ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : يکشنبه 30 ارديبهشت 1403
يکشنبه 30 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : دوشنبه 21 فروردين 1402     |     کد : 200762

مدیرکل اوقاف آذربایجان‌شرقی:

مسئولان و مردم در تحقق شعار سال دغدغه‌ داشته باشند

حجت‌الاسلام سیدشهاب‌الدین حسینی، با بیان اینکه تحقق شعار سال نیازمند دغدغه‌مندی همه مسئولان و مردم است، گفت: در راستای مهار تورم پیش از این‌که مشکلات اقتصادی حل شود، باید نگاه ویژه فرهنگی به موضوع داشته باشیم.

 حجت‌الاسلام سیدشهاب‌الدین حسینی، با بیان اینکه تحقق شعار سال نیازمند دغدغه‌مندی همه مسئولان و مردم است، گفت: در راستای مهار تورم پیش از این‌که مشکلات اقتصادی حل شود، باید نگاه ویژه فرهنگی به موضوع داشته باشیم.

حجت‌الاسلام سیدشهاب‌الدین حسینی، مدیرکل اوقاف استان، در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌‌شرقی، اظهار کرد: نزدیک به ۲۰ سال‌ است که مقام معظم رهبری، شعار اقتصادی را برای نامگذاری سال برمی‌گزینند و دولت و ملت را مورد خطاب قرار می‌دهند که امسال نیز شعار «رشد تولید، مهار تورم» از سوی ایشان انتخاب شده است.

وی در خصوص نقش اوقاف در تحقق شعار امسال، افزود: بسیاری از مردم فکر می‌کنند که اوقاف فقط به مسائل مربوط به امامزاده و مساجد رسیدگی می‌کند در حالی این موارد تنها بخش کوچکی از وظایف این مرکز بوده و در کنار آن اوقاف یک نهاد خدمت رسان محسوب می‌شود.

حسینی اظهار کرد: اوقاف مجموعه‌ای تشکیل یافته از تعدادی انسان‌های خیراندیشی است که از قرن هفتم تاکنون با وقف املاک خود، موجب خدمت رسانی به جامعه امروز و نسل‌های مختلف شده‌اند.

مدیرکل اوقاف آذربایجان‌شرقی، در خصوص ظرفیت‌های اقتصادی اوقاف استان، اظهار کرد: بیش از ۲۰۰۰ مزرعه و باغ وقفی در آذربایجان شرقی وجود دارد که اگر به درستی بهره‌برداری شوند و به عمران و آبادانی برسند، اقدام بزرگی در راستای ارتقای ظرفیت تولید استان خواهد بود. اکنون در این راستا گام‌هایی برداشته شده و طرح احیای این موقوفات آغاز شده و سرمایه گذاری‌هایی نیز در حال انجام است.

وی با اشاره به فعالیت‌های اوقاف در حیطه کشاورزی و فراوری محصولات کشاورزی، افزود: در شهر خامنه شبستر، باغ بادام‌ بزرگی در عرصه وقفی احداث شده و استخر پلیمری مهمی نیز راه‌اندازی شده است؛ هم‌چنین سردخانه بزرگی با ظرفیت ۱۰ هزار تن در منطقه ارسباران در حال احداث بوده که صنایع فراوری نیز در کنار آن ایجاد می‌شوند.

حسینی، با اشاره به اهمیت بحث صنایع تبدیلی و فراوری محصولات کشاورزی، اظهار کرد: کشاورزان زحمتکش می‌توانند با استفاده از این امکانات، محصولات خود را فرآوری کرده و در بهترین قالب‌ها بسته‌بندی و سپس صادر کنند. اگر زمینه فرآوری و یا امکاناتی چون سردخانه برای کشاورزان مهیا شود، تحقق رشد تولید را در کشورمان شاهد خواهیم دید.

مدیرکل اوقاف آذربایجان شرقی با اشاره به ورود اوقاف به بحث تولید نهال‌های اصلاح شده، افزود: با مشارکت شرکت‌های دانش‌بنیان در آذرشهر تعداد دو میلیون اصله نهال در سالجاری تولید شده و در اختیار کشاورزان قرار می‌گیرد.

وی در ادامه با اشاره به ظرفیت‌های اوقاف در زمینه صنعت، گفت: شهرک سرمایه گذاری خارجی و شهرک بعثت در اراضی وقفی واقع شده‌اند که با اختصاص زمین وقفی به واحدهای تولیدی و توسعه فعالیت‌های آن‌ها، مثلاً مجموع کارگران یکی از واحدها از ۲۴۰ نفر به ۱۰۰۰ نفر رسیده و یا در کارخانه دیگری که به تولید قطعات کمک فنر مشغول است، تعداد کارگرانش با اختصاص زمین وقفی به زودی از ۳۰۰ نفر به ۱۵۰۰ نفر خواهد رساند که این امر نشان از کمک اوقاف به امر رشد تولید و اشتغالزایی کشور است.

وی با اشاره به نقش سازمان اوقاف در تحقق شعار سال، گفت: وقف، پشتوانه اقتصادی اسلام و جزو مسائل فرهنگی است که قطعاً می‌تواند در بحث مهار تورم و به صورت مستقیم در رشد تولید کشورمان نقش آفرین باشد.

حسینی افزود: تحقق شعار سال نیازمند دغدغه‌مندی تمام مسئولان و مردم است و به خصوص در راستای مهار تورم پیش از این‌که مشکلات اقتصادی حل شود، باید نگاه ویژه فرهنگی به موضوع داشته باشیم.

وی با تأکید بر این‌که هر کس در جایگاه خود می‌تواند باعث رشد تولید در جامعه اسلامی شود، گفت: دشمنان ایران اسلامی که نتوانستند در طول هشت سال دفاع مقدس و در حوزه‌های فکری و فرهنگی بر نظام جمهوری اسلامی غلبه کنند، یکسری جریانات امنیتی، اغتشاشات و فتنه‌هایی را ایجاد کردند تا نظام را با خیال باطل خود زمین بزنند اما ناکام ماندند و اکنون کمر همت بسته‌اند تا اقتصاد ایران را فلج کنند.

مدیرکل اوقاف آذربایجان شرقی، با اشاره به فعالیت‌های اوقاف در سراسر کشور، اظهار کرد: امیدواریم همگی به منویات مقام معظم رهبری لبیک بگوییم و جانانه وارد عرصه شویم و شعار سال را فقط در حد شعار ندیده بلکه یک امر و فرمان است که باید همگی به عنوان سرباز ولایت به آن جامه عمل بپوشانیم.


نوشته شده در   دوشنبه 21 فروردين 1402  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode