ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : شنبه 29 ارديبهشت 1403
شنبه 29 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : پنجشنبه 21 مهر 1401     |     کد : 199546

کنفرانس وحدت در شرایط کنونی بیانگر توجه ایران به مسائل جهان اسلام است

رنیس جماعت علمای مسلمان عراق گفت: سی و ششمین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی در شرایط کنونی بیانگر اهتمام ایران به حفظ دین و توجه این کشور به مسائل جهان اسلام است.

 رنیس جماعت علمای مسلمان عراق گفت: سی و ششمین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی در شرایط کنونی بیانگر اهتمام ایران به حفظ دین و توجه این کشور به مسائل جهان اسلام است.
به گزارش خبرنگار ایکنا، خالد عبدالوهاب ایوب الملا، رئیس جماعت علمای مسلمان عراق امروز، ۲۰ مهرماه طی سخنانی در سی و ششمین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی در سالن اجلاس سران در تهران ضمن درود بر شهیدان قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس سخنانش را آغاز کرد و گفت: این کنفرانس جهانی در شرایطی پیچیده که جهان با آن روبه‌روست برگزار شده است و نشان می‌دهد که ملت ایران، ملتی است که در شرایط سخت محافظ دینش و مطیع رهبرش، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای (مد ظله العالی) است و به مسائل امت توجه ویژه دارد.

وی افزود: ایران به مسائل امت در فلسطین، لبنان، عراق و دیگر ملت‌های شرق و غرب جهان توجه دارد و برای همین مورد هدف قرار می‌گیرد.

خالد الملا تصریح کرد: ما در این روزهای میلاد پیامبر(ص) باید شرایط قبل از اسلام را یادآوری کنیم و بدانیم که مردم در آن زمان بت می‌پرستیدند، فساد انجام می‌دادند؛ اما خدا به وسیله پیامبر(ص) آن‌ها هدایت کرد و با ولادت و بعثت آن حضرت، این بدی‌ها از بین رفت.

این عالم عراقی بیان کرد: مردم دو گروه هستند یا «اخ لک فی الدین او نظیر لک فی الخلق: یا از نظر دینی با تو برادرند یا از نظر خلقت و آفرینش شبیه تو هستند»، ما باید این مسئله را مورد توجه قرار دهیم و به وحدت برسیم.

خالد الملا تأکید کرد: بزرگترین جهاد در راه خدا، کلمه حق نزد حاکم ظالم است و باید در برابر قدرت‌های سلطه‌گر بر مسلمانان، کلمه حق را بگویند و واکنش نشان دهند.

وی با اشاره به تنش‌های اخیر در کشورهای اسلامی و اعتراضات خیاباتی در این کشورها گفت: دشمنان بعد از شکست در اختلاف‌افکنی بین شیعه و سنی و تشکیل داعش و گروه‌های تکفیری، به ایجاد شرایط برای اعتراضات خیابانی از جمله اعتراض برای برداشتن حجاب، اقدام کردند و مردم را در عراق، ایران، لبنان و سوریه برای اعتراض تحریک می‌کنند.

خالد الملا اظهار کرد: استکبار دنبال فتنه‌افکنی است و می‌خواهد ثروت مسلمانان را غارت کند؛ اما این برنامه‌ها پیروز نخواهد شد و با وجود کشتار فرزندانمان، یکپارچه خواهیم بود و مقاومت را ادامه خواهیم داد.


نوشته شده در   پنجشنبه 21 مهر 1401  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode