ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : پنجشنبه 4 مرداد 1403
پنجشنبه 4 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : يکشنبه 1 خرداد 1390     |     کد : 19923

نخستين تماس پاپ با فضا

پاپ بندیکت شانزدهم ساعاتی پیش طی تماسی تلفنی با فضا نوردان ایستگاه فضایی بین المللی صحبت کرد .

جام جم آنلاين: پاپ بندیکت شانزدهم ساعاتی پیش طی تماسی تلفنی با فضا نوردان ایستگاه فضایی بین المللی صحبت کرد .
فضا نوردانی که مشغول انجام یکی از آخرین عملیات تکمیل ایستگاه بین المللی فضایی هستند ساعاتی پیش میهمان ویدیویی ویژه ای داشتند. پاپ بندیکت شانزدهم، رهبر کلیسای کاتولیک جهان از دفترش در واتیکان تماسی ویدویی با ایستگاه بین المللی فضایی برقرار کرد تا نخستین پاپ تاریخ باشد که با فضانوردانی در فضا صحبت کرده باشد.

این تماس ویدویی در ساعت 15:41 به وقت رسمی ایران در روز شنبه 31 اردیبهشت و از اتاق فوکونی ، یکی از اتاق های کتابخانه واتیکان با ایستگاه فضایی برقرار شد و در آن مارک کلی حضور ویدویی پاپ بر عرشه ایستگاه بین المللی فضایی را خوش آمد گفت.

پاپ در این ملاقات ویدیویی که اتفاق مهمی در تاریخ واتیکان محسوب خواهد شد، خطاب به فضا نوردان گفت:«فضانوردان عزیز من از اینکه این موقعیت بی نظیر را یافتم تا با شما صحبت کنم بسیار خوشحالم» وی همچتنین از مارک کلی فرمانده شاتل فضایی ایندیور در باره سلامت همسرش که چند ماه پیش مورد ترور واقع شده بود، پرس و جو و برای سلامت وی دعا کرد و در نهایت از شجاعت و سخت کوشی این فضا نودان و همه کسانی که این ماموریت را ممکن ساخته اند تشکر کرد.

گفتگوی ویدیویی پاپ با فضا نوردان درمدار زمین

این تماس اگرچه به بهانه حضور خدمه ای از ایتالیا و آلمان در بین خدمه ایستگاه برقرار شد اما از نظرنمادین بسیار مهم ارزیابی می شود.

تماس مستقیم و تصویری پاپ با خدمه ای که در حال پشت سر گذاشتن یکی از پیچیده ترین ماموریت های علمی هستند و از بالاترین ابزارهای فناوری استفاده میکنند شاید نشانه ای از تمایل بیشتر واتیکان به آشتی با فناوری و علم باشد. بسیاری از کارشناسان امیدوارند چنین اقدام های نمادینی بتواند واتیکان را راضی کند با تحولات علمی همراه تر شده و درنهایت در برخی از دیدگاه های خود به ویژه در باره مسایل سلامت عمومی و بهداشت و پزشکی که به ویژه در کشورهای توسعه نیافته و آفریقا منشا بروز و فراگیری بیماری های فراوانی است ، تغییر ایجاد کند.

شاتل فضایی ایندیور، اینک در حال گذراندن ماموریت 16 روزه خود در مدار زمین است و برای انجام ماموریتش اینک در حال اتصال به ایستگاه فضایی بین المللی است . با پایان ماموریت ایندیور این شاتل برای همیشه بازنشسته خواهد شد و تنها یک پرواز دیگر از ناوگان شاتل هاباقی خواهد ماند.

منبع: رویترز

بازنویسی: پوریا ناظمی


نوشته شده در   يکشنبه 1 خرداد 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode