌کنند. قطعاً این سیاست غربی‌ها در ضدیت با اسلام ادامه خواهد یافت، زیرا این بخشی از جنگ ترکیبی علیه اسلام و انقلاب اسلامی است، اما خوشبختانه و برخلاف خیال و تصور باطل آنها، آتش زدن قرآن باعث بزرگ‌تر شدن قرآن و افزایش توجه انسان‌ها به محتوای این کتاب مقدس شده و افراد زیادی برای آشنایی با واقعیت قرآن کنجکاو شده‌اند. لذا اقدام غربی‌ها تنها یک حماقت است که در نهایت به نفع قرآن، اسلام و انقلاب اسلامی تمام خواهد شد.
 
وی با تأکید بر حفظ حساسیت مسلمانان نسبت به قرآن و مقدسات اسلامی، گفت: راهپیمایی اربعین امسال از این منظر یک فرصت استثنایی برای توجه بیشتر به قرآن و بزرگداشت این کتاب آسمانی نه فقط در مقام شعار بلکه در توجه عملی به آموزه‌ها و دستورات قرآن است تا از این حماقت دشمن هم بهترین استفاده را کرده باشیم و این تهدید را به یک فرصت تبدیل کنیم.
 عضو جامعه روحانیت مبارز تأکید کرد: همان‌طور که امام خمینی(ره) برای فراموش نشدن مسئله فلسطین، آخرین جمعه ماه رمضان را روز جهانی قدس نامگذاری کردند، اربعین امام حسین(ع) نیز نباید فراموش شود، زیرا امام حسن عسکری(ع) زیارت اربعین امام حسین(ع) را یکی از ۵ نشانه مؤمن خواندند. در این چند سال هم راهپیمایی اربعین شکوه بی‌نظیری پیدا کرده و در قالب شعار «حب الحسین یجمعنا» همه انسان‌های آزاده و موحد اعم از مسلمانان و غیر مسلمان حول محور دوستی و عشق امام حسین(ع) در کنار هم جمع می‌شوند و این جمعیت میلیونی بالاترین ظرفیت علیه استکبار، صهیونیسم و نظام سلطه است که می‌تواند نمایشگر قدرت نرم اسلام و خنثی‌کننده مجموعه سیاست‌های اسلام‌هراسانه غربی‌ها باشد.
 
 اکرمی در پایان اظهار کرد: لذا جهانی شدن راهپیمایی اربعین یک دستاورد بزرگ سیاسی، فرهنگی و فکری برای جهان اسلام است که غرب و ارزش‌های غربی و سکولار را به طور جدی به چالش می‌کشد و جبهه مقاومت و مستضعفین جهان را در مقابل جبهه مستکبران روزبه‌روز تقویت می‌کند.                


نوشته شده در   دوشنبه 13 شهريور 1402  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode