ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : پنجشنبه 13 ارديبهشت 1403
پنجشنبه 13 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : چهارشنبه 4 مرداد 1402     |     کد : 201506

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی:

روایت هنرمندانه حقیقت از ویژگی‌های بانوان است

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با تأکید بر لزوم خیزش‌های اجتماعی در تحقق جهاد تبیین گفت: روایت هنرمندانه حقیقت از ویژگی‌های بانوان است.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با تأکید بر لزوم خیزش‌های اجتماعی در تحقق جهاد تبیین گفت: روایت هنرمندانه حقیقت از ویژگی‌های بانوان است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام محمد قمی، شامگاه سه‌شنبه اجتماع عظیم دخترانه «من دختر حسینم» اظهار کرد: همه ما در انسان بودن و بنده خدا بودن مساوی هستیم اما برخی از افراد با توجه به توانایی‌هایی که انسان‌ها دارند، بعضی کارها را بهتر انجام می‌دهند.

وی با اشاره به اینکه خداوند ویژگی‌های خاصی را در خلقت زن و مرد قرار داده است، ابراز کرد: خداوند به خاطر قدرت بدنی، جهاد را برای آقایان واجب کرده اما شرکت در جهاد برای خانم‌ها واجب نیست و در عین حال یکی از توانمندی‌های بانوان روایت هنرمندانه حقیقت است که امروز به جهاد تبیین معروف شده است.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با تأکید بر اینکه با دشمن و دشمنی‌هایش باید مبارزه کرد، یادآور شد: ما از امام حسین (ع) آموخته‌ایم که در مقابل ظلم و ظالم کوتاه نیاییم و با آن مبارزه کنیم.

وی با اشاره به اینکه نوع مبارزه‌ها متفاوت است، عنوان کرد: در زمانی که حمله نظامی است، افرادی که مهارت نظامی دارند باید وارد عمل شوند و حمله‌ای که نیازمند قدرت جسمی است افراد با این شرایط به میدان می‌روند.

حجت‌الاسلام قمی با بیان اینکه خداوند ظرفیت کارکردهایی را در وجود دختران قرار داده که این توان در مردان کمتر است، خاطرنشان کرد: وقتی قرار است از حق و حقیقت روایتی شود که اثرگذار باشد و ذهن جامعه را روشن کند حتماً خانم‌ها این کار را بهتر از آقایان انجام می‌دهند.

وی بیان کرد: در واقعه کربلا همه مردان در هر سنی جانانه برای دفاع از اهل بیت (ع) جنگیدند اما کار امام حسین (ع) بعد از شهادت تمام نشد؛ چراکه هدف از قیام کربلا نشان دادن راه حق بود و اباعبدالله‌الحسین (ع) برای تبیین آمده بود.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی جهاد را مبارزه با دشمن و تبیین را روشن کردن حقیقت مثل روز خواند و گفت: در جهاد تبیین چیزی که برای انسان‌ها مبهم است واضح و واقعیت روشن می‌شود که در قیام عاشورا کار روشنگری بر عهده سیدالشهدا (ع)، خانواده و دختران او قرار داشت و کار امام حسین (ع) زمانی به نتیجه رسید و پیروزی او در اهدافش زمانی محقق شد که این روشنگری شکل گرفت.

وی تصریح کرد: اگر حضرت زینب (س) زینب مسئولیت انتشار وقایع کربلا به جامعه بشری را بر عهده نمی‌گرفت، کسی از حماسه عاشورا و اهداف آن باخبر نمی‌شد و این بانوی بزرگ با همراهی دختران به نحو احسن این وظیفه را به انجام رسید. قمی با اشاره به اینکه اشعار زیبای حضرت سکینه نیز در روشن کردن ذهن جامعه تأثیر زیادی داشت، ادامه داد: اینکه با زبان هنری و زیبا حقیقت را بیان کنیم، بیشتر کاری دخترانه است.

وی حضرت رقیه دختر امام حسین (ع) را از دیگر دختران تأثیرگذار در واقعه کربلا برای رساندن صدای حق دانست و افزود: ناله‌های رقیه آنقدر اثرگذار بود که دست و پای همه ظالمان و کاخ یزید را لرزاند.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با تأکید بر اینکه وظیفه ما تا عاشورا عزاداری برای امام حسین (ع) است اما بعد از سالروز قیام عاشورا باید برای روشن کردن ذهن‌ها قدم برداریم، خاطرنشان کرد: شهر زنجان از اولین استان‌هایی است که بانوان با ظلم پهلوی مبارزه کردند و انقلاب به پیروزی رسید و این خیزش اجتماعی باید امروز هم نمود داشته باشد.

وی افزود: امروز هم باید بیش از پیش در مقابل ظلم فریاد زد و حق را با روش‌های هنرمندانه و رسانه‌ای بیان کرد؛ چراکه جنگ امروز جنگ تبیلغاتی است و دشمن ذهن‌ها را مشوش و انسان‌ها را نامید می‌کند.


نوشته شده در   چهارشنبه 4 مرداد 1402  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode