ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 15 تير 1403
جمعه 15 تير 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : يکشنبه 21 اسفند 1401     |     کد : 200526

مدیرکل بنیاد شهید استان:

آذربایجان شرقی بیش از 10 هزار شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی، از ثبت رسمی تعداد ۱۰ هزار شهید در استان خبر داد...

ایسنا/آذربایجان شرقی مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی، از ثبت رسمی تعداد ۱۰ هزار شهید در استان خبر داد و اظهار کرد: این تعداد شهید گلگون کفن دوران هشت سال دفاع مقدس و پس از آن دوران در یک‌هزار و ۱۶۵ گلزار شهدای شهرها، بخش ها و روستاهای استان آرمیده اند.

جابر ابوالفتح زاده، شنبه 20 اسفندماه، در جمع خبرنگاران به مناسبت فرا رسیدن روز شهدا، با اشاره به اینکه شهدا برای دفاع از آرمان های اصیل انقلاب اسلامی و برای سربلندی ایران اسلامی جان شیرین خود را فدا کردند، ادامه داد: آنان از تمام هستی خود، خانواده، شیرینی زندگی دنیوی رها شده و به معنویت کامل رسیدند تا امروز ما در امنیت و آسایش زندگی کنیم.

وی با تاکید بر اینکه تکریم و احترام خانواده های معظم شهدا و جامعه ایثارگری برای همه مسئولان و مردم واجب است، گفت: مبادا در گذر زمان و زندگی ماشینی و دنیوی غبار فراموشی بر شهدای گرانقدر سایه افکند که در این صورت باید دانست که بیراهه می رویم.

وی تکریم و رعایت شان و منزلت جامعه ایثارگری را یکی از اهداف مهم بنیاد شهید و امور ایثارگران دانست و با بیان اینکه در این زمینه گام های اساسی طی دولت سیزدهم برداشته شده است، یادآور شد: احیای فرهنگ ایثار و شهادت، زنده نگه داشتن یاد و نام شهدای دفاع مقدس و تلاش برای استفاده از امکانات جامعه و بنیاد برای ارتقای سطح معیشت و رفاه ایثارگران از دیگیر اهداف این مجموعه است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی به برنامه های این نهاد برای گرامیداشت روز شهدا، افزود: تجلیل از مقام شامخ شهدا و والدین آنها، عطرافشانی و غبار روبی از مزار شهدا در تمام شهرستان ها، تجلییل از خادمان شهدا و خبرنگاران فعال در حوزه ایثار و شهادت و نیز اجرای برنامه های مختلف و متنوع فرهنگی و هنری از جمله این برنامه ها است.

وی همراهی خبرنگاران و رسانه های استان با فعالیت هایی بنیاد شهید و امور ایثارگران را بسیار خوب و مهم خواند و با بیان اینکه درصدد افزایش تعاملات در این رابطه هستیم، اظهار کرد: باید توجه داشت که توسعه و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و مقاومت تنها از طریق رسانه های گروهی حاصل می شود.

وی تامین مسکن و اشتغال ایثارگران و فرزندان آنان را از چالش های اصلی و مهم بنیاد شهید و امور ایثارگران برشمرد و یادآور شد: در حال حاضر بسیاری از فرزندان ایثارگران با تحصیلات عالی بیکار بوده و حتی تعدادی از ایثارگران از نوبد مسکت در مذیقه هستند که تلاش می شود این مشکلات به انحای مختلف حل و فصل شود که این امر با همکاری و مساعدت سایر ارگان ها و دستگاه های اجرایی میسر می شود.

ابوالفتح زاده، گفت: در راستای اجرای بخشنامه مربوط به تبدیل وضعیت ایثارگران مشمول ماده ۲ قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران تعداد پنج هزار و ۸۳ نفر از جامعه هدف این مجموعه تثبیت شغلی شدند.

وی اظهار کرد: این قانون از سال ۱۳۹۹ در استان اجرایی شده است که در سال اول تعداد ۵۹ نفر، در سال دوم دو هزار و ۳۸۱ نفر و در سالجاری نیز تعداد دو هزار و ۶۴۳ نفر از مشمولان ماده قانونی فوق در دستگاه های مختلف اجرایی تبدیل وضعیت شدند.

وی توجه به اجرای قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران را بسیار مهم خواند و با تاکید بر اینکه اجرای این قانون در اولویت و دستور کار بنیاد شهید و امور ایثارگران دارد، افزود: بدون تردید اجرایی شدن مفاد این قانون مهم و حیاتی می تواند بسیاری از مشکلات و معضلات موجود جامعه ایثارگران را حل و فصل کند.


برچسب ها
نوشته شده در   يکشنبه 21 اسفند 1401  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode