ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : شنبه 15 ارديبهشت 1403
شنبه 15 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : شنبه 14 مرداد 1402     |     کد : 201576

فعالیت بیش از یک‌هزار کانون فرهنگی در مساجد آذربایجان‌شرقی

مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری hsآذربایجان‌شرقی، با اشاره به فعالیت یک‌هزار و ۴۳۰ کانون فرهنگی هنری در مساجد شهری و روستایی استان، گفت: بیش از ۶۰ درصد این کانون‌ها در مساجد روستایی فعال هستند.

 مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری hsآذربایجان‌شرقی، با اشاره به فعالیت یک‌هزار و  ۴۳۰ کانون فرهنگی هنری در مساجد شهری و روستایی استان، گفت: بیش از ۶۰ درصد این کانون‌ها در مساجد روستایی فعال هستند.

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، مرتضی شفیعی، مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان‌شرقی، روز گذشته، ۱۱ مردادماه در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان اهر با اشاره به فعالیت  ۴۳۰ کانون فرهنگی هنری در مساجد شهری و روستایی استان، گفت: بیش از ۶۰ درصد این کانون‌ها در مساجد روستایی فعال هستند.

وی افزود: با توجه به اینکه بخش قابل توجهی از مخاطبان کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان کودکان، نوجوانان و جوانان هستند، آماده هرگونه همکاری مشترک با ادارات مختلف هستیم، زیرا معتقدیم هم‌افزایی و همکاری مشترک می‌تواند منجر به افزایش ضریب بهره‌‌مندی مخاطبان از خدمات شود.

شفیعی تصریح کرد: مردمی‌سازی فعالیت‌های فرهنگی یکی دیگر از مؤلفه‌های لازم برای تحقق نهضت بازگشت به مساجد است که در این خصوص کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در چهارچوب‌های قانونی و اختیارات خود از هرگونه فعالیتی که با رویکرد مردمی توأم با خلاقیت و نوآوری برگزار شود، حمایت می‌کند.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان‌شرقی همچنین از وجود بیش از ۶۵۰ باب کتابخانه باز و کتابخانه مخزن‌دار و دارای قرائت‌خانه در مساجد آذربایجان‌شرقی خبر داد.

وی همچنین با اشاره به طرح پالایش کتاب در کتابخانه‌های کانون‌های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان‌شرقی تصریح کرد: این طرح با هدف خارج کردن کتاب‌های فرسوده و بلا استفاده از کتابخانه‌های مساجد و جایگزین‌سازی کتاب‌های جدید و مورد نیاز مخاطبین اجرا می‌شود.

شفیعی، همچنین از فعالیت ۴۳ کانون فرهنگی هنری در مساجد شهری و روستایی شهرستان اهر خبر داد و گفت: در راستای تحقق عدالت فرهنگی، در قالب طرح ۲۰۲۰، اجرای برنامه‌های فرهنگی از اولویت‌های مهم کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان در محلات کم برخوردار است که در شهرستان اهر نیز در هشت محله کم برخوردار اجرا می‌شود.


برچسب ها
نوشته شده در   شنبه 14 مرداد 1402  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode