ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : سه شنبه 2 مرداد 1403
سه شنبه 2 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : جمعه 9 دي 1401     |     کد : 199990

مشاور عالی وزیر کشور در حوزه سلامت و جمعیت:

"فرهنگ" نخستین مسئله در بحث جوانی جمعیت است

مشاور عالی وزیر کشور در حوزه سلامت و جمعیت با بیان این‌که اقتصاد فقط محرک افزایش جمعیت بوده و نه دلیل اصلی آن، گفت:

ایسنا/آذربایجان شرقی مشاور عالی وزیر کشور در حوزه سلامت و جمعیت با بیان این‌که اقتصاد فقط محرک افزایش جمعیت بوده و نه دلیل اصلی آن، گفت: نخستین مسئله‌ای که در بحث جوانی جمعیت مطرح می‌شود و باید به آن توجه شود، بحث فرهنگ جامعه است.

محمداسماعیل اکبری، پنجشنبه شب، هشتم دی ماه در نشستی با اصحاب رسانه و فرهنگ و هنر تبریز، اظهار کرد: اقتصاد، عامل بسیار مهم و موثر در جامعه امروز است اما هرگز عامل ایجادکننده تغییرات جمعیتی نیست.

به گزارش ایسنا، وی خاطرنشان کرد: نرخ رشد جمعیت در بسیاری از کشورهای فقیر بیشتر از کشورهای ثروتمند است و این می‌تواند گواه بر این موضوع باشد.

وی افزود: در بحث جوانی جمعیت، فرهنگ مطرح است و اکنون مهمترین بحث ما در موضوع جوانی جمعیت نیز فرهنگ است. فرهنگ می‌تواند وضعیت جمعیت را بهبود بخشد و اقتصاد در کشور ما نیز مثل همه دنیا تنها یک سیاست تشویقی و محرک افزایش جمعیت است.

اکبری تاکید کرد: فرهنگ یک بنیان است اما اقتصاد متحول بوده و ممکن است که اقتصاد امروز با فردا تفاوت داشته باشد.

وی در ادامه در خصوص سیر کاهش رشد جمعیت در کشورهای دنیا، گفت: تمامی کشورهای ثروتمند دنیا با کاهش جمعیت مواجه شده‌اند اما کشوری مثل انگلیس، ۹۵ سال طول کشید تا میانگین نرخ باروری‌اش به زیر سه فرزند در هر خانواده برسد و این مدت زمان برای آمریکا، ۸۴ سال بوده است در حالی که در کشور ایران تنها طی ۱۰ سال این اتفاق افتاد.

وی افزود: طی این دوران، کشورهای فقیر از جمله در قاره آفریقا کاهش جمعیت نداشتند.

مشاور عالی وزیر کشور در حوزه سلامت و جمعیت در ادامه با گذری به مشکل سقط جنین در کشور، اظهار کرد: تنها هفت الی هشت درصد از کل موارد سقط چنین در کشور ما مربوط با بارداری‌های نامشروع بوده و ۹۲ درصد مابقی مربوط به بارداری مشروع است و آمار بالایی را شامل می‌شود.


نوشته شده در   جمعه 9 دي 1401  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode