ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : چهارشنبه 19 ارديبهشت 1403
چهارشنبه 19 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : جمعه 16 دي 1401     |     کد : 200049

امام جمعه موقت تبریز:

دشمنی یهود با دیگران بر سر مسائل دنیوی است

امام جمعه موقت تبریز با بیان اینکه دشمنی یهود با دیگران بر سر مسائل دنیوی است، گفت: در صدر اسلام نیز دشمنی یهود با پیامبر اکرم (ص) و دیگر مسلمانان بر سر دنیا بود.

امام جمعه موقت تبریز با بیان اینکه دشمنی یهود با دیگران بر سر مسائل دنیوی است، گفت: در صدر اسلام نیز دشمنی یهود با پیامبر اکرم (ص) و دیگر مسلمانان بر سر دنیا بود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام علی فاضل هیدجی ظهر جمعه در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تبریز، اظهار کرد: این یهودیان طمع تصاحب دنیا و حرص مال دارند، دشمنی یهود با دیگران بر سر دنیاست نه ایمان.

وی افزود: در صدر اسلام نیز دشمنی یهود بر سر دنیا بوده و سر مخالفت با پیامبر (ص) و اسلام را هم بر این اساس داشتند و در دوران حضرت موسی (ع) نیز از ایشان اطاعت نمی‌کردند.

وی همچنین گفت: در قرآن از سه دشمن یاد می‌شود؛ اول دشمنی که ایمان را نشانه رفته، انسان‌های بداندیش و ناپاک و سوم انسان‌های حریص.

حجت الاسلام فاضل با اشاره به اینکه چهار عامل به دشمنی یهود با سایر ادیان و انسان‌ها دامن می‌زند، گفت: عامل اول حرص، آز و طمع، دوم لجاجت، سوم نادانی و چهارم نژادپرستی که در واقع عامل اصلی دشمنی آنان با همه دنیاست.

وی همچنین با اشاره به عامل اصلی و کلی دشمنی بین انسان‌ها، گفت: نفس عماره و نفس درونی موجب ایجاد دشمنی بین انسان‌ها می‌شود، صفات و ویژگی‌هایی مثل راحت طلبی و خوشگذرانی نیز بالاترین دشمنی‌ها را حتی با خود فرد به دنبال خواهد داشت؛ بنابراین باید به دنبال کسب مراتب بالای معنوی و نفس مطمئنه باشیم.

خطیب موقت تبریز یادآور شد: آینده‌نگری را هوس از بین می‌برد و پیامبر آن را اولین دشمن انسان شمرده است، چون اگر انسان مقابل هوس نایستد دشمن به او نفوذ پیدا می‌کند و دشمن بیرونی هم این فرصت را پیدا خواهد کرد.

وی تاکید کرد: بهترین راه مقابله با نفسانیات تقویت ایمان و تقوا بوده بر این اساس آینده انسان، زندگی پس از مرگ است که نباید از آن غافل شود.

وی ادامه داد: یکی دیگر از مؤثرترین روش‌های رهانیده شدن از غفلت، قرائت روزانه ۵۰ آیه قرآن پس از نماز صبح است تا انسان را از غفلت رهانیده و هوشیار کند.

فاضل ادامه داد: عقل را باید از جهالت دور کنیم، تمسک به قرآن، قلب و نفس را از جهالت و شهوت دور می‌کند.


نوشته شده در   جمعه 16 دي 1401  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode