ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : پنجشنبه 13 ارديبهشت 1403
پنجشنبه 13 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : چهارشنبه 1 شهريور 1402     |     کد : 201713

ریاض: از آغاز مرحله نوین مناسبات با تهران استقبال می‌کنیم

شورای وزیران عربستان سعودی، بعدازظهر امروز سه‌شنبه، در جلسه کابینه که در کاخ «السلام» در جده برگزار شد، اعلام کرد که ریاض از آغاز مرحله جدیدی از روابط با جمهوری اسلامی ایران استقبال می‌کند.

 شورای وزیران عربستان سعودی، بعدازظهر امروز سه‌شنبه، در جلسه کابینه که در کاخ «السلام» در جده برگزار شد، اعلام کرد که ریاض از آغاز مرحله جدیدی از روابط با جمهوری اسلامی ایران استقبال می‌کند.

به گزارش خبرگزاری مهر، شورای وزیران عربستان سعودی، بعدازظهر امروز (سه‌شنبه)، در جلسه کابینه که در کاخ «السلام» در جده برگزار شد، به ازسرگیری روابط این کشور با جمهوری اسلامی ایران پرداخت.

خبرگزاری المیادین گزارش داد که شورای وزیران ریاض اقدامات صورت گرفته در جهت اجرای توافق از سرگیری مناسبات دیپلماتیک عربستان سعودی و جمهوری اسلامی ایران از جمله آغاز به کار سفرای دو کشور را در جلسه خود مورد بررسی قرار دادند و اعلام کردند که مشتاق آغاز مرحله جدیدی از روابط با ایران مبتنی بر منافع مشترک و احترام متقابل است.

برقراری مجدد روابط دیپلماتیک تهران و ریاض در حالی در جلسه کابینه عربستان سعودی مورد بحث و بررسی قرار گرفته که حسین امیر عبداللهیان وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران، روز پنجشنبه (۱۷ آگوست)، در رأس هیأتی و در پاسخ به دعوت همتای سعودی خود به عربستان سفر کرد.

گفتنی است مقامات‬ تهران‬ و‬ ریاض‬ در ماه مارس / ‏ اسفند‬ گذشته، پس از پنج دور مذاکره امنیتی در عراق و سه دور گفت‌وگو در عمان و وساطت‌های این دو کشور در نهایت در پکن به توافق رسیدند تا روابط دیپلماتیک را از سر بگیرند.

سفر اخیر امیر عبداللهیان به عربستان سعودی به دلیل اهمیت نزدیکی روابط ایران و ریاض، بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های جهان داشت و تحلیل‌گران و ناظران، دیدار وی برای نخستین بار با ولی‌عهد را ارتقای سطح روابط تهران و ریاض توصیف کردند.


برچسب ها
نوشته شده در   چهارشنبه 1 شهريور 1402  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode