ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : چهارشنبه 3 مرداد 1403
چهارشنبه 3 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : دوشنبه 25 ارديبهشت 1402     |     کد : 201014

یک پژوهشگر:

سیاست گذاری جمعیت یکی از پیچیده ترین عرصه های سیاست است

مدیر بنیاد سیاست پژوهی پیشرفت اجتماعی پدیدار گفت: سیاست گذاری جمعیت جزو پیچیده ترین عرصه های سیاست گذاری است.

مدیر بنیاد سیاست پژوهی پیشرفت اجتماعی پدیدار گفت: سیاست گذاری جمعیت جزو پیچیده ترین عرصه های سیاست گذاری است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی مهر، پدرام کاویان پژوهشگر عرصه اجتماعی عصر امروز در نشست علمی واکاوی نسبت رسانه با جوانی جمعیت که در رابطه با موضوع بارداری، تمرکز روی موضوعات فرهنگی بیشتر است یا اقتصادی گفت: از سال ۹۳ که سیاست‌های کلی جمعیت ابلاغ شد این سوال روی دستگاه مجموعه‌های مختلف اجرایی سیاست گذاری، سیاست پذیری وجود داشته و امروزه هم روی میز رسانه خیلی پررنگ است‌.

وی افزود: به عنوان مثال اگر عامل اقتصادی درآمد و عضویت در طبقه اقتصادی می‌تواند تأثیر گذار باشد بر رفتار باروری می‌بینیم کسانی که در طبقات بالا هم با این مسئله رو به رو هستند که نشان دهنده این موضوع است که سیاست گذاری جمعیت جزو پیچیده‌ترین عرصه‌های سیاست گذاری است.

کاویان بیان داشت: انواع مسائل در این موضوع دخیل بوده است که عامل زمان را می‌توان یکی از آنها دانست. سال ۹۳ سیاست‌ها ابلاغ شده مهم بود ولی در حال حاضر نمی‌توانیم در بخش اقتصادی از آن چشم پوشی کنیم به عنوان مثال در درمان ناباروری کسانی هستند که از نظر فرهنگی فرزند می‌خواهند ولی مشکل آنها هزینه‌های درمان است؛ در بخش اقتصادی هم ممکن است اقشار مشکل اقتصادی نداشته باشند و بحث فرهنگ اینجا مطرح می‌شود که خودشان تمایل به فرزند آوردی ندارند.

در ادامه این نشست آسیه زارعی هم به موضوعات مرتبط با حوزه جوانی جمعیت اشاره داشت و گفت: ما در رسانه تصویر زیبایی از مادر و خانواده نشان نمی‌دهیم و حالا که ساخت فیلم و سریال زمان بر و هزینه بر است می‌توانیم فیلم و عکس‌های یک دقیقه برای این موضوع درست کرد.

وی افزود: علاوه بر بحث کاهش جمعیت، ما به سرعت مدرن شدن هم در زندگی و خانواده‌ها را داشتیم همچنین به سرعت مدرن شدن در هنرمندان را که این امر باعث شده فیلم‌ها با سیاست گذاری‌های کشور هماهنگ نباشد.

زارعی بیان داشت: در مجموع فیلم‌هایی که پخش می‌شود خانواده را به عنوان یک خانواده پایدار نشان نمی‌دهد و همچنین امروزه در فیلم و سریال‌ها کودک زیاد دیده نمی‌شود.

وی افزود: باید داشتن ۳ فرزند و یا ۴ فرزند در جامعه عادی سازی شود، این موارد را می‌توانیم ابتدا در شبکه‌های اجتماعی خودمان آغاز کنیم بعد سازمان‌ها که ان شاءالله پیشرفت خوبی خواهیم داشت.


برچسب ها
نوشته شده در   دوشنبه 25 ارديبهشت 1402  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode