ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : شنبه 15 ارديبهشت 1403
شنبه 15 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : دوشنبه 5 دي 1401     |     کد : 199963

در بازدید امام جمعه تبریز از کتابخانه مرکزی تبریز مطرح شد؛

استقبال بالای جوانان و نوجوانان از کتابخانه های عمومی تبریز

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز از استقبال بالای مردم به خصوص جوانان از کتابخانه های عمومی تبریز خبر داد.

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز از استقبال بالای مردم به خصوص جوانان از کتابخانه های عمومی تبریز خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم صبح دوشنبه ضمن بازدید از کتابخانه مرکزی تبریز، در جلسه با اعضای هیأت امنای کتابخانه ملی تبریز وجود کتابخانه ملی تبریز و کتابخانه تربیت را نشان دهنده سبقه فرهنگی تبریز عنوان کرد.

حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم با اشاره به بازدیدی که از کتابخانه مرکزی تبریز و سالن‌های مطالعه این کتابخانه داشت ضمن تقدیر از استقبال بالای مردم به ویژه جوانان از کتابخانه های عمومی افزود: فرهنگی‌ترین ملت‌ها با شاخص سرانه مطالعه روزانه، چاپ، نشر، شمارگان فراوان کتاب اندازه گیری می‌شود از این جهت باید به کتاب و کتابخانه توجه بیشتری انجام گیرد.


امام جمعه تبریز وجود کتابخانه های قدیمی مثل کتابخانه ملی تبریز و کتابخانه تربیت را نشان دهنده سبقه فرهنگی شهر و استان دانست.

رئیس هیأت امنای کتابخانه ملی تبریز گفت: تصمیم که برای بازطراحی کتابخانه مرکزی تبریز گرفته شده است در کنار حفظ روح سنتی کتابخانه باعث جذابیت و روزآمدی بیشتر و در نتیجه رضایتمندی مراجعان خواهد بود.


ترویج سنت حسنه نذر و اهدای کتاب

اسد بابایی مدیرکل کتابخانه های عمومی استان نیز در این جلسه ضمن تقدیر از حمایت‌های همه جانبه نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه تبریز به ویژه در ترویج سنت حسنه نذر و اهدای کتاب به ارائه گزارشی از فعالیت‌های عمرانی و فرهنگی صورت گرفته برای بهبود وضعیت کتابخانه مرکزی تبریز پرداخت.

بابایی از آماده سازی طرح بازسازی کتابخانه مرکزی، تلاش برای جذب بودجه برای اجرای این باز طراحی، زیباسازی محوطه کتابخانه، ایمن سازی بخش نسخ خطی و تلاش برای تعمیر و تجهیز اساسی گرمایش و سرمایش و اختصاص فضا و اتاق‌های ویژه برای پژوهشگران و نویسندگان در این کتابخانه خبر داد.


۱۴۵ باب کتابخانه عمومی در آذربایجان شرقی وجود دارد که شامل ۱۱۴ باب نهادی، ۳۰ باب مشارکتی و یک باب کتابخانه مستقل می‌شوند. زیربنای کتابخانه‌های عمومی آذربایجان شرقی بیش از ۸۸ هزار مترمربع بوده و زیربنای کتابخانه به ازای هر ۱۰۰ نفر در این استان ۲.۱۹ مترمربع است.


برچسب ها
نوشته شده در   دوشنبه 5 دي 1401  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode