ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 28 ارديبهشت 1403
جمعه 28 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : دوشنبه 30 مرداد 1402     |     کد : 201696

معرفی شهدای مدافع حرم استان آذربایجان شرقی

شهید محرم علیپور: به فرزندانم بگویید که عاشق سید علی بودم!


شهید محرم علیپور

شهید محرم علیپور: به فرزندانم بگویید که عاشق سید علی بودم!

سروان محرم علی‌پور متولد ۱۳۵۴ در روستای قراجه محمد از توابع مرند روز ۷ اردیبهشت ماه ۱۳۹۳، در نبرد با پیروان اسلامِ آمریکایی و مزدوران وهابی سعودی، برای دفاع از حرمِ بانوی مقاومت حضرت زینب کبری(سلام الله علیها) خلعت شهادت پوشید و در مزار شهدای روستای زادگاه پدری قراجه محمد از توابع بخش مرکزی شهرستان مرند به خاک سپرده شد.

میثم و یاسر تنها یادگاران گرانقدر شهید هستند.

بخشی از وصیت نامه شهید: بعد از بنده، هرگز از خط ولایت خارج نشوید، بسیار مواظب باشید که فتنه گران گاه به نام ولایت در پی خواهند بود تا شما را در مقابل ولایت قرار دهند. هرگز فکر نکنید که نسبت به سایر مردم، حق بیشتری نسبت به انقلاب دارید، هر چه بوده وظیفه بوده است. به فرزندانم بگو که عاشق سیدعلی بودم . بگو که اگر شادی روح بابا را می طلبند، سرباز ولایت سید‌علی باشید، صحبت های حضرت آقا را خوب بشنوید و به جان دل بگیرید که چراغ هدایت شما خواهد بود.

شهید حاج عباس عبدالهی

شهید حاج عباس عبدالهی: جسمم را به خاک، روحم را به خدا و راهم را به آیندگان می سپارم!

شهید حاج عباس عبدالهی اهل شهر مرند در آذربایجانشرقی در حدود ۱۵ سالگی عازم جبهه های جنگ تحمیلی شد و از رزمندگان کم سن و سال آن دوران بود.

فرمانده گردان صابرین تیپ امام زمان لشکر ۳۱ عاشورای سپاه پاسداران در ۲۳ بهمن ۹۳ در کفرناسج در استان درعای سوریه بدست زیرشاخه ارتش آزاد(گروه الویه الفرقان) شهید شد و پیکر پاک و مطهرش که در دستان ناپاک فرزندان خلف معاویه و یزید لعنت الله علیه در سوریه باقی ماند.

شهید عبدالهی بازنشسته سپاه و برنده ورزش های رزمی ارتش های جهان بود که سالها به عنوان یک بسیجی مخلص در مناطق مختلف عملیاتی کشور حضور داشته و همچنین یکی از راویان ۸ سال دفاع مقدس در کاروان های راهیان نور بود .

یک دختر و پسر از این شهید والا مقام به یادگار مانده است.

شهید حامد جوانی

شهید حامد جوانی: یا حسین تا آخرین قطره‌ی خون نمی‌گذاریم دوباره خواهرت به اسارت برود….

 شهید حامد جوانی یکی از جوان ترین شهدای مدافع حرم آذربایجان متولد ۲۸ آبان ۶۹ است. در روز ۲۳ اردیبهشت ۹۴ در منطقه لاذقیه سوریه مجروح شده و بر اثر شدت جراحات حدود ۴۳ روز در سوریه و بیمارستان بقیه الله تهران بستری و در حالت کما بود که سرانجام با لبیک به دعوت حق، ۳ تیر ماه ۹۴ به قافله سیدالشهدا(ع) پیوست و در گلزار شهدای وادی رحمت آرام گرفت.

فرازی از وصیت نامه شهید

ای عاشقان اهل بیت رسول الله! من خیلی آرزو داشتم که ۱۴۰۰ سال پیش بودم و در رکاب مولایم امام حسین(ع) می‌جنگیدم تا شهید شوم و حال، وقت آن رسیده که به فرمان مولایم امام خامنه‌ای لبیک گفته و از اهل بیت پیامبر دفاع بکنم. لذا به همین منظور عازم دفاع از حرمین به سوریه می‌شوم و آرزو دارم همچون حضرت عباس(ع) در دفاع از خواهر بزرگوارشان شهید بشوم.

شهید امین کریمی

شهید امین کریمی؛ مدافع حریم آل الله

امین کریمی اصالتا مراغه ای و ساکن تهران، دانشجوی بسیجی در رشته برق الکترونیک در دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام (ره) بود که در حین انجام مأموریت مستشاری در حومه شهر حلب در سوریه به شهادت رسید. این شهید بزرگوار در دفاع از حرم مطهر حضرت زینب (س) و در روز پنجشنبه ۳۰ مهر در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی به‌دست نیروهای تکفیری در کشور سوریه به فیض عظیم شهادت نائل آمد و در امامزاده چیذر تهران آرام گرفت.

فرازی از وصیت نامه شهید

بسمه تعالی
به نام خالق هر چه عشق، به نام خالق هر چه زیبایی، به نام خالق هر چه هست و نیست …
سلام علیکم،
و اما بعد، بنده حقیر امین کریمی فرزند الیاس، چنین وصیت می کنم،
بارالها، ببخش مرا که تو رحمانی و رحیم،
همسر مهربانم () حلالم کن، نتوانستم تو را خوشبخت کنم، فقط برایت رنج بودم.
پدر و مادر عزیزم، ببخشید مرا، نتوانستم فرزند لایقی برای شما باشم.
پدر و مادر عزیزم (حاج آقا و حاج خانوم)، داماد و پسر لایق و مهربانی نبودم، حلالم کنید.
بنده در کمال صحت و سلامت عقل چنین وصیت می کنم:
بعد از فوت بنده، تمامی دارائی و اموال من در اختیار همسر مهربانم قرار گیرد و ایشان بنا به اختیار و صلاح خود عمل نماید.و در آخر، از تمامی عزیزانی که نسبت به بنده حقیر لطف کرده اند، خواهر، برادر عزیزم حلالیت می طلبم و خواهش می کنم و باز خواهش می کنم که خود را اسیر غم نکنند. لطف و تدبیر خداوند چنین بود.
همسر مهربان و عزیزم، ای دل آرام هستی من، ای زیباترین ترانه ی زندگی من، ای نازنین،
از شما خواهش می کنم که باقی عمر گران قدر خود را به تحصیل علم و ادامه ی زیبای زندگی بپردازی. (من از شما راضی هستم)، زیبای من خدانگهدارت باد.
بنده حقیر
امین کریمی
۱۳۹۴/۶/۱۴

شهید مهدی علیدوست

شهید مهدی علیدوست ؛ فداییان زینبی (س)

 شهید علیدوست، جمع گردان تکاور لشکر ۱۷ علی بن ابی طالب(ع) بود که در درگیری با گروهک تروریستی داعش در سوریه به شهادت رسید و روز سه شنبه ۲۸ مهر در قم تشییع و خاکسپاری شد.

شهید والا مقام ۲۶ ساله و اهل روستای آلانق شهرستان بستان آباد بود که از ۲۰ سال قبل به همراه خانواده در قم سکونت داشتند. از وی یک فرزند دو ساله به یادگار مانده است.

وصیتنامه شهید علی دوست برای پسر دوساله اش

سخنی با علی اصغر عزیزم : علی جان، تو اوج شیرین زبانی تو دارم میرم ماموریت برام سخته ولی چاره ای نیست ؛ مواظب مادرت باش و همیشه به او خدمت کن و هیچ وقت به او بی احترامی نکن ؛ از اینکه فرزند شهید هستی هیچ وقت ناراحت نشو چون من با خدا معامله کردم و خدا با شما و خدا همیشه با شماست و چه همراه بهتر و خوبی جز خدا ؛ دوست داشتم وقتی که باز میگفتی “دهدی جون” پیشت بودم ، ولی چاره ای نیست و من ودوستام رفتیم تا تو و امثال تو در آرامش زندگی کنید “دوست دارم نفسم”…

شهید حجت اصغری شربیانی

شهید حجت اصغری شربیانی؛ مدافعان حرم

حجت اصغری شربیانی بسیجی راه اسلام و حریم ولایت و مدافع حرم بانوی مقاومت حضرت زینب(س) همزمان با شب عاشورا در ۱ آبان ۹۴، عاشورایی شد و به خیل شهدای مدافع حرم پیوست تا باری دیگر ولایتمداری اهل شربیان و بسیجیان سرافراز این شهر بر همگان ثابت گردد.

این شهید اصالتا از اهالی شربیان بود که به همراه خانواده در تهران زندگی می کرد. پس از شهادت نیز پیکر این شهید والا مقام در امامزاده شعیب (علیه‌السلام) شهرری آرام گرفت.

فرازی از وصیت نامه شهید

شاید ما در راهی قدم می گذاریم که شاید بگویند خارج از وطن است یا دور از وطن است ولی عقیده بنده این است که دین اسلام محدودیت ندارد  و دین فراتر از کشورها و وطن هاست و اگر هرکسی به خداوند عزوجل اعتقاد دارد باید در راه احیای دینش جهاد کند و امر به معروف و نهی از منکر بپردازد.

شهید روح الله طالبی؛

روح الله طالبی متولد ۱۳۶۶ از شهر کشکسرای شهرستان مرند بود که ی در ۱ آبان ۹۴ مصادف با روز تاسوعای حسینی (ع) به شهادت رسیده و پیکر مطهر ایشان حدود دو ماه پیش در سوریه شده بود. هفته ی گذشته بعد از تایید شهادت وی و شناسایی پیکر این شهید والامقام، روز جمعه ۴ دی ۹۴ جهت تشییع به تبریز منتقل شد.

پیکر مطهر این شهید والا مقام امروز ۵ دی در زادگاهش مرند تشیع و تا زمان ظهور حضرت حجت در خاک به امانت خواهد ماند.

از این شهید یک دختر سه ماهه به یادگار مانده است.

فرازی از وصیت نامه شهید

” ای پویندگان راه اسلام، هرگز امام را تنها نگذارید و پیرو ولایت فقیه باشید. هرگز فریب منافقین و روشنفکران غرب زده و شرق زده را نخورید.

آخرتتان را به دنیای فانی نفروشید و بدانید در آنجا می خواهیم به خدا در قبال خون شهدا جواب پس دهیم؛ نکند شرمنده امام حسین (ع) شویم.”

شهید وحید نومی گلزار

شهید وحید نومی گلزار؛ تجلی واقعی توکل به خدا

شهید نومی متولد پنجم مرداد ماه سال ۱۳۶۱ بود که با تشدید عملیات نظامی علیه مواضع تروریستهای داعش در عراق، شهید «وحید نومی گلزار» از سال گذشته و همزمان با حمله سراسری نیروهای داعش به عراق برای دفاع از عتبات مقدسه این کشور وارد سامراء شده بود که در ظهر عاشورا در تاریخ ۲ آبان ۹۴ در ادامه عملیات نظامی مدافعان حرم برای بیرون راندن تروریستهای داعش از استان صلاح الدین به شهادت رسید.

از ایشان یک پسر به یادگار مانده است.

مادر شهید: یکی از دعاهایم سر نماز همیشه این بوده که خداوندا حاضرم برای کسب رضایتت از مال و فرزندم بگذرم، برای همین قلبأ از رفتش راضی بودم. تنها موردی که ممانعت می کردم به خاطر فرزندش آرتین بود. حتی بار آخر در این مورد صحبت کردیم و من گفتم اگر برادرت هم بخواهد من مانعش نمی شوم اما تو فرزند پنج ساله و همسرت را به چه کسی می خواهی بسپری؟ و او بلافاصله جواب داد که من آنها را به خدا سپرده ام و از این بابت نگرانی ندارم.

شهید احمد عطایی فرکوش

شهید احمد عطایی فرکوش؛ شهید جبهه ی مقاومت

شهید فرکوش رزمنده سرابی، ساکن تهران بود که در ۲۱ آبان ۹۴ در حلب سوریه به دست داعشی ها به شهادت رسید و پیکرش پاکش در بوستان شهدای گمنام تهران آرام گرفت.


شهید محمدرضا فخیمی؛ مدافعان حرم سیده الزینب (س)

شهید محمدرضا فخیمی، دلیر مرد ۲۴ ساله از اهالی شهرستان هریس و ساکن تبریز بود که در مواجهه با تکفیری های جبهه النصره در حلب سوریه به شدت زخمی و پس از ماندن دو روزه در کما، به فیض عظیم شهادت رسید و ۲۸ آذر۹۴  در گلزار شهدای وادی رحمت آرام گرفت.

فرازی از وصیت نامه شهید

بسمه تعالی

اینجانب بنده گناهکار درگاه خداوند از شما امت شهید پرور تقاضا دارم که مطیع محض ولایت حضرت امام خامنه ای (مدظله ) نه در حرف بلکه در عمل، اینگونه نباشید که به خاطر حرف این و ان و عده ای منحرف حرف ولی در روی زمین بماند یا اگر حرف ولی را مخالف با میل شخصی دیدیم به آن عمل نکنیم.

حال که دست بنده از دنیا کوتاه است و زمان ظهور حضرت ولیعصر (عج) را ندیدم، اگر ایشان را دیدید و زمان ظهور را درک کردید سلام بنده را به ایشان اعلان فرمایید در پایان از همه بستگان ، دوستان ، همسفران و کسانی که با آنها معاشرت داشتم طلب حلالیت دارم. /محمد رضا فخیمی ۹۴/۹/۱۸


شهید اسماعیل کریمی اصل

و امروز خبر از مهاجرت پرستویی دیگر در شهر پیچید؛ چهاردهمین فدایی اهل بیت از دیار آذربایجان، از جنس لشکر عاشورا آسمانی شد. اسماعیل کریمی اصل متولد سال ۱۳۶۹ در شهرستان هشترود می باشد و حدود چند ماهی در سنگر دفاع از حرم بود. صبح ۶ دی ۹۴ پیکر شهید از طریق فرودگاه بین اللمی شهید مدنی وارد تبریز شد.

شعری برای شهید کریمی اصل

محمد شکری فرد از شاعران کشورمان برای یکی از شهدای مدافع حرم، اسماعیل کریمی اصل، اولین شهید مدافع حرم شهرستان هشترود، غزل مرثیه ای سروده است.

این شعر که به پدر بزرگوار این شهید یعنی حاج موسی کریمی اصل تقدیم شده،‌ به شرح زیر است:
چشم بگشا به روی من، باری *جان بابا؛ بخند اسماعیل!*با تو این زخم‌ها چه‌ها کردند،*آه بالا بلند، اسماعیل!

تیغ عریان دشمنان، آری*ناتوان است در برابر تو*از وجود «مدافعان حرم»*دور بادا گزند، اسماعیل!*زخم خوردی، گل از گلت وا شد*زنده گشتی به عشق در عالم*از یکی قطره خون تو برخاست،*از زمین، چند چند «اسماعیل»*در هوای شهادتی زیبا*باز شد پای تو به قربانگاه*بت پرستان به جرم بت شکنی*گردنت را زدند، «اسماعیل»!*خواب دیدم میان دشتی گل*همنشین فرشتگان شده ای*چهره آراستی و بر تن توست
جامه ای از پرند، اسماعیل!


شهید صادق عدالت اکبری

شهید صادق عدالت اکبری از بسیجیان جان بر کفی بود که دوران پر شور جوانی خود را وقف شجره طیبه بسیج کرد و به عنوان عکاس بسیجی در جبهه های سوریه حضور داشت و همزمان با روز وفات حضرت زینب(س) در جنوب غرب حلب به جمع شهدای مدافعان حرم پیوسته و دعوت حق را لبیک گفت.

فرازی از وصیت نامه شهید
سلام مرا به امام خامنه ای برسانید و به ایشان بگویید از ایشان شرمنده ام چون یک جان بیشتر نداشتم تا در راه دفاع از حریم انقلاب و اسلام تقدیم نمایم.


شهید سید‌رضا مراثی

شهید سید‌رضا مراثی از پاسداران بازنشسته شهرستان ملکان در استان آذربایجان شرقی در نبرد با تروریست‌های تکفیری در سوریه به فیض شهادت نائل آمد، این شهید پیش از بازنشستگی مسئول هماهنگ کننده تیپ مکانیزه امام زمان(عج) شهرستان شبستر در استان آذربایجان شرقی بود.
شهید مراثی شانزدهمین شهید مدافع حرم استان آذربایجان شرقی است که در میان رزمندگان در سوریه به نام «ابو علی» معروف بود.

 سخنان زیبای همسر شهید مدافع حرم     

همسر شهید مدافع حرم سید رضا مراثی با اشاره به اینکه سیدرضا همیشه آرزوی شهادت داشت، بیان کرد: این قربانی ما برای حضرت زینب(س) بود و خوشحال هستم که در راه خدا و حضرت زینب(س) این قربانی را تقدیم کرده‌ایم.

همسر این شهید والامقام ابراز داشت: بچه‌هایم فدای حضرت زینب(س) و از خداوند می‌خواهم صبر خانم زینب(س) را به من بدهد تا بتوانم بچه‌هایم را بزرگ کنم.

با وجود اینکه در اوایل راضی به رفتنش نبودم ولی بعدها راضی شده و گفتم برو از حرم زینب (س) مواظبت کن ان‌شاءالله خانم نیز مواظب تو خواهد بود.

منبع: وبلاگ جنگ نرم


نوشته شده در   دوشنبه 30 مرداد 1402  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode