ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : شنبه 15 ارديبهشت 1403
شنبه 15 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : دوشنبه 29 خرداد 1402     |     کد : 201254

مدیر کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی:

مساجد در کشورمان متولی خاصی ندارند

مدیر کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی با انتقاد از وجود سازمان‌های متعدد در بحث متولی گری مساجد، گفت: مساجد در کشورمان متولی خاصی ندارند.

ایسنا/آذربایجان شرقی مدیر کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی با انتقاد از وجود سازمان‌های متعدد در بحث متولی گری مساجد، گفت: مساجد در کشورمان متولی خاصی ندارند.

حجت الاسلام والمسلمین سید شهاب الدین حسینی روز یکشنبه در جلسه شورای شهر تبریز، اظهار کرد: افتخار ما این است که اولین موقوفه ثبت جهانی شده در سال ۷۰۳ توسط خواجه رشیدالدین فضل الله همدانی در تبریز انجام گرفته و متعلق به این شهر است.

وی ادامه داد: خواجه فضل الله هم‌چنین آثار فکری و اندیشه‌های مختلف کلامی، فلسفی، طبی و ... را نیز برای نسل‌های مختلف از خود برجا گذاشته است.

وی با بیان این‌که وقف، سنت حسنه پیامبر(ص) است، افزود: سال‌های گذشته حرکت‌های خوبی در حوزه وقف انجام شده و توانستیم مقبره شاه حسین ولی را در تبریز احیا کنیم. 

وی با اشاره به ابعاد اقتصادی و سرمایه گذاری وقف نیز گفت: سرمایه گذاری‌هایی در منطقه صنعتی مایان تبریز انجام شده و اداره کل اوقاف استان به زمینه‌های عمرانی ورود پیدا می‌کند.

حسینی با اشاره به فعالیت امامزادگان در ایام کرونا، افزود: امامزادگان متبرکه استان در این ایام تبدیل به مکان تولید ماسک و لباس‌های بیمارستانی شده بود و بسته‌های معیشتی نیز بین افراد نیازمند استان توزیع می‌شد.

وی با بیان این‌که اوقاف در بحث ازدواج آسان و تامین جهیزیه برای نوعروسان گام‌هایی برداشته است، گفت: بعد از گذشت ۴۵ سال از پیروزی انقلاب اسلامی متاسفانه مساجد متولی خاصی ندارد ولی وقتی روی کاغذ نوشته می‌شوند، ۲۶ سازمان متولی مساجد هستند.

وی با انتقاد از مدیریت‌های جزیره واری در تبریز که مشکلات بسیاری را ایجاد می‌کند، ادامه داد: تعداد ۶۰۰۰ مسجد در آذربایجان شرقی وجود دارد که امسال مبلغ چهار میلیارد تومان برای آن‌ها اختصاص یافته که با این حساب برای هر مسجد مبلغ پنج میلیون تومان می‌رسد. مساجد، سردرگم هستند و در این راستا نامه‌ای برای تهران نوشته‌ایم‌ که متولی اصلی مساجد، سازمان تبلیغات باشد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی با اشاره به هدف مردمی سازی موقوفات، گفت: تعداد هفت بیمارستان وقفی در تبریز وجود دارد و تعدادی از قبرستان‌هایی که موقوفه هستند را در اختیار شهرداری قرار داده‌ایم که فعلا آن‌ها را ساماندهی نکرده است.

وی از اعلام آمادگی اداره کل اوقاف برای تبدیل قبرستان امامیه به باغ مزار خبر داد.


برچسب ها
نوشته شده در   دوشنبه 29 خرداد 1402  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode