ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : شنبه 15 ارديبهشت 1403
شنبه 15 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : شنبه 21 مرداد 1402     |     کد : 201632

حجت الاسلام قاضی عسکر:

راهپیمایی اربعین فرصتی برای ایجاد همبستگی میان امت اسلامی است

حجت الاسلام قاضی عسکر گفت:ما می‌توانیم از این جاذبه و از این مکان و زمان فرصتی را ایجاد نمائیم تا با حضور میلیونی مسلمانان و حتی پیروان ادیان دیگر، جریان و حرکتی عظیم علیه ظالمان شکل گیرد.

حجت الاسلام قاضی عسکر گفت:ما می‌توانیم از این جاذبه و از این مکان و زمان فرصتی را ایجاد نمائیم تا با حضور میلیونی مسلمانان و حتی پیروان ادیان دیگر، جریان و حرکتی عظیم علیه ظالمان شکل گیرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام قاضی عسکر تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم (ع) در جلسه ستاد اربعین حسینی استان تهران به ایراد سخنرانی پرداخته و اظهار داشت: یکی از ویژگی‌های دین مبین اسلام این است که هر دستور و برنامه‌ای را که به مردم ارائه می‌دهد، در کنار آن هدفی را ذکر می‌نماید. اسلام، انسان را به نماز دعوت می‌نماید و در کنارش هدف را دوری از بی بند و باری و کارهای زشت ذکر می‌کند؛ یا هنگامی که به نماز شب دعوت می‌نماید در ادامه می‌فرماید: تا به وسیله آن به مقام محمود نائل آیید.

رئیس مؤسسه علمی فرهنگی دارالحدیث با اشاره به اهمیت هدف در آموزه‌های اسلامی بر توجه به اهداف در برپایی آئین‌های مذهبی و دینی تأکید کرده و تصریح کرد: در برگزاری آئین‌های مهم و باشکوهی همچون اربعین باید تمامی جوانب به درستی، بررسی و پیش بینی گردد تا این تجمع عظیم با کمترین نقص، به بزرگترین آئین در راستای همبستگی اسلامی و مقابله با ستمگران و زورگویان جهان تبدیل شود و اگر این هدف به درستی تبیین گردد در برنامه‌ریزی ها نیز نقش مهمی را ایفا می‌کند.

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم (ع) تاکید کرد: راهپیمایی اربعین بسیار اهمیت دارد، ما می‌توانیم از این جاذبه و از این مکان و زمان فرصتی را ایجاد نمائیم تا با حضور میلیونی مسلمانان و حتی پیروان ادیان دیگر، جریان و حرکتی عظیم علیه ظالمان و مستکبران شکل گیرد و لازمه تحقق این اهداف مهم، برنامه‌ریزی دقیق است.

وی با اشاره به تدابیر داهیانه رهبر معظم انقلاب پیرامون برخی مسائل پیش آمده در سال‌های گذشته در برپایی راهپیمایی اربعین حسینی ابراز داشت: مقام معظم رهبری همواره در این سال‌ها بر شعارهای مشترک میان دو ملت ایران و عراق و برگزاری مردمی این آئین تأکید ویژه داشته اند.

حجت الاسلام قاضی عسکر هدف از زیارت اربعین را بیعت با امام حسین (ع) عنوان کرده و خاطر نشان ساخت: شایسته است پیمان نامه‌ای با محتوای عهد و پیمان با حضرت اباعبدالله (ع) با مضامین ادعیه و زیارات ائمه معصومین علیهم السلام تدوین گردد تا زائرین پس از پایان مسیر و سلام بر حضرت سیدالشهداء، این پیمان نامه را قرائت نمایند و این اقدام بی شک بسیار تأثیرگذار خواهد بود.

وی یادآور شد: در این اجتماعات بزرگ بگونه ای برنامه ریزی شود تا برای هر فردی پس از شرکت در این آئین‌های مذهبی زمینه تحول روحی فراهم شود.

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم (ع) در پایان ضمن اعلام آمادگی این بارگاه ملکوتی با تمام ظرفیت برای میزبانی از راهپیمایان اربعین حسینی استان تهران و تشکر و قدردانی از دستگاه‌های اجرایی، نظامی و انتظامی، موکب داران، خیرین و تمامی متولیان اربعین حسینی، بر تلاش مضاعف و برنامه ریزی دقیق در راستای اجرای هرچه باشکوه‌تر این اجتماع عظیم تأکید کرد.


نوشته شده در   شنبه 21 مرداد 1402  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode